2013-07-31, 10:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Väldigt hög nivå i tråden sista dygnet för övrigt. Sällan den har varit så hög faktiskt.
Hoppas att det fortsätter så.

Det är möjligt att hålla en acceptabelt hög nivå i den här tråden om CP-teorin och hundarna som driver landsförrädar-/polisspåret hålls borta.
Citera
2013-07-31, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är möjligt att hålla en acceptabelt hög nivå i den här tråden om CP-teorin och hundarna som driver landsförrädar-/polisspåret hålls borta.

Ojojoj, det börjar kännas som att den här tråden inte riktigt är på lek. Bäst att hålla sig borta tror jag. Men jag har en sista fråga bara: Det ska ha funnits två slags falanger inom SÄPO har jag läst: merovinger och karolinger. Om detta nu är sant: Vilken av de två falangerna skulle närmast ha velat se Palme död? Och vad vet man om de här båda falangerna egentligen? Hur uppstod de och varför?

http://chefsingenjoren.blogspot.se/2011/02/terrorism-101-del-2-stay-behind.html
Citera
2013-07-31, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
"Om ni minns så trodde man att någon hade kopplat in sig i teleskåpet i gamla stan det är helt felaktigt så gör man inte utan man lägger på ett extra par trådar troligen från moderstationen därinne ser ingen vad du håller på med sen kopplar du dessa tråden till den lägenheten avlyssningsutrustningen fanns, det här är alltså bus enkelt att utföra det är hur lätt som helst koppla in sig på en annans telefon. Sen är det bus enkelt bara lossa på trådarna där man lagt på dubbelt så kan ingen se nån avlyssning skett.Om bägge ställena matas ut från samma moderstation är det ännu lättare då finns redan kabelvägen dragen för som ni vet så kopplar man inte om en fast telefon i nätet bara för en ny hyresgäst flyttar in."

Jag ser att du måste ha jobbat med sånt här. Kul att vi har fått in en verklig expert i tråden!

Ja avlyssna en analog telefon som det här var frågan om är hur hur lätt som helst.
Men avlyssningsutrustning krävs dock för du vill säkert inte sitta och vakta 24 timmar om dygnet och sån utrustning är inte heller nå märkvärdigt som en telefonsvarare typ är du lite duktig på elektronik kan du bygga ihop en själv.
Grundborg och Östling var ju med i sth pistolskytteförening och det finns kort på dessa tillsammans när dom gör Hitler Hälsning.
Det är ingen slump att Grundborg satt som högsta chef just denna tid på twleverkwt och det var en säkerhetsklassad tjänst oxå har för mig jag läst nånstans han var godkänd av Säpo, detta Säpo hela tiden har ett inger med i allting frågar du mig så är det ingen slump att Hans Holmers konstiga titel på sin bok blir just Säpo baklänges ( Olof Palme Är Skjuten)

Tommy Lindström är för övrigt med på Ulf Lingärdes 15 namn som han påstår är anstiftare till Mordet.Sven Aner påstår ju även Tommy ljuger som en borstspinnare.
Tommy som i nyligen hotat dom som skrev boken den motvillige monarken med Säpo och telefonavlyssning haha ja han vet väl hur dom gjorde under Olof Palmes tid när han satt på rikskrim.
Sven Aner påstår ju Palmes intagningskort är förfalskat av just RiksKrim.

Tommys kollega var det ju som ( hittade) Christer Pettersson för att använda hans eget uttryck och det uttrycket tror jag stämmer så väl man hittade krille alltså att krille hade nå ärende där som inte hade några som helst samband till Mordet utan Krille skulle ha sitt knark eller sprit.
Men nu hade man hittat rätt kandidat för att sätt dit för Mordet.
Citera
2013-07-31, 10:35
Medlem
Citat:
Oelek..kan du inte passa på och berätta vad det var för en slags operation som pågick på Sveavägen den 28 februari? Som Holmér sade i tv-intervjun: "Inte fan skulle personer som var ute efter att mörda Palme exponera både sig själva och sina walkie talkies." Det finns de som har talat om att det kan ha varit fråga om en kuppförsvarsövning. Själv lutar jag mest åt att det var SÄPO:s kontraspionage som var på plats. Vad tror du? Och vad tror du hände isåfall?

