2013-07-31, 18:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Nu vet jag inte vad du syftar på?

Förstår det. Tror det var menat för mvagrippa .. Sorry.
Citera
2013-07-31, 18:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Jag vill veta HUR du kan veta det. Du har bara skrivit ATT du vet det.
Förstår du inte den skillnaden?

Förresten så säger du ekonomiskt/politiskt, innefattar inte det allt utom familjegräl?

Läs mina inlägg om MOP i tråden så förstår du hur det ligger till.
Citera
2013-07-31, 18:10
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Svara på frågan, mvagrippa: Vad var orsaken till detta massuppbåd av obducenter ?

Det var lika många obducenter som vid JFK(humes,Boswell och Finck), RFK eller MLKs obudktioner. Inget ovanligt att man har flera obducenter vid en obduktion, i synnerhet inte vid våldsbrott. Om man skulle vilja ha en komplott vore det snarare riktigt att bara ha en .

N
Citera
2013-07-31, 18:18
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Svara på frågan, mvagrippa: Vad var orsaken till detta massuppbåd av obducenter ?

Nu har jag svarat på . Nu väntar jag på dina uppgifter som pekar mot att obuduktionen är manipulerad.
Citera
2013-07-31, 18:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det var lika många obducenter som vid JFK(humes,Boswell och Finck), RFK eller MLKs obudktioner. Inget ovanligt att man har flera obducenter vid en obduktion, i synnerhet inte vid våldsbrott. Om man skulle vilja ha en komplott vore det snarare riktigt att bara ha en .

N

Nej, det skulle jag inte utgå ifrån, tvärt om. Om man trummar ihop ett stort obducentuppbåd och klargör för dessa att obduktionsprotokollet MÅSTE visa att mordet gått till på ett visst sätt och inte på ett annat med verkligheten överensstämmande, och bestämt understryker detta med hänvisning dels till deras tystnadsplikt som läkare, dels också med hänsyn till rikets säkerhet, uppnår man genom detta myndighetsdekret en betydande tyngd hos en lögn. Den lögnen sväljer allmänheten med hull & hår då så många obducenter är inblandade. Garanterat. Men Milan Valverius orkade inte leva med den lögnen. Eller ville inte. Det är därför han inte lever i dag. Självmord eller mord, det är svårt att säga, men dödsfallet 1994 har med obduktionen av Palme att göra. Obduktionsprotokollet är med avsikt hemligstämplat av den anledningen - eller ett falsarium.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-31 kl. 18:42.
Citera
2013-07-31, 18:36
Bannlyst
Citat:
Läs mina inlägg om MOP i tråden så förstår du hur det ligger till.

Det har jag gjort men hittar inget att ta på, bara att du påstår att det är så.
Citera
2013-07-31, 18:52
Bannlyst
Edit: Vilket "spår" är du inne på f.n., Baudolino ?[/quote]

Jag tror att vi andra (utom Grandioso) har en likartad bild av vad som hände, även om
det är svårt att säga vem som kom till skott till slut.
Jag ser också möjligheten att ett landsförrädarspår innehåller ingredienser både från polis
och näringsliv (kanske via Staybehind), eller nästan bör göra det.
GM kan vara svensk elller utländsk.
En helgardering nästan, vilket gör att du får rätt nästan hur det än har gått till eftersom
du bara har levererat svepande formuleringar som kan stämma på allt utom CP-spåret.
Lite som ett horoskop i en kvällstidning så står det inget påtagligt.
Leverera nu.
Citera
2013-07-31, 19:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Edit: Vilket "spår" är du inne på f.n., Baudolino ?

Jag tror att vi andra (utom Grandioso) har en likartad bild av vad som hände, även om
Jag ser också möjligheten att ett landsförrädarspår innehåller ingredienser både från polis
En helgardering nästan, vilket gör att du får rätt nästan hur det än har gått till eftersom
du bara har levererat svepande formuleringar som kan stämma på allt utom CP-spåret.
Leverera nu.[/quote]

Jag har levererat min teori om varför Olof Palme mördades och vilka som ekonomiskt dragit nytta av att Olof Palme togs bort - motivet - och varför just vid denna tidpunkt. Varför mordanstiftarna i samråd med delar ur svensk polis/säk/militär valde att engagera en utländsk gärningsman, och inte en svensk. Det får räcka.

