2013-07-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du ska vara medveten om att dessa postare inte har annan avsikt än att förvilla och desinformera - allt som står i deras makt med syfte att vända bort ljuset från det verkliga motivet till att Olof Palme mördades - det ek/politiska motivet. Ek/pol/motivet är det enda motiv som håller vatten vid en granskning. Och det har sosseinblandning, det är därför socialdemokrater på hög nivå konsekvent undviker ämnet och moltiger. Man vill helt enkelt inte befatta sig med MOP ens med handskar, så känsligt verkar det vara för (S) ännu efter drygt tjugosju år.

Ja så är det ju. Ett tips, det "dom" skribenterna påstår så är det exakt tvärtom, ha det som tanke så vet man att man är rätt ute.
Citera
2013-07-31, 17:08
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Valverius dog ju en minst sagt mystiskt död, kanske visste för mycket?

Lars Krantz hävdade självmord. Milan Valverius hade cancer om han verkligen tog livet av sig är jag inte säker på . Sant är att Valverius tog mycket illa vid sig för anklagelserna , från Jovan Rajs/Kari Ormstad, att han hade lämnat ut delar av obduktionen till Dagens Nyheter.

JK uppdrog till RÅ/Torsten Jonsson att undersöka om detta skett, Jag har kopia på förhöret med Valverius. Hans mycket skicklige advokat Peter Danofsky pulverisar RÅs anklagelser som efter dessa avvecklas snabbt.

Dock lätt att förstå att det inte var så trevligt för Valverius att återvända till Solna rättsläkarstation där Rajs nu var herre på täppan. Med tanke på detta är iden att Rajs och Valverius skulle medverka i samma komplott absurd.
Citera
2013-07-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag gick alldeles för långt där, ber uppriktigt om ursäkt för det. Det var ett riktigt övertramp
från min sida. Ska inte upprepas.

Dock beträffande Holmér så vill jag nog ändå ha det till att han verkligen befann sig

där uppe i Borlänge för att åka Vasaloppet eller vad det nu var han skulle göra där.

Stämmer inte alls Holmer var aldrig i Borlänge dett har Sven Aner utrett och även GW har sagt till Sven Aner att Holmer var aldrig i Borlänge.
Citera
2013-07-31, 17:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ingen ide att förklara för sådana personer som inte ens ser en sådan uppenbar sak, helt otroligt.

fp
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-31 kl. 18:00.
Citera
2013-07-31, 17:22
Medlem
Det senaste som var spännande angående Palme Mordet var Håkan Ingerwalds kidnappning där släktingar sagt att Håkan sagt händer det honom något så är det för vad han vet om PalmeMordet.
Han är uppenbarligen rädd för något då han monterat kameror runt sitt hus.
Han kommer fram till ett hus nedkyld och med händerna bakbundna och ber husägaren ringa Polisen efter ett tag tar han tbx sina uppgifter och säger han aldrig vart kidnappad, trams säger jag han lämnade frukosten på bordet gav sig iväg trots att styvdottern blåslampa säger han aldrig skulle ge sig av då han även har en ledsnukdom som blir värre vd kyla samt hur kunde han bakbinda sina egna händer?
Sedan blir det även tyst om detta i media.
Håkan var tydligen fallskärmsjägare på 70 talet.

Sedan har vi Tommy Lindström som gått ut och hotat författarna till boken den motvillige monarken haha och han hotar med Säpo av allt han kan hota med så är det Säpo haha och han skriver nån text om rikets säkerhet haha vilket skit det här rikets säkerhet kan man alltid hävda tydligen när man ska skita i lagen.
Citera
2013-07-31, 17:23
Medlem
[quote=oelek|44558207]Det senaste som var spännande angående Palme Mordet var Håkan Ingerwalds kidnappning där släktingar sagt att Håkan sagt händer det honom något så är det för vad han vet om PalmeMordet.
Han är uppenbarligen rädd för något då han monterat kameror runt sitt hus.
Han kommer fram till ett hus nedkyld och med händerna bakbundna och ber husägaren ringa Polisen efter ett tag tar han tbx sina uppgifter och säger han aldrig vart kidnappad, trams säger jag han lämnade frukosten på bordet gav sig iväg trots att styvdottern blåslampa säger han aldrig skulle ge sig av då han även har en ledsnukdom som blir värre vd kyla samt hur kunde han bakbinda sina egna händer?
Sedan blir det även tyst om detta i media.
Håkan var tydligen fallskärmsjägare på 70 talet.

