2013-07-31, 15:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Har bara hört att det var blod i princip överallt och att barnet som fanns i lägenheten var blodigt.
Mer vet jag inte och kan inte försäkra att detta inte endast är skvaller.
Ville bara höra om ni visste nåt, ni som följer tråden.

Tycker hela caset är oerhört tragiskt. Hoppas de hittar henne snart.
Vet du något om utbredningen av blodet i trappuppgången och hissen? Vet du när blodet upptäcktes? Vet du när det inte fanns blod? Andra iakttagelser hos grannen? Fordon, personer? Kan du ta reda på det?
Citera
2013-07-31, 15:02
Medlem
Softices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Tidigare i tåden diskuterades detta också men ursprunget tycktes vara ett syftningsfel i en tidningsartikel. När man läste det snabbt kunde man uppfatta det som att barnet var blodigt men om man läste om det förstod man att det var lägenheten skribenten avsåg beskriva.

Kan det vara så att det ändå var sant?

Jag vet verkligen inte men det var vad en granne i samma uppgång sa.
Citera
2013-07-31, 15:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Byxan81
AJ skall överlämnas till Sverige, då kan jag tänka mej att det ligger i Polens intresse att han inte kommerhit i mitella. Det skulle ställa till det för Polen, och det vet dom så klart om.

Citat:
Nutte59
Tror nog att hon skulle släppa in Pt.

Jag håller med om båda inläggen.
Citera
2013-07-31, 15:03
Medlem
Citat:
har inte läst hela tråden men undrar nyfiket om nån har hört varför barnet var blodigt?

Var har du hört det?
Jag var på besök hos en kompis i området och då var kl 1530. Såg lill-killen springa runt utanför och såg inget blodspår öht på honom.
Citera
2013-07-31, 15:04
Medlem
Softices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vet du något om utbredningen av blodet i trappuppgången och hissen? Vet du när blodet upptäcktes? Vet du när det inte fanns blod? Andra iakttagelser hos grannen? Fordon, personer? Kan du ta reda på det