2013-07-31, 23:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag kan som sagt ha fel om boken. Med all respekt för livsödet bakom den, men jag skulle aldrig drömma om att läsa den.

EDIT: Tack för vänligheten, men jag letade faktiskt där eftersom en fågel viskade i mitt öra att AJ skulle komma hem på måndag och att kroppen förmodligen låg åt Grästorpshållet gömd av DB. Jag synade helt enkelt om formuleringen var en lek med elden. Och höhöhöhö det var det ju!
En bok där Farc-gerillan ingår är väl inte typiskt tant? Fast jag kan också ha fel. Skit samma egentligen, jag menar att vilken typ av bok det är kanske är av mindre intresse (med betoning på kanske) om det kan finnas viktiga spår i/på boken istället. Det är iaf väldigt speciella fynd må jag säga!
Citera
2013-07-31, 23:41
Medlem
Kurridutts avatar
Jag kommer troligen inte att skriva något som inte varit på tapeten tidigare men jag har tänkt mycket under de här veckorna. Vet inte varför jag har fastnat i detta fall, känner ingen ev. inblandad och bor varken i aktuellt område eller dess omnejd.

Stort engagemang i tråden. Rosor till alla som har möjlighet att göra mer än att sitta här och läsa/skriva men lika många rosor till dem som kommit med input av värde - just nu vet vi inte vem eller vilka som nosat närmast rätt spår, men jag vet en del vad jag själv känner och tror just nu - utan att dra en hel historia om hur det gått till eller varför.

Jag tror att detta är en olycka pga att MtGM inte har den spärr som majoriteten av oss människor har. Av någon anledning har han blivit skvatt galen, ursinnig över något (whatever) och låtit sitt raseri flöda över I*a. Han upptäcker först hur långt han har gått när hon verkar avsvimmad och okontaktbar. När han inser att han har tagit hennes liv, så blir han ursinnig för det. OM det nu skulle kunna vara så, att satäng-örngottet tillhört I*a, så förklarar "stickhålen" en del... Efter ännu ett utbrott tar han sig samman och inser verkligheten. Det är då han ringer de tilltänkta medhjälparna...

Frågar någon mig så tror jag inte att DB hade en aning om vad ärendet gällde. Han blev troligen beordrad att komma genast. Väl på plats (kanske med festpolaren?), har han/båda två, svårt att dra sig ur. Säkert vet någon eller båda vilket humör AJ kan bjuda på. Kanske tycker de någonstans synd om honom samtidigt som de blir chockade och rädda?

Om de sen hjälps åt att tömma lägenheten på ev. bevis och transporterar bort kroppen i sin helhet eller uppdelad, vill jag ha osagt. Jag pendlar mellan det ena och andra. Antingen har hon dolts väl (nergrävd eller dumpad i brunn alt. liknande, då jag inte tror att de har tagit sig tid för tillförlitligt sänke) eller så har delarna spridits ut på väldigt olika platser, långt ifrån varandra. Tids nog lär vi förhoppningsvis få veta. Det var något mer som jag känner att jag är säker på om magkänslan får styra, men jag blir så upprörd av alla tankar att jag helt tappade tråden. Ska försöka att sova och är förhoppningsvis lite mer alert under morgondagen. Behövde skriva av lite tankar, det känns något tömt nu Tack om du läste oavsett vad du tänker *S
Citera
2013-07-31, 23:43
Medlem
bokfodrals avatar
Men alltså, en tredje brandplats? Som att det bränts en bil, åka iväg med bil nr 2 och bränna där och hoppsan, det blev inte så bra, rafsa och rafsa, iväg till en annan plats och bränna mer där?
Låter ju helhattigt?
Citera
2013-07-31, 23:44
Medlem
Så udda saker som hittats i skogen,en del brända och så örngottet som ser ganska nytt ut?
varför bränner man några saker men inte örngottet?

låg den uppbrända jackan,skon?,boken och örngottet i närheten av varandra?
Citera
2013-07-31, 23:46
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men alltså, en tredje brandplats? Som att det bränts en bil, åka iväg med bil nr 2 och bränna där och hoppsan, det blev inte så bra, rafsa och rafsa, iväg till en annan plats och bränna mer där?
Låter ju helhattigt?

Kanske. Det fanns inga fynd vid den platsen så vitt jag kunde se, men man skall också komma ihåg att branden med tröjan tycks ha misslyckats. Kanske gjorde man ett nytt försök senare. Man får ha öppet sinne.

Vi tror alltid att det vi själva tänker ut är det absolut rätta. Men i själva verket gör vi alltid antaganden och värderingar som är högst subjektiva. Därför kommer det alltid att finnas folk som inte gör som vi och tur är väl det!
Citera
2013-07-31, 23:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleApan
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
AJ har en sån svartguldig Barcatröja på KP "B*bba"s foto på FB, om detta inte redan har sagts?

