2013-07-25, 12:50
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Går det bra att bryta ett 8 dagars regelbundet intag utan att få problem med at?
Har bara tagit 75mg*2 eller 75mg*3 utspritt under dygnet.

Har blivit sjuk och vill inte fortsätta med självmedicineringen.

Ja det borde inte vara några större problem.
Citera
2013-07-25, 19:43
Medlem
Sista dagen på urtrappningen 1/4 dels gabapentin 600mg ( motsvarar ca:50mg) lyrica , har nu använt lyrica och gabapentin i stora doser i ca: 4 månader mellan typ 600-2400 mg/dag och lyckats trappa ner i snart 2 veckor. Kanske dem 2 jobbigaste veckorna någonsin, men snart är det över fyfan vad skönt!
Citera
2013-07-25, 20:42
Medlem
Pixalots avatar
Om det nu är så att lyrican är ett helvete att gå av från.
Om man då bestämmer sig för att -Nej jag tänker förstätta på min dos 600mg.
Vi säger att jag är 25 år och väljer att gå ut hela livet med lyrican,
blir man tillåten om man verkligen inte kan gå av? Vad händer med kroppen?
Hur länge lever man?
Hur dör man? Om nu lyrican dödar en med ålder?
Citera
2013-07-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixalot
Om det nu är så att lyrican är ett helvete att gå av från.
Om man då bestämmer sig för att -Nej jag tänker förstätta på min dos 600mg.
Vi säger att jag är 25 år och väljer att gå ut hela livet med lyrican,
blir man tillåten om man verkligen inte kan gå av? Vad händer med kroppen?
Hur länge lever man?
Hur dör man? Om nu lyrican dödar en med ålder?

Har du det på recept så bestämmer ju läkaren när du ska gå av, och då får man ett urtappnings schema. Jag tror inte att man bestämmer själv hur man vill göra om man inte köper dessa svart. Vanligaste är att man fryser/svettas och mår allmänt piss, tappar lusten att göra saker. Jag är själv urtrappad nu och börjar må bra , men det kommer ta tid innan man blir helt återställd. Hjärnan är bestämd att den behöver lyrica och då är ett tips att man går emot allt som är jobbigt då börjar det släppa. Men just första dagarna är ett rent helvete men det blir bättre med tiden, det är ett jävla kämpande!
Citera
2013-07-26, 20:12
Medlem
Yohomies avatar
Ni som har extremt jobbigt med abstinensen ifrån lyrica, köp magnesium tabletter (gärna några av bra kvalite) och kör en bra bit över RDI.
Jag mådde så fruktansvärt dåligt minns jag när jag skulle kliva av lyrica för nåt år sedan, det var overkligt illa! Så läste runt lite på forum och tydligen tömmer lyrica och gabapentin magnesium helt och hållet typ! Överskred det rek. dagliga intaget ganska rejält och det hjälpte sjukt bra!

Kanske inte är någon nyhet här för folket, men testa det ni som har problem och inte testat!
Citera
2013-07-26, 20:54
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Ni som har extremt jobbigt med abstinensen ifrån lyrica, köp magnesium tabletter (gärna några av bra kvalite) och kör en bra bit över RDI.
Jag mådde så fruktansvärt dåligt minns jag när jag skulle kliva av lyrica för nåt år sedan, det var overkligt illa! Så läste runt lite på forum och tydligen tömmer lyrica och gabapentin magnesium helt och hållet typ! Överskred det rek. dagliga intaget ganska rejält och det hjälpte sjukt bra!

Kanske inte är någon nyhet här för folket, men testa det ni som har problem och inte testat!
Tack, tänk på att det skall innehålla magnesiumCITRAT, det tas bäst upp av kroppen. Många andra magnesiumpreparat fungerar som rena laxermedel eller så går dom bara igenom kroppen utan att tas upp alls.
Citera
2013-07-27, 10:53
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Tack, tänk på att det skall innehålla magnesiumCITRAT, det tas bäst upp av kroppen. Många andra magnesiumpreparat fungerar som rena laxermedel eller så går dom bara igenom kroppen utan att tas upp alls.

