Jag kommer troligen inte att skriva något som inte varit på tapeten tidigare men jag har tänkt mycket under de här veckorna. Vet inte varför jag har fastnat i detta fall, känner ingen ev. inblandad och bor varken i aktuellt område eller dess omnejd.
Stort engagemang i tråden. Rosor till alla som har möjlighet att göra mer än att sitta här och läsa/skriva men lika många rosor till dem som kommit med input av värde - just nu vet vi inte vem eller vilka som nosat närmast rätt spår, men jag vet en del vad jag själv känner och tror just nu - utan att dra en hel historia om hur det gått till eller varför.
Jag tror att detta är en olycka pga att MtGM inte har den spärr som majoriteten av oss människor har. Av någon anledning har han blivit skvatt galen, ursinnig över något (whatever) och låtit sitt raseri flöda över I*a. Han upptäcker först hur långt han har gått när hon verkar avsvimmad och okontaktbar. När han inser att han har tagit hennes liv, så blir han ursinnig för det. OM det nu skulle kunna vara så, att satäng-örngottet tillhört I*a, så förklarar "stickhålen" en del... Efter ännu ett utbrott tar han sig samman och inser verkligheten. Det är då han ringer de tilltänkta medhjälparna...
Frågar någon mig så tror jag inte att DB hade en aning om vad ärendet gällde. Han blev troligen beordrad att komma genast. Väl på plats (kanske med festpolaren?), har han/båda två, svårt att dra sig ur. Säkert vet någon eller båda vilket humör AJ kan bjuda på. Kanske tycker de någonstans synd om honom samtidigt som de blir chockade och rädda?
Om de sen hjälps åt att tömma lägenheten på ev. bevis och transporterar bort kroppen i sin helhet eller uppdelad, vill jag ha osagt. Jag pendlar mellan det ena och andra. Antingen har hon dolts väl (nergrävd eller dumpad i brunn alt. liknande, då jag inte tror att de har tagit sig tid för tillförlitligt sänke) eller så har delarna spridits ut på väldigt olika platser, långt ifrån varandra. Tids nog lär vi förhoppningsvis få veta. Det var något mer som jag känner att jag är säker på om magkänslan får styra, men jag blir så upprörd av alla tankar att jag helt tappade tråden. Ska försöka att sova och är förhoppningsvis lite mer alert under morgondagen. Behövde skriva av lite tankar, det känns något tömt nu

Tack om du läste oavsett vad du tänker *S