2013-07-31, 21:40
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
För att det inte behövs jag har redan sett att ingen klarar min utmaning

Ingen bryr sig. Din utmaning är nonsens och har inget med TS att göra.
Citera
2013-07-31, 21:48
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Så någon form av matematisk "bevis" tycks finnas för Guds existens. Finns det fler bevis därute? Det hade varit kalas, om det fanns bevis som pekade på vilken religion det är som stämmer.

Citat:
Matte.

Hur vet du att det bara finns en skapare? Hur drar du den slutsatsen?
Citera
2013-07-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Så någon form av matematisk "bevis" tycks finnas för Guds existens. Finns det fler bevis därute? Det hade varit kalas, om det fanns bevis som pekade på vilken religion det är som stämmer.

Tror du att Gud finns så kommer nog du till slut komma till en återvändsgränd i ditt liv där du kapitulerar och kräver svar från honom? Han kommer själv visa dig vägen då. Jesus är vägen. (man behöver inte bli en religiös för det)

Citat:
Hur vet du att det bara finns en skapare? Hur drar du den slutsatsen?

Det finns bara en Gud och det är den Gud som jag tror på. (Men jag försöker inte bevisa det mer här.)
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-31 kl. 22:18.
Citera
2013-07-31, 22:27
Bannlyst
Black och skrumpe, ni får tycka och tro precis vad ni vill, jag håller bara inte med er.
Citera
2013-07-31, 22:38
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Tror du att Gud finns så kommer nog du till slut komma till en återvändsgränd i ditt liv där du kapitulerar och kräver svar från honom? Han kommer själv visa dig vägen då. Jesus är vägen. (man behöver inte bli en religiös för det)

Visst. Till dess så utgår jag ifrån att det är bluff och båg. Det är en rimlig slutsats. Gud borde absolut visa sig för oss som inte tror på honom. Oavsett om Gud vill bli kallad Gud, Allah eller Zeus. Ni som redan tror på honom, behöver inga bevis.

Tills den dagen Jesus visar mig vägen, så avfärdar jag alla teorier om att det skulle finnas en Gud.

Citat:
Det finns bara en Gud och det är den Gud som jag tror på. (Men jag försöker inte bevisa det mer här.)

Då kan du heller inte förvänta dig att någon ska tro på det du säger.
Citera
2013-07-31, 23:06
Medlem
Citat:
Visst. Till dess så utgår jag ifrån att det är bluff och båg. Det är en rimlig slutsats....

Tills den dagen Jesus visar mig vägen, så avfärdar jag alla teorier om att det skulle finnas en Gud.

Ställer du upp på att jämföra din "Gud som inte finns" med min lilla plutt till avatar? Den är en infinitesimal både i förhållande till hur stora sådana det finns och hur många olika sådana det finns.

Jag lovar att inte dra andra slutsatser än man själv kan se på den.

Första frågan: i otrons värld finns det något svar på hur det egentligen kan finnas något alls mer än noll.

Den Gud jag tror på är 1.
Citera
2013-07-31, 23:11
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ställer du upp på att jämföra din "Gud som inte finns" med min lilla plutt till avatar? Den är en infinitesimal både i förhållande till hur stora sådana det finns och hur många olika sådana det finns.

Jag lovar att inte dra andra slutsatser än man själv kan se på den.

Första frågan: i otrons värld finns det något svar på hur det egentligen kan finnas något alls mer än noll.

Den Gud jag tror på är 1.

Så Gud är talet ett? Eller vad är det du vill ha sagt?
Citera
2013-07-31, 23:13
Medlem
Citat:
Så Gud är talet ett? Eller vad är det du vill ha sagt?
Förvisso men jag avser min avatar här och bara det man kan utläsa av den.
Citera
2013-07-31, 23:26
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Förvisso men jag avser min avatar här och bara det man kan utläsa av den.

Det saknas en trea och en sexa. Gud måste precis som mig vara väldigt dålig på matte. Det skulle för mig förklara en hel del saker, om varför världen ser ut som den gör. Det kanske jag som är Gud?
Citera
2013-07-31, 23:33
Medlem
Citat:
Det saknas en trea och en sexa. Gud måste precis som mig vara väldigt dålig på matte. Det skulle för mig förklara en hel del saker, om varför världen ser ut som den gör. Det kanske jag som är Gud?

Kanske det? ska vi jämföra dig med min avatar istället?

(det fattas ingenting på avataren)

Citat:
...Det är samtliga fraktioner man får när man delar talen ett, två, tre, fyra, fem, och sex med sju. De samsas alla i en och samma period och enhet samtidigt.

Eftersom alla fraktioner löper i samma period får man en summa på enheten genom att addera fraktionen på var sida om cirkelns mittpunkt och den summan är ett (1). Denna summa får man både med och motsols.

Linjerna i cirkeln visar den interna ordningen mellan fraktionerna. Sätter du ditt finger på en sjundedel d.v.s på ettan i cirkeln och räknar -ett sedan följer du linjen till nästa punkt och räknar -två och så vidare tills du kommer till sju så är du tillbaka vid den punkt du startade, d.v.s. vid ettan, vid den punkten kan du alltså läsa både sju och ett och varje gång du räknade lades det till en sjundedel. Linjen avslöjar alltså att det är sju sjundedelar det är frågan om här samtidigt är den överlappande precis som oändlighetssymbolen med en orm som biter sin egen svans....
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-31 kl. 23:37.
Citera
2013-07-31, 23:54
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:

Jag förstår fortfarande inte hur det bevisar Gud. Jag förstår inte hur detta bevisar någonting annat än matematik. Det låter endast som ett trolleritrick i mina ögon och öron. Det du påstår är ju ungefär som att påstå att Pythagoras sats har något med Gud att göra. Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2013-08-01, 00:00
Medlem
baylifes avatar
Citat:

Jodå, det fattas en infinitesimal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in