Epsomsalt eller bittersalt som jag tror det heter numera är GULD också! Ta nåt bad på kvällen innan läggdags!

Tas upp grymt bra genom huden! Fy fan vad mycket lidande jag skulle sluppit om jag hittat detta badsalt förra året när man skulle sluta med lyrican..
Hjälper också rätt bra vid opiat abstinens för mig! Tar bort mycket av den värsta smärtan.

Brukar finnas på hälsokostbutiker, annars finns de på nätet..
Senast redigerad av Yohomie 2013-07-27 kl. 10:56.
Citera
2013-07-27, 15:27
Medlem
mephedrons avatar
Hur skadligt är lyrica fysiskt?

(Tar 300 mg varannan dag, gjort i fyra års tid och kommet fortsätta med det fram till sista vilan förmodligen)
Citera
2013-07-27, 17:19
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Hur skadligt är lyrica fysiskt?

(Tar 300 mg varannan dag, gjort i fyra års tid och kommet fortsätta med det fram till sista vilan förmodligen)
Det är inte jättemycket forskning gjord inom dessa men jag skulle gissa på att Lyrican är en av de mer fysiskt skadande drogerna... Med tanke på hur jävla dålig man blir av ATn och att EP-anfall t.ex inte är speciellt ovanligt på dem - jag fick ett krampanfall på Tram en gång dagen efter Lyrica (enda krampanfallet jag har fått, tror jag käkade runt 600mg utan tolerans men jag brukar vanligtvis äta mellan 600-1g när jag käkar Tram för jag känner inget annars och jag har inte fått kramp tidigare), jag har en kompis som fått krampanfall 5-6 gånger (ja han är en idiot som inte slutade förrän femte gången...).
En annan kompis som fick ett grovt EP-anfall som varade i över en halvminut där han dunkade huvudet i sängen om och om igen så de andra blev tvungna att ringa 112 då det var blod överallt. Sen har jag fått ryckningar som fan i ljumskarna flera gånger, en gång stod jag i kö till Statoil för att köpa lite chips, det var över 10 pers i kön och mina ben skakade okontrollerbart - lagom pinsamt det var att stå där i 20 minuter utan att kunna göra något åt det.

Droger som gör sånt med kroppen tror jag är mycket påfrestande fysiskt. Lyrican är ett riktigt rävgift, skulle inte förvåna mig att det visar sig om några år att det är farligare än Tram och allt möjligt fysiskt. Försök att sluta med dom om du kan, men antar att det är försent nu.
Citera
2013-07-27, 18:39
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Det är inte jättemycket forskning gjord inom dessa men jag skulle gissa på att Lyrican är en av de mer fysiskt skadande drogerna... Med tanke på hur jävla dålig man blir av ATn och att EP-anfall t.ex inte är speciellt ovanligt på dem - jag fick ett krampanfall på Tram en gång dagen efter Lyrica (enda krampanfallet jag har fått, tror jag käkade runt 600mg utan tolerans men jag brukar vanligtvis äta mellan 600-1g när jag käkar Tram för jag känner inget annars och jag har inte fått kramp tidigare), jag har en kompis som fått krampanfall 5-6 gånger (ja han är en idiot som inte slutade förrän femte gången...).
En annan kompis som fick ett grovt EP-anfall som varade i över en halvminut där han dunkade huvudet i sängen om och om igen så de andra blev tvungna att ringa 112 då det var blod överallt. Sen har jag fått ryckningar som fan i ljumskarna flera gånger, en gång stod jag i kö till Statoil för att köpa lite chips, det var över 10 pers i kön och mina ben skakade okontrollerbart - lagom pinsamt det var att stå där i 20 minuter utan att kunna göra något åt det.

