Citat:
Ursprungligen postat av
oelek
Min teori är även att skotten stannar kvar i Olof Palmes kropp och det är anledningen till att Milan Valverius kan säga till Lars Krantz Lisbeths version stämmer inte.
Jag tror dock inte Milan Hittar några kulor då jag tror dessa togs ur på Sabbatsberg och lite fiffigt så förklarar man det med att man gjort manuell hjärtmassage vissa påstår det gjordes på Lisbwths order vilket jag har svårt att tro har Lisbeth mandat att ge order om sånt? Samt är hon insatt i sjukvård?
Men nån härinne kanske kan förklara om det är normalt ge manuell hjärtmassage på en person som är stendöd när den kommer intill lasarettet och har mist nästan all sin blod.
Det här är oxå förklaringen till att Olof Palme dödförklaras på Sabbatsberg för såvitt jag förstår det så får dom inte annars röra kroppen utan den ska gå till obduktion men som sagt jag är inte sjukvårdsutbildad.
Men Milan valverius tyckte det var skumt att kroppen var igensydd som jag sa innan jag tror man avlägsnade kulorna som hamnade nära hjärttrakten och därifrån nådde man kulorna utan att behöva skära upp Olof Palme ytterligare och därmed kunna förklara allt med hjärtmassagen.
Vi vet hur skickliga läkare är dom kunde nog lätt avlägsna kulorna från hjärt trakten men hur kunde då Milan Valverius säga till Lars Krantz att Lisbwths version inte stämmer, jo jag tror han såg spår i kroppen av 2 kulor det kan tex ha funnits spår av dom i kroppen som inte läkarna på sabbatsberg kunde se då dom inte ville öppna upp kroppen för väcka ytterligare misstankar.
Ha klart för dig att
Lars Krantz är en mycket vansklig källa. Sanningen är han inte så noga med.
Mitt första inlägg i tråden gällde Krantz påstående att Hans Holmer inte var anmäld till Vasaloppet. Jag kollade , det var han , Lasse hade gissat som det passade hans hypotes,
Sen har vi att Lisbeth skulle gått på teatern med
Anna Lindh dagen efter mordet. Stämde inte.
Däremot besökte Lisbeth genrepet på Stadsteaterns uppsättning av "Danton" fredagen den sjunde mars. Regissör var
Susanne Osten. Här kan jag bli lite fundersam över att Lisbeth kopplar av med att gå och se en pjäs som slutar med en statsmans död.
Teaterbesöket är bekräftat av skådespelaren
Torsten Wahlund men att det var en vecka efter och inte dagen efter är ganska viktig information som Krantz gav fan i.
Om du läser hans hemsida ser du hur han påstår att Palme planerat mordplatsen efter att sett en dödsscen i filmen "offret" av
Andrei Tarkowski. Hans teoribygge runt detta är så stolligt att jag inte orkar återberätta det här. Men alla varningsklockor måste ringa.
Det intressanta med Krantz är att han ibland, säg någon gång, kommer med fragment av intressanta fakta . Men man måste kolla hans uppgifter noga mot andra källor och inte pressa in dom i sin egen favorithypotes.
Hans uppgifter om mordkvällen backas upp av busschauffören
Peter Löfgrens iaktagelser kan däremot inte viftas bort. Som
Gunnar Wall påpekar är Krantz utpekande av Piltz behäftat med en hel del frågetecken. Men att han och Löfgren sett några uppföra sig märkligt på buss43 5-6 minuter efter MOP kan inte viftas bort på det sätt som skett från PU.