2013-07-31, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mboudine
Nej, så har det inte gått till, du har inte skottordningen klar för dig. Första kulan träffade Palme i bröstet. Han står ännu och vänder sig bort från GM som placerar kula nummer två i ryggen, c:a 20 cm under kragen, och vid detta skott faller Olof Palme, antagligen död innan han når marken.

Det här kan man enbart skratta åt...helt makalöst.

Gärningsmannen kliver alltså upp bakom Palme, vänder på honom och skjuter honom i bröstet, vänder tillbaka honom (!) medans han fortfarande står upp (!!!) och skjuter honom igen i ryggen utan att ett enda mordplats-vittne upplever situationen så. Därefter preparerar man en alternativ jacka åt Lisbet (???) med samma ammunition som användes vid mordet och byter på något vis ut hennes jacka samtidigt som man förmår henne att ljuga om att hon blev påskjuten, trots att bland annat en sjuksköterska vittnar om att hon sett skottskadan på Lisbets rygg. Därefter förmår man också hela PU och rättsmedicinska (!) att ljuga om att Palme blev skjuten två gånger och förfalskar bland annat bilder på Palmes kläder som visar ett kulhål. Varför man gör allt detta är väldigt oklart. Alla inblandade, och det är många, håller tyst om detta i evighet.

Detta är ett trovärdigt scenario enligt Mboudine på Flashback.

Du får ursäkta men jag kan helt enkelt inte sätta dig på ignore. Ditt underhållningsvärde är alldeles för högt.
Citera
2013-07-31, 15:32
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Min teori är även att skotten stannar kvar i Olof Palmes kropp och det är anledningen till att Milan Valverius kan säga till Lars Krantz Lisbeths version stämmer inte.
Jag tror dock inte Milan Hittar några kulor då jag tror dessa togs ur på Sabbatsberg och lite fiffigt så förklarar man det med att man gjort manuell hjärtmassage vissa påstår det gjordes på Lisbwths order vilket jag har svårt att tro har Lisbeth mandat att ge order om sånt? Samt är hon insatt i sjukvård?

Men nån härinne kanske kan förklara om det är normalt ge manuell hjärtmassage på en person som är stendöd när den kommer intill lasarettet och har mist nästan all sin blod.
Det här är oxå förklaringen till att Olof Palme dödförklaras på Sabbatsberg för såvitt jag förstår det så får dom inte annars röra kroppen utan den ska gå till obduktion men som sagt jag är inte sjukvårdsutbildad.

Men Milan valverius tyckte det var skumt att kroppen var igensydd som jag sa innan jag tror man avlägsnade kulorna som hamnade nära hjärttrakten och därifrån nådde man kulorna utan att behöva skära upp Olof Palme ytterligare och därmed kunna förklara allt med hjärtmassagen.
Vi vet hur skickliga läkare är dom kunde nog lätt avlägsna kulorna från hjärt trakten men hur kunde då Milan Valverius säga till Lars Krantz att Lisbwths version inte stämmer, jo jag tror han såg spår i kroppen av 2 kulor det kan tex ha funnits spår av dom i kroppen som inte läkarna på sabbatsberg kunde se då dom inte ville öppna upp kroppen för väcka ytterligare misstankar.

Ha klart för dig att Lars Krantz är en mycket vansklig källa. Sanningen är han inte så noga med.
Mitt första inlägg i tråden gällde Krantz påstående att Hans Holmer inte var anmäld till Vasaloppet. Jag kollade , det var han , Lasse hade gissat som det passade hans hypotes,

Sen har vi att Lisbeth skulle gått på teatern med Anna Lindh dagen efter mordet. Stämde inte.
Däremot besökte Lisbeth genrepet på Stadsteaterns uppsättning av "Danton" fredagen den sjunde mars. Regissör var Susanne Osten. Här kan jag bli lite fundersam över att Lisbeth kopplar av med att gå och se en pjäs som slutar med en statsmans död.

Teaterbesöket är bekräftat av skådespelaren Torsten Wahlund men att det var en vecka efter och inte dagen efter är ganska viktig information som Krantz gav fan i.