Har inte sagt. Lägg ut bildlänken dirket!!!!

Vet du nån sida man kan lägga upp bilder från IPhone?

Ingen aning. Är det OK om jag ber någon annan fixa det. Skall jag nämna ditt namn?

Namnet är lugnt, aldrig postat bara smugit runt här

Någon som kan kolla upp det ovan och lägga ut länk om inget misstag har begåtts?
Citera
2013-07-31, 23:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Örngott

Min huvudhypotes har varit att man tagit FH:s flickväns bil från platsen för bilbranden. Därefter har man bränt FH:s kläder i skogen nedanför DB:s hus. Örngottet skulle då legat i FH:s bil för att skydda den och örngottet i satin kan väl tänkas vara ett kvinnligt örngott...?

Antag nu att det stämmer att man tagit golfen till DB. Där har AJ och DB badat, kanske tillsammans medan FH bränt sakerna - då blir frågan varför har man har eldat upp AJ:s kläder här??? Vore det inte bättre att elda dem vid bilen? Eller vill inte AJ åka naken från berget? Varför eldas inte kläderna på bästa stället??? Eller är det FH:s jacka?

Boken är också knepig.

Om det är FH:s bil så bör det väl vara hans flickväns... Men, är det inte en tantbok? Fast tjejer har lustig smak och vi män förstår oss aldrig riktigt på dem... Jag känner det i alla fall lite knepigt men flickvännen kanske har speciella intressen.

Det finns alltså en helt annan möjlighet. Kom ihåg att en av de boende på Ö Margaretevägen har en mörgrön S40. Säg att alla iakttagelser om en S40 där är felaktiga och innebär en förväxling och att utredningen gått på en liten mina i det fallet.

Kanske kan i så fall detta vara ett alternativ: AJ råkar ha ihjäl Ida. Han inser att han inte kan ringa DB för han vill inte dra in DB genom spårbart telefonsamtal mitt i natten. Han springer därför hem till mamma (och sprider senare ut att SB setts springa från platsen utifall att någon skulle ha sett någon springa). Där tar han mammas volvo och kanske lite lakan, örngott mm. Någon tyckte örngottet såg gammalmodigt ut... han lägger allt i bilen och åker till Ö Margaretevägen och ser att ingen upptäckt brottet. Går in och gör jobbet i lägenheten själv och drar ensam ned kroppen. Jag har länge hävdat att spåren visar att det är en mans verk... Han åker sedan mot DB för att söka upp honom direkt. Möjligtvis dumpar han kroppen innan han mött DB.

När DB kommer in spelar mindre roll i denna teori... Planen kanske är att mammas bil är skyddad med lakan och därför avslutas jobbet med en liten brand söder om DB:s hus. Men branden misslyckas. Därför kommer man på att det är smartare att rafsa ihop alla brandrester och lägga in dem i DB:s S40, köra den lite runt omkring för att dra uppmärksamhet till den och sedan bränna den på berget och kanske rent av gör sig själva sökbara dit. Det fina med denna teori är att även om den är vild så gör den det rejält intressant att kolla av mammans bil. För visst är det väl sannolikare att en tant haft den där boken liggande i bilen och att den råkat bli nedblodad och därför behövde brännas. I så fall finns det goda chanser att en koll av mammans bil ger bra resultat.

Men som sagt. Jag kan ha tokfördomar om den där boken och FH:s flickväns smak kanske är långt bättre än min.

En person har för övrigt mailat mig om en tredje brandplats söder om DB:s hus. Där kan möjligtvis den misslyckade branden också ha fullföljts om nu Id* åkte med S40:n. Man skall inte låsa sig fast vid en teori...
Det fetade.

Studerar FHs flickvän? Kan det varit en obligatorisk bok i kurslitteraturen?
Citera
2013-07-31, 23:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Så udda saker som hittats i skogen,en del brända och så örngottet som ser ganska nytt ut?
varför bränner man några saker men inte örngottet?

låg den uppbrända jackan,skon?,boken och örngottet i närheten av varandra?

Brandsakerna tillsammans inom en cirkel på 3 m diameter. Örngottet runt 100 meter bort. Omständigheterna gör det sannolikt att örngottet tappats på vägen till brandplatsen.
Citera
2013-07-31, 23:51
Avslutad
A.J:s morsa kanske hade smak för sådana här böcker? Och äckligt blåa satinörngott.....
Hennes bil kan vart inblandad mer än vad man trott.. dock säger ju åklagaren att de tre vart på mordplatsen.
En teori från mig..
A.j dödar Id* sticker hem till morsan sin å lånar kärringens bil. Åker till D.B å de tar å åker till Id* i s40 + A.J morsa bil. De lastar s40 å drar å dumpar liket sen bränner de s40 å åker hem till D.B å gaybadar! Kanske en trekant denna gången. Sen bränner de paltorna de haft på sig. Örngottet kanske bara varit som påse åt andra klädesplagg eller nått.
Citera
2013-07-31, 23:55
Medlem
bokfodrals avatar