Sedan har vi Tommy Lindström som gått ut och hotat författarna till boken den motvillige monarken haha och han hotar med Säpo av allt han kan hota med så är det Säpo haha och han skriver nån text om rikets säkerhet haha vilket skit det här rikets säkerhet kan man alltid hävda tydligen när man ska skita i lagen.[/QUOTE

http://gotiskaklubben.wordpress.com/2012/03/02/58-aringen-en-bisarr-historia-i-alla-lagen/
Citera
2013-07-31, 17:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Och det skulle du ha menar du. Sten Andersson säger att att tre män fr SÄPO övervakat Olof Palme- En av dessa var contra-Stig Johansson, En annan är avlyssnings expert och där pekar det mesta, för att inte säga allt att det är den från Walls "Mörkläggning" den ökände "Robban" som avses.
Den tredje, från SÅ-gruppen, SÄPOs kommandos, har jag ännu inte kunnat identifiera.

Här finns en grupp som sveriges utrikeminister säger genomförde hemlig övervakning av Olof Palme.
Menar du att det inte skulla kunna ha bäring mot MOP???????

Ja, övervakningen hade ingen bäring mot mordet på Olof Palme, och misttanke om landsförräderi var inte det bakomliggande motivet att mörda honom. Varför skulle OP skjutas på enbart misstanke ? Palme mördades på realiteter, inte på misstankar. Försök ta till dig detta.
Citera
2013-07-31, 17:29
Medlem
Citat:
Du kan inte förklara uppbådet av obducenter, eller hur ?

Nu vet jag inte vad du syftar på?
Citera
2013-07-31, 17:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Skulle LP kunna vara delaktig i mordet på något sätt också? Mörkläggningen är solklart men i själva mordet? OP ska ju ha haft mycket skit för sig i sitt privatliv, ryktas om bordell och allt möjligt. LP kanske helt enkelt hade tröttnat på OP och visste om vad han sysslade med, otrohet mot LP, plus besök hos horor m.m, fick bägaren att rinna över? Ponera att orden "du ska bara veta vilken ruggig människa det där är " stämmer, mycket får en förklaring då.

Jag tror inte Lisbeth var särskilt bedrövad över sin makes död om han gjort en hel del snedsteg i sitt privatliv. Man måste ju hålla möjligheterna öppna, i dom flesta mord är det trots allt någon nära anhörig, vän, kollega osv som ligger bakom, behöver inte vara någon skillnad bara för att statsministern dör. Det kan mycket väl ha med hans privatliv att göra.

Mordmotivet var inte Olof Palmes snedsteg och affärer, men dessa kan ha bidragit till att Lisbet Palme kan ha funnit en väg ut ur äktenskapet om maken togs bort av politiska skäl. En statsminister och hans hustru skiljer sig bara inte, man tiger och lider och försöker stå ut. Men dyker det plötsligt och oväntat upp en lösning på problemet tar man förmodligen den om livet därigenom förändras till det bättre.
Citera
2013-07-31, 17:54
Bannlyst
Citat:
Vad vill du veta ? Jag har redogjort för varför gärningsmannen INTE är svensk. Läser du inte mina inlägg så du lär dig nåt nån gång ? Uppenbarligen har du svårt att uppfatta och förstå innehållet i skriven text även om bokstäverna förstoras ..

Nej, det kan INTE vara någon av era misstänkta.

Edit: Vilket "spår" är du inne på f.n., Baudolino ?

Jag vill veta HUR du kan veta det. Du har bara skrivit ATT du vet det.
Förstår du inte den skillnaden?

Förresten så säger du ekonomiskt/politiskt, innefattar inte det allt utom familjegräl?
Citera
2013-07-31, 17:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vilka fakta har du som underbygger detta antagande?

Att Jovan Rajs och Milan Valverius skulle samverka i en konspiration är fullständigt osannolikt. Med tanke på den maktkamp som Jovan Rajs satt igång på rättsläkarstationen i solna är det fullständigt osannolikt.

Svara på frågan, mvagrippa: Vad var orsaken till detta massuppbåd av obducenter ?
Citera
2013-07-31, 17:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ja så är det ju. Ett tips, det "dom" skribenterna påstår så är det exakt tvärtom, ha det som tanke så vet man att man är rätt ute.

Javisst, så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in