Om du läser hans hemsida ser du hur han påstår att Palme planerat mordplatsen efter att sett en dödsscen i filmen "offret" av Andrei Tarkowski. Hans teoribygge runt detta är så stolligt att jag inte orkar återberätta det här. Men alla varningsklockor måste ringa.

Det intressanta med Krantz är att han ibland, säg någon gång, kommer med fragment av intressanta fakta . Men man måste kolla hans uppgifter noga mot andra källor och inte pressa in dom i sin egen favorithypotes.

Hans uppgifter om mordkvällen backas upp av busschauffören Peter Löfgrens iaktagelser kan däremot inte viftas bort. Som Gunnar Wall påpekar är Krantz utpekande av Piltz behäftat med en hel del frågetecken. Men att han och Löfgren sett några uppföra sig märkligt på buss43 5-6 minuter efter MOP kan inte viftas bort på det sätt som skett från PU.
Citera
2013-07-31, 15:36
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
En kille ser en hel armada med Polisbilar fara in mot stan, jag tror han ser dessa efter överläggningen man träffas och går igenom allt efter man fått detta guldläge med att Olof ska på bio nu är det bråttom nu ska det ske

Men detta är mina spekulationer

"Tommy" ser dom vid Rörstrandsgatan 2310, då är dom verkligen sent ute om dom ska delta i MOP.
Filmen började vid 21, så det blir lite knepigt att fatta varför de ska vänta så pass länge innan dom förflyttar sig in mot stan.
Citera
2013-07-31, 15:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Palme skjuten i bröstet säger du. Då innebär det att Milan Walverius, Kari Ormstad, Jovan Rajs, Wincent, Elving Gruvedal, Rune Bladh och Gerth Winterhagen skulle vara med i konspiration där de faller med lögner att Olof Palme sköts i ryggen. Samtliga var med på obduktionen och har inte i efterhand protesterat mot de uppgifter som lämnats ut om denna.

Tycker du det verkar troligt???

Det är inte bara troligt, det är med största sannolikhet helt sant. Har du inte insett vilken rutten bluffhistoria Palmemordet verkligen är, mvagrippa ? Hur naiv går det att bli ?

Vad var anledningen till detta uppbåd av obducenter ? Varför krävdes detta uppbåd för att obducera Olof Palme ? Har de inte protesterat mot den felaktiga uppgiften att Palme sköts med endast ett skott har de förmodligen varnats för att obstruera och tvingats följa det direktiv från statsmakten som föreligger.
Citera
2013-07-31, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Det här kan man enbart skratta åt...helt makalöst.

Gärningsmannen kliver alltså upp bakom Palme, vänder på honom och skjuter honom i bröstet, vänder tillbaka honom (!) medans han fortfarande står upp (!!!) och skjuter honom igen i ryggen utan att ett enda mordplats-vittne upplever situationen så. Därefter preparerar man en alternativ jacka åt Lisbet (???) med samma ammunition som användes vid mordet och byter på något vis ut hennes jacka samtidigt som man förmår henne att ljuga om att hon blev påskjuten, trots att bland annat en sjuksköterska vittnar om att hon sett skottskadan på Lisbets rygg. Därefter förmår man också hela PU och rättsmedicinska (!) att ljuga om att Palme blev skjuten två gånger och förfalskar bland annat bilder på Palmes kläder som visar ett kulhål. Varför man gör allt detta är väldigt oklart. Alla inblandade, och det är många, håller tyst om detta i evighet.

Detta är ett trovärdigt scenario enligt Mboudine på Flashback.

Du får ursäkta men jag kan helt enkelt inte sätta dig på ignore. Ditt underhållningsvärde är alldeles för högt.

Hur förklarar du dom tekniska bevis som finns på mordplatsen? Blodpölen, blodstänken, grenen osv osv. Du vet fysiken och matematiken ljuger inte, det måste ha uppstått på något sätt och det tror jag du vet också. MBoudine har helt rätt i hur mordet är utfört, sorgligt att du kan lita på polisen i den såkallade Palmeutredningen..