Jag tror inte man tänkte i dom banorna denna tid på 80 talet med en Polis som i princip gjorde som dom ville kom nån ivägen kördes den över bara och problem med walkie talkies och annat fick man bortförklara senare nu var det bråttom mörda Olof Palme när man fick reda på det här med bion.
Det var bara skramla ihop manskap och walkie talkies.
Man ville förhindra att Palme skulle träff Gorbarjov därför var det bråttom.

Televerkat hade ju avlyssnig av trafik som skedde via radio men där lär vi inget få reda för Grundborg satt ju som chef där haha
Annars kan man ju identifiera en röst via radion och om det nu var Säpo som övade ta fram inspelningen dåmsom jag är övertygad skedde.
För man hade övervakning på bla 27mhz bandet och förr i tiden hade man även övervakning på kortvåg då många spioner sände över kortvåg.
Citera
2013-07-31, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag tror inte man tänkte i dom banorna denna tid på 80 talet med en Polis som i princip gjorde som dom ville kom nån ivägen kördes den över bara och problem med walkie talkies och annat fick man bortförklara senare nu var det bråttom mörda Olof Palme när man fick reda på det här med bion.

Televerkat hade ju avlyssnig av trafik som skedde via radio men där lär vi inget få reda för Grundborg satt ju som chef där haha
Annars kan man ju identifiera en röst via radion och om det nu var Säpo som övade ta fram inspelningen dåmsom jag är övertygad skedde.
För man hade övervakning på bla 27mhz bandet och förr i tiden hade man även övervakning på kortvåg då många spioner sände över kortvåg.

Precis som rösten som finska flickorn hörde från walkie talkie från den man gon frågade vad klockan var skit i det gör vad du ska, alltså när walkietalkie nissen sa jag är upptäckt vad ska jag göra skit i det gör vad du ska så var tankenanorn denna kväll man sket i det mest Olof skulle bar mördas problemen fick man behandla efteråt man var ju ändå Polisen ingen går emot Polisen.
Citera
2013-07-31, 10:46
Medlem
Citat:
Precis som rösten som finska flickorn hörde från walkie talkie från den man gon frågade vad klockan var skit i det gör vad du ska, alltså när walkietalkie nissen sa jag är upptäckt vad ska jag göra skit i det gör vad du ska så var tankenanorn denna kväll man sket i det mest Olof skulle bar mördas problemen fick man behandla efteråt man var ju ändå Polisen ingen går emot Polisen.

En kille ser en hel armada med Polisbilar fara in mot stan, jag tror han ser dessa efter överläggningen man träffas och går igenom allt efter man fått detta guldläge med att Olof ska på bio nu är det bråttom nu ska det ske

Men detta är mina spekulationer
Citera
2013-07-31, 10:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ojojoj, det börjar kännas som att den här tråden inte riktigt är på lek. Bäst att hålla sig borta tror jag. Men jag har en sista fråga bara: Det ska ha funnits två slags falanger inom SÄPO har jag läst: merovinger och karolinger. Om detta nu är sant: Vilken av de två falangerna skulle närmast ha velat se Palme död? Och vad vet man om de här båda falangerna egentligen? Hur uppstod de och varför?

http://chefsingenjoren.blogspot.se/2011/02/terrorism-101-del-2-stay-behind.html

Det borde varit färdiglekt för länge sedan ..

Edit: Tyvärr kommer den aldrig sinande strömmen av Palme-grupper att leka mordspanare intill tids ände. Tycker det är oerhört störande. Stötande.

