Citat:
Ursprungligen postat av
mephedron
Hur skadligt är lyrica fysiskt?
(Tar 300 mg varannan dag, gjort i fyra års tid och kommet fortsätta med det fram till sista vilan förmodligen)
Det är inte jättemycket forskning gjord inom dessa men jag skulle gissa på att Lyrican är en av de mer fysiskt skadande drogerna... Med tanke på hur jävla dålig man blir av ATn och att EP-anfall t.ex inte är speciellt ovanligt på dem - jag fick ett krampanfall på Tram en gång dagen efter Lyrica (enda krampanfallet jag har fått, tror jag käkade runt 600mg utan tolerans men jag brukar vanligtvis äta mellan 600-1g när jag käkar Tram för jag känner inget annars och jag har inte fått kramp tidigare), jag har en kompis som fått krampanfall 5-6 gånger (ja han är en idiot som inte slutade förrän femte gången...).
En annan kompis som fick ett grovt EP-anfall som varade i över en halvminut där han dunkade huvudet i sängen om och om igen så de andra blev tvungna att ringa 112 då det var blod överallt. Sen har jag fått ryckningar som fan i ljumskarna flera gånger, en gång stod jag i kö till Statoil för att köpa lite chips, det var över 10 pers i kön och mina ben skakade okontrollerbart - lagom pinsamt det var att stå där i 20 minuter utan att kunna göra något åt det.
Droger som gör sånt med kroppen tror jag är mycket påfrestande fysiskt. Lyrican är ett riktigt rävgift, skulle inte förvåna mig att det visar sig om några år att det är farligare än Tram och allt möjligt fysiskt. Försök att sluta med dom om du kan, men antar att det är försent nu.