Edit: Är vi överens om att det finns ett spår som leder in i (S) ?
Citera
2013-07-31, 20:05
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ja, övervakningen hade ingen bäring mot mordet på Olof Palme, och misttanke om landsförräderi var inte det bakomliggande motivet att mörda honom. Varför skulle OP skjutas på enbart misstanke ? Palme mördades på realiteter, inte på misstankar. Försök ta till dig detta.
Du har missförstått " Landsförrädarspåret" , kort handlar det om att krafter fick konspiratörerna att tro att OP var landsförrädare genom möten där man påtalade olika saker, la skuld på OP tex att det var han som gav eldförbud och släppte ut en då förmodad rysk ubåt fast vi idag vet att det var Steffansson som gav denna order för att släppa ut en NATO ubåt.

Jag har läst alla dina upprepade inlägg , du måste leda till bevis inte bara " att du vet".

Löntagarfonderna var ett gissel givetvis för industrin, OP gillade heller inte förslaget , precis som Feldt, men var mer eller mindre tvungen att blidka LO och dess anhängare internt för att inte splittra partiet.
Så var det, frågan är då varför man inte gav sig på fackpampar och andra inom SAP innan det klubbades i riksdagen?

Det du nästan säger är att IC var med industrin på noterna i så fall. IC hade också varit en Erlanders pojke, kanske han fick stå tillbaka gentemot OP?

Som sagt behöver din teori lite mer kött på benen än bara din tro och övertygelse!

Så led oss i bevis !

Edit. Landsförrädarspåret leder också in i SAP.Som minst mörkläggningen.
Senast redigerad av zorze 2013-07-31 kl. 20:30.
Citera
2013-07-31, 20:06
Medlem
Citat:
Leverera nu.

Jag har levererat min teori om varför Olof Palme mördades och vilka som ekonomiskt dragit nytta av att Olof Palme togs bort - motivet - och varför just vid denna tidpunkt. Varför mordanstiftarna i samråd med delar ur svensk polis/säk/militär valde att engagera en utländsk gärningsman, och inte en svensk.Det får räcka.

Edit: Är vi överens om att det finns ett spår som leder in i (S) ?[/QUOT

Jag vill gärna höra vilka som ekonomiskt dragit nytta av mordet?
Är Peter wallenberg med där?
Både Peter wallenberg och tommy lindström finns ju med på ulf lingärdes list dom 15 namnen som är med i mordet ganska intresant tycker jag men Ulf Lingärdes påståenden är väl aldrig utrett ordentligt som allt annat som pekAr åt motsatt håll mot den ensamma gärningsmannen
Citera
2013-07-31, 20:09
Medlem
En intressant sak angående dom finska flickorna som såg mannen vid Dekorima är att dom endast fick se 10 bilder när dom var hos polisen och skulle försöka identifiera mannen, andra vittnen har fått se hundratals. Mannen vid Dekorima verkar skyddas av någon anledning.

Om man sedan tar teorin om att man var ute efter Sigge och inte OP och tog fel på person så kanske man kan förstå att Dekorimamannen inte blåste av operationen när han var avslöjad. Jag menar jag tror knappast han hade skjutit OP 2 minuter efter han var avslöjad av flickorna?
Citera
2013-07-31, 20:32
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Nej, det skulle jag inte utgå ifrån, tvärt om. Om man trummar ihop ett stort obducentuppbåd och klargör för dessa att obduktionsprotokollet MÅSTE visa att mordet gått till på ett visst sätt och inte på ett annat med verkligheten överensstämmande, och bestämt understryker detta med hänvisning dels till deras tystnadsplikt som läkare, dels också med hänsyn till rikets säkerhet, uppnår man genom detta myndighetsdekret en betydande tyngd hos en lögn. Den lögnen sväljer allmänheten med hull & hår då så många obducenter är inblandade. Garanterat. Men Milan Valverius orkade inte leva med den lögnen. Eller ville inte. Det är därför han inte lever i dag. Självmord eller mord, det är svårt att säga, men dödsfallet 1994 har med obduktionen av Palme att göra. Obduktionsprotokollet är med avsikt hemligstämplat av den anledningen - eller ett falsarium.

Vet att du tycker detta. Men väntar fortfarande på något konkret som visar att obduktionen är manipulerad. Och då räknar jag inte Lars Krantz teorier om Milan Valverius.

Jag har läst Elving Gruvedahls bok som är minst sagt kritisk till PU. Han var med på obduktionen men nämner inget om detta i sitt alster. Den som framförallt förpestade Milan Valverius sista år var Jovan Rajs, som förtala honom redan ett par år före MOP, i samband med Da Costa ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in