Droger som gör sånt med kroppen tror jag är mycket påfrestande fysiskt. Lyrican är ett riktigt rävgift, skulle inte förvåna mig att det visar sig om några år att det är farligare än Tram och allt möjligt fysiskt. Försök att sluta med dom om du kan, men antar att det är försent nu.

Jo tack ep-anfall av lyrica har jag fått minst 50 st så är ganska härdad
Jag är inte fysiskt beroeVnde (hade ett uppehåll, mitt första på flera år, på tre veckor för en tid sen och fick ingen AT alls), så rent fysiskt kan jag väl sluta med dem... Men då kan jag inte längre gå ut och handla etc eftersom jag har sån extrem social fobi utan.
Alla mina vänner tar (i mina ögon) monsterdoser (1 gram och uppåt) medan jag aldrig överstiger en kapsel och sen som sagt bara varannan dag så det kan väl inte vara lika fysiskt skadligt för mig.. Jag tar ju tom Mindre än läkaren säger åt mig att ta (är föreskriven 600 mg/dag) så :/
Citera
2013-07-27, 19:17
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jo tack ep-anfall av lyrica har jag fått minst 50 st så är ganska härdad
Jag är inte fysiskt beroeVnde (hade ett uppehåll, mitt första på flera år, på tre veckor för en tid sen och fick ingen AT alls), så rent fysiskt kan jag väl sluta med dem... Men då kan jag inte längre gå ut och handla etc eftersom jag har sån extrem social fobi utan.
Alla mina vänner tar (i mina ögon) monsterdoser (1 gram och uppåt) medan jag aldrig överstiger en kapsel och sen som sagt bara varannan dag så det kan väl inte vara lika fysiskt skadligt för mig.. Jag tar ju tom Mindre än läkaren säger åt mig att ta (är föreskriven 600 mg/dag) så :/
Det är bra det. Men bara för att du klarat dig hittills på dina EP-anfall är det ingen garanti att du inte dör nästa gång. Sjukt att läkarna inte klippt dom från dig när du fått så många, det är ju fullkomligt livsfarligt, hjärtat kan stanna, man kan bita sönder tungan, falla så man krossar skallen osv osv. Bättre att du käkar benso då!

Sedan att du inte fått någon AT är inget konstigt om du bara hade uppehåll i 3 veckor, tog 4 veckor innan jag fick min AT. Och då hade jag käkat mellan 300mg-1.5g om dagen i ca 3 månader, värsta ATn jag har varit med om och jag har fått opiat-AT och även benso-AT (gick på Ikto varje dag i närmre ett halvår och sluta CT). Om du någon gång skulle bli av med dem så tror jag att du kommer ta livet av dig såvidare inte läkaren har 100% koll på hur man trappar ned.
Citera
2013-07-27, 21:12
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Det är bra det. Men bara för att du klarat dig hittills på dina EP-anfall är det ingen garanti att du inte dör nästa gång. Sjukt att läkarna inte klippt dom från dig när du fått så många, det är ju fullkomligt livsfarligt, hjärtat kan stanna, man kan bita sönder tungan, falla så man krossar skallen osv osv. Bättre att du käkar benso då!

Sedan att du inte fått någon AT är inget konstigt om du bara hade uppehåll i 3 veckor, tog 4 veckor innan jag fick min AT. Och då hade jag käkat mellan 300mg-1.5g om dagen i ca 3 månader, värsta ATn jag har varit med om och jag har fått opiat-AT och även benso-AT (gick på Ikto varje dag i närmre ett halvår och sluta CT). Om du någon gång skulle bli av med dem så tror jag att du kommer ta livet av dig såvidare inte läkaren har 100% koll på hur man trappar ned.
Jag är väl inte så dum att jag berättar för läkaren att jag fått ep, då klipper han ju receptet.skälet till att jag fick ep från början var ju att jag inte tagit dem enligt hans föreslrivning.
Sen tar jag dom inte dagligen utan med två dygns mellanrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in