Citat:
Okej då är jag med. Du måste väl ändå hålla med om att det är troligare att OP träffades av 2 skott än att GM missade första skottet? Jag menar han var ju extremt nära OP(ett sällskap som Björkman ser framför sig.) Det låter långt mer osannolikt att GM missade än att han träffade OP, skulle GM ha halkat eller varför missade han?
Dessutom så tar det 2-3 sekunder mellan skott 1 och 2, borde inte OP hunnit vända sig om när det helt plötsligt smäller högt bakom honom. Istället gör han ingenting utan mer eller mindre promenerar som om ingenting har hänt, ska jag tolka det så, är det verkligen troligt?
Dessutom så tar det 2-3 sekunder mellan skott 1 och 2, borde inte OP hunnit vända sig om när det helt plötsligt smäller högt bakom honom. Istället gör han ingenting utan mer eller mindre promenerar som om ingenting har hänt, ska jag tolka det så, är det verkligen troligt?
Nu har du kanske inte skjutit så mycket, det är svårare än det ser ut. Framförallt pistol är svårare än det ser ut. Skytten har adrenalinkick, skytten kanske till och med är nervös, skytten håller ena ögat på flyktvägen. Både målet och skytten är rörligt, skytten kanske har vinterhandskar på sig, skytten brukar inte använda revolver etc etc. Då händer såna saker.
Jag stod en gång lutad knästående mot ett träd och sköt en vinternatt. En måltavla dyker upp rakt framför mig, precis när jag skjuter flyttar jag främre foten bara någon centimeter utåt och sätter den av misstag mot en hal rot. Det gör att jag halvt om halvt halkar in i trädet samtidigt som jag skjuter och träffar tavlan i höften. Hade spårljus så såg exakt hur skottet gick. Jag lutade upp mig snabbt och sköt två gånger till och träffade rätt. Liknande scenario som för GM.
Sånt händer. Verkligheten är inte Counter-Strike där folk hoppar runt och skjuter varandra klockrent mellan ögonen.
Många poliser och andra personer som tränar skytte på nära avstånd tränar till och med utefter att alla skott inte kommer träffa.