Citat:
Ursprungligen postat av
KITTENMITTONS
Två dars mellanrum spelar ingen roll fattar du väl? Du kommer ändå få en överjävlig AT om du nu någon gång skulle gå av dem... Är det inte bättre att du käkar benso (t.ex Ikto om du vill ha nåt mot EP) när du har fått FEMTIO jävla EP-anfall?! Fan tänk lite, är det verkligen värt att du riskerar ditt liv för dessa djävulska piller? Hoppas innerligt att du inte kör bil...
Förresten när nämde jag att du skulle berätta det för läkaren? Du kan ju säga något annat om du vill trappa ned, t.ex att de inte fungerar bra för ångest längre... Eller trappa ned på egen hand.
Ok, ska vi slå vad? Jag är utan lyrica två månader. Du kan få sitta bredvid mig hela tiden och bevaka mig. Om jag inte fått nån AT, då har jag rätt. Annars har du rätt. Skicka pm!
En kapsel (300 mg, aldrig mer) med TVÅ dygns mellanrum ÄR en liten dos och det tror jag de flesta håller med om. Och överskrider jag inte den, får jag inte heller ep.
Jag kanske glömde tillägga det men det är över ett år sedan jag fick ett anfall sist.
Och nej jag kör inte bil, och det gjorde jag inte ens innan jag började med lyrica.
Jag sitter hemma och är deprimerad mestadels på dagarna, och läser. Ibland måste man ju gå och handla och andra ärenden men försöker träffa människor så lite det bara går så ingen annan lider av mina anfall (som jag dessutom inte ens längre har).
Benso fungerar inte överhuvudtaget på samma sätt, lyrica är det enda som fungerar för Mig iaf mot social fobi. Dessutom, vill inte min läkare skriva ut benso eftersom det är "narkotika, men lyrica är ju lagligt".
Det gör de väldigt sällan på daglig basis till unga personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kartolf
Menar du att det tog 4 veckor från att du slutade ta innan du fick at? Kanske missförståt men det låter helt sjukt ju, när jag slutade med lyrica efter 2 månader så kom atn efter 2 dagar bara och stegrade varje dag i nästan 2 veckor sedan blev det mildare men skiten sitter fortfarande i lite.
Nej jag tror inte heller på det. Känner minst tio personer som varit fysiskt beroende av lyrica, vissa under många års tid, och samtliga fick sin abstinens inom en vecka (oftast mindre än en halv!) efter de slutat.