Förstår precis vad och hur du menar. En månad har nu gått och ännu är inte Id* funnen och jag är ju inte ensam om att snart gnuggat sönder de små grå i skallen över vart hon kan tänkas vara just nu och hur hela den där natten såg ut från det ögonblick AJ lade på luren med PT tills hela polisapparaten drog i gång den där söndagseftermiddagen.
Det är ett enormt arbete som hela denna tråd gör och jag hoppas, hoppas verkligen att detta tips, det senaste nu, till slut är det som leder till där Id* är.
Citera
2013-07-31, 23:57
Medlem
Citat:
Örngott

Min huvudhypotes har varit att man tagit FH:s flickväns bil från platsen för bilbranden. Därefter har man bränt FH:s kläder i skogen nedanför DB:s hus. Örngottet skulle då legat i FH:s bil för att skydda den och örngottet i satin kan väl tänkas vara ett kvinnligt örngott...?

Antag nu att det stämmer att man tagit golfen till DB. Där har AJ och DB badat, kanske tillsammans medan FH bränt sakerna - då blir frågan varför har man har eldat upp AJ:s kläder här??? Vore det inte bättre att elda dem vid bilen? Eller vill inte AJ åka naken från berget? Varför eldas inte kläderna på bästa stället??? Eller är det FH:s jacka?

Boken är också knepig.

Om det är FH:s bil så bör det väl vara hans flickväns... Men, är det inte en tantbok? Fast tjejer har lustig smak och vi män förstår oss aldrig riktigt på dem... Jag känner det i alla fall lite knepigt men flickvännen kanske har speciella intressen.

Det finns alltså en helt annan möjlighet. Kom ihåg att en av de boende på Ö Margaretevägen har en mörgrön S40. Säg att alla iakttagelser om en S40 där är felaktiga och innebär en förväxling och att utredningen gått på en liten mina i det fallet.

Kanske kan i så fall detta vara ett alternativ: AJ råkar ha ihjäl Ida. Han inser att han inte kan ringa DB för han vill inte dra in DB genom spårbart telefonsamtal mitt i natten. Han springer därför hem till mamma (och sprider senare ut att SB setts springa från platsen utifall att någon skulle ha sett någon springa). Där tar han mammas volvo och kanske lite lakan, örngott mm. Någon tyckte örngottet såg gammalmodigt ut... han lägger allt i bilen och åker till Ö Margaretevägen och ser att ingen upptäckt brottet. Går in och gör jobbet i lägenheten själv och drar ensam ned kroppen. Jag har länge hävdat att spåren visar att det är en mans verk... Han åker sedan mot DB för att söka upp honom direkt. Möjligtvis dumpar han kroppen innan han mött DB.

När DB kommer in spelar mindre roll i denna teori... Planen kanske är att mammas bil är skyddad med lakan och därför avslutas jobbet med en liten brand söder om DB:s hus. Men branden misslyckas. Därför kommer man på att det är smartare att rafsa ihop alla brandrester och lägga in dem i DB:s S40, köra den lite runt omkring för att dra uppmärksamhet till den och sedan bränna den på berget och kanske rent av gör sig själva sökbara dit. Det fina med denna teori är att även om den är vild så gör den det rejält intressant att kolla av mammans bil. För visst är det väl sannolikare att en tant haft den där boken liggande i bilen och att den råkat bli nedblodad och därför behövde brännas. I så fall finns det goda chanser att en koll av mammans bil ger bra resultat.

Men som sagt. Jag kan ha tokfördomar om den där boken och FH:s flickväns smak kanske är långt bättre än min.

En person har för övrigt mailat mig om en tredje brandplats söder om DB:s hus. Där kan möjligtvis den misslyckade branden också ha fullföljts om nu Id* åkte med S40:n. Man skall inte låsa sig fast vid en teori...

Hur passar ÅK uttalande om att FH och DB kan bindas till BP in i den ovanstående varianten?
Citera
2013-07-31, 23:57
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Kanske. Det fanns inga fynd vid den platsen så vitt jag kunde se, men man skall också komma ihåg att branden med tröjan tycks ha misslyckats. Kanske gjorde man ett nytt försök senare. Man får ha öppet sinne.

Vi tror alltid att det vi själva tänker ut är det absolut rätta. Men i själva verket gör vi alltid antaganden och värderingar som är högst subjektiva. Därför kommer det alltid att finnas folk som inte gör som vi och tur är väl det!

Absolut! Var mest en spontan häpnad över det zick-zack-panik-mönster som det hela verkar vara men men, hoppas det får en lösning nu då, allt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in