Edit: Vad har Stay Behind med mordet på Olof Palme att göra ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-31 kl. 10:53.
Citera
2013-07-31, 10:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Fetat innebär att du inte har en aning om det bakomliggande motivet att mörda Olof Palme.
Citera
2013-07-31, 10:55
Medlem
Exponera sig ja det finns ju uppgifter vissa var maskerade oxå så där har nog inte Holmer helt rätt att inte fan skulle dom exponera sig, många gjorde nog det men dom som var direkt inblandade i Mordet kan ha varit maskerade.

Men en sak kan jag tycka är märklig om det nu är Lisbeth på sabbatsbergsbilden går man med höga vita vinter stövlar på bio? Blir inte det lite varmt.
Lars Krantz påstår ju den personen som han ser på bussen har tennisskor på sig och det är väl inget konstigt om man är med i Mordet och ska springa vsa
Citera
2013-07-31, 11:04
Medlem
Det man ska göra är att kolla lite tider vilket jag inte har tid med just nu.
Men jag skulle vilja veta när Östling drar från sjukan om mina teorier stämmer så bör han ha dragit efter att lisbeth eller Mårten har sitt telefonsamtal om detta.
Hur ofta besöktes lägenheten där avlyssningen fanns? Alltså där vattenläckan var?
Var det olika patruller som åkte dit och avlyssnade telefonsvaraen? Om det var så måste grannarna ha observerat polisbilar ganska ofta i området.
Eller var det bara kvällstid avlyssningen sköttes med att åka dit? Dagtid kanske en gubbe satt och passade telefonen kan ha varit på en annan plats oxå.

Vilken tid såg den här kille. Armadan med polisbilarna fara in mot stan?
Villen tid gick makarna på bion?

Som sagt utredning pågår eller kommer att pågå snart.
Citera
2013-07-31, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det borde varit färdiglekt för länge sedan ..

Edit: Tyvärr kommer den aldrig sinande strömmen av Palme-grupper att leka mordspanare intill tids ände. Tycker det är oerhört störande. Stötande.

Edit: Vad har Stay Behind med mordet på Olof Palme att göra ?

Okej. Min intuition sade mig förvisso en gång att stay behind-spåret är ett falskt spår, men inte kan jag veta det med säkerhet. Du verkar veta så himla mycket mer. Varför inte bara säga vad du vet? Vad är du rädd för? Jag tror inte att det är ditt eget skinn du är rädd om, ifall jag ska vara riktigt ärlig. Det är liksom inte det intryck jag har fått om dig härinne. Men det kan ju vara en fasad förstås. Såna har vi ju alla.
Senast redigerad av tundra2000 2013-07-31 kl. 11:13.
Citera
2013-07-31, 11:21
Medlem
Citat:
Okej. Min intuition sade mig förvisso en gång att stay behind-spåret är ett falskt spår, men inte kan jag veta det med säkerhet. Du verkar veta så himla mycket mer. Varför inte bara säga vad du vet? Vad är du rädd för? Jag tror inte att det är ditt eget skinn du är rädd om, ifall jag ska vara riktigt ärlig. Det är liksom inte det intryck jag har fått om dig härinne. Men det kan ju vara en fasad förstås. Såna har vi ju alla.

Den frågan skulle jag vilja ställa till Politikerna och Säpo varför säger ni inte bara vad ni vet om Olofs mord, varför släpper man inte på alla hemlighetsstämplar vad är dom rädda för?

Det är ju bara jävla Bullshit att det inte fick bli preskriberat för man vill finna mördaren.
Man ville inte sanningen ska komma fram och man ville inte någon skulle kunna själv ta reda på sanningen tex Sven Aner genom att få läsa alla hemliga dokument.

Om det nu vore så att Mordet inte är preskriberat varför tar inte Polisens Cold Case grupp upp fallet.
Finns ju hur mycket spaningsuppslag som helst att gå efter, eller varför inte göra ett riktigt förhör med inblandade i mordet som tex Lisbeth.
Varför inte förhöra Ulf Karlsson om det är Lisbeth med söner i bilen på Sabbatsbeeg och upplysa Ulf om att han talar inför ed.

Gå igenom var inspelningen är från televerket vad gäller walkietalkies osv finns mycket man kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in