"inte ett enda mordplatsvittne upplever situationen så" Kan du säga något vittne som upplever att OP åker i backen efter första skottet? Nej det kan du inte.
Citera
2013-07-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är inte bara troligt, det är med största sannolikhet helt sant. Har du inte insett vilken rutten bluffhistoria Palmemordet verkligen är, mvagrippa ? Hur naiv går det att bli ?

Vad var anledningen till detta uppbåd av obducenter ? Varför krävdes detta uppbåd för att obducera Olof Palme ? Har de inte protesterat mot den felaktiga uppgiften att Palme sköts med endast ett skott har de förmodligen varnats för att obstruera och tvingats följa det direktiv från statsmakten som föreligger.

Ingen ide att förklara för sådana personer som inte ens ser en sådan uppenbar sak, helt otroligt.
Citera
2013-07-31, 15:45
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Fetat innebär att du inte har en aning om det bakomliggande motivet att mörda Olof Palme.

Och det skulle du ha menar du. Sten Andersson säger att att tre män fr SÄPO övervakat Olof Palme- En av dessa var contra-Stig Johansson, En annan är avlyssnings expert och där pekar det mesta, för att inte säga allt att det är den från Walls "Mörkläggning" den ökände "Robban" som avses.
Den tredje, från SÅ-gruppen, SÄPOs kommandos, har jag ännu inte kunnat identifiera.

Här finns en grupp som sveriges utrikeminister säger genomförde hemlig övervakning av Olof Palme.
Menar du att det inte skulla kunna ha bäring mot MOP???????
Citera
2013-07-31, 15:46
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Och vilka fakta underbygger du detta med???
Citera
2013-07-31, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Hur förklarar du dom tekniska bevis som finns på mordplatsen? Blodpölen, blodstänken, grenen osv osv. Du vet fysiken och matematiken ljuger inte, det måste ha uppstått på något sätt och det tror jag du vet också. MBoudine har helt rätt i hur mordet är utfört, sorgligt att du kan lita på polisen i den såkallade Palmeutredningen..

"inte ett enda mordplatsvittne upplever situationen så" Kan du säga något vittne som upplever att OP åker i backen efter första skottet? Nej det kan du inte.

Jag har aldrig påstått att Palme slår i marken efter första skottet. Tvärtom har jag poängterat många gånger i tråden hur Palme slår i marken efter andra skottet. Koncentrera dig.

Blodpölen finns det, hur gärna du än vill, ingenting konstigt med alls. GM skjuter Palme i ryggen som faller framlänges där han blöder ner gatan i och med katastrofblödningen. Mig veterligen är den enda som ifrågasatt blodpölens position Lennart Remstam och det säger kanske det mesta.

Den knäckta grenen har en enkel förklaring - ett skott gick i den riktningen, det vill säga snett ut mot gatan i en något uppåtvinklad riktning. Förklaring till det ges i vittnesmålen som alla ger vid handen att Palme faller vid andra skottet. Alltså blir han skjuten av andra skottet och det första skottet är ett slängskott som GM troligtvis tryckte av av misstag på grund av adrenalinet eller att han framrycker över halt underlag eller dylikt. Skottet träffar Lisbet och fortsätter ut i gatan där det träffar en gren vilket också stämmer med ett vittnes iakttagelse om snörök. Därefter tar GM sig samman, lägger handen på OPs axel vilket stannar honom något i steget (vilket samtidigt får Lisbet att fortsätta något steg fram som vittnena säger) och skjuter sedan ett skott rakt under nacken.

Att Palme skulle bli skjuten med två skott och att Lisbet och hennes grekiska son skulle vara delaktiga i detta är bara patetiskt trams i samma kategori som Lars Krantz och Ove Mollvik.
Senast redigerad av jakeclawson 2013-07-31 kl. 15:54.
Citera
2013-07-31, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Jag har aldrig påstått att Palme slår i marken efter första skottet. Tvärtom har jag poängterat många gånger i tråden hur Palme slår i marken efter andra skottet. Koncentrera dig.

Blodpölen finns det, hur gärna du än vill, ingenting konstigt med alls. GM skjuter Palme i ryggen som faller framlänges där han blöder ner gatan i och med katastrofblödningen. Mig veterligen är den enda som ifrågasatt blodpölens position Lennart Remstam och det säger kanske det mesta.

Den knäckta grenen har en enkel förklaring - ett skott gick i den riktningen, det vill säga snett ut mot gatan i en något uppåtvinklad riktning. Förklaring till det ges i vittnesmålen som alla ger vid handen att Palme faller vid andra skottet. Alltså blir han skjuten av andra skottet och det första skottet är ett slängskott som GM troligtvis tryckte av av misstag pågrund av adrenalinet eller att han framrycker över halt underlag eller dylikt. Därefter tar GM sig samman, lägger handen på OPs axel vilket stannar honom något i steget (vilket samtidigt får Lisbet att fortsätta något steg fram som vittnena säger) och skjuter sedan ett skott rakt under nacken.

Att Palme skulle bli skjuten med två skott och att Lisbet och hennes grekiska son skulle vara delaktiga i detta är bara patetiskt trams i samma kategori som Lars Krantz och Ove Mollvik.

Okej då är jag med. Du måste väl ändå hålla med om att det är troligare att OP träffades av 2 skott än att GM missade första skottet? Jag menar han var ju extremt nära OP(ett sällskap som Björkman ser framför sig.) Det låter långt mer osannolikt att GM missade än att han träffade OP, skulle GM ha halkat eller varför missade han?

Dessutom så tar det 2-3 sekunder mellan skott 1 och 2, borde inte OP hunnit vända sig om när det helt plötsligt smäller högt bakom honom. Istället gör han ingenting utan mer eller mindre promenerar som om ingenting har hänt, ska jag tolka det så, är det verkligen troligt?
Citera
2013-07-31, 16:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Men kära vän, har du hakat upp dig.
Du måste berätta VARFÖR det är så, det räcker inte med att du gör
bokstäverna större.

Vet du nåt som inte vi andra vet så fram med det, annars kan det ju fortfarande
vara vem som helst, eller tror du bara att det är en utlänning?
Det är en viss skillnad.
Och då blir ju all din text helt onödig.
Jag TROR också att GM är utlänning, eller inte.
Det kan vara A White eller Bror Perä, vi behöver mer info för att veta säkert.
Av den vanligtvis kända infon som vi alla här bearbetar kan ingen VETA nåt, det
kan vara en utlänning eller en av våra svenska misstänkta.
Vad är det som gör att du inte har nåt argument för det du säger?

VET eller TROR?
Man eller mjukvara?

Vad vill du veta ? Jag har redogjort för varför gärningsmannen INTE är svensk. Läser du inte mina inlägg så du lär dig nåt nån gång ? Uppenbarligen har du svårt att uppfatta och förstå innehållet i skriven text även om bokstäverna förstoras ..

Nej, det kan INTE vara någon av era misstänkta.

Edit: Vilket "spår" är du inne på f.n., Baudolino ?
Citera
2013-07-31, 16:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Stig Engström är det enda vittne som hävdar att Lisbeth Palme inte är svårt chockad på mordplatsen. Poliser och övriga vittnen på mordplatsen, ambulanspersonalen och Åke Rimborn + personalen på Sabbatsberg vittnar om hur svårt chockad hon är. Skulle alla dessa låta sig luras och Lisbeth ställa sig i skottlinjen frivilligt?.

Det här är Lars Krantz gamla teori med fakta som fanns bara i hans hjärna.

Under kvällen agerar Lisbeth Palme som ett chockat och svårt medtaget vittne. Men hon pratar med både Lars Christiansson och Åke Rimborn under mordnatten. Konstigheterna tar fart på lördagen när uppgifterna om de två gärningsmännen försvinner.

Lisbet Palme är psykolog och vet hur man duperar även psykologer. Såg en uppgift att Lisbet gick på bio med Anna Lindh dagen efter mordet på maken, samt en annan uppgift att Lisbet ringde Arja Saijonmaa och bad henne att sjunga på Olofs begravning. Låter inte som en svårt chockad person som jag bedömer det.

Edit: Hur kommer du fram till att Lisbet frivilligt ställde sig i skottlinjen ? Uppgifter från vittnen gör gällande att hon släppte armkroken med Olof och befann sig några steg framför honom när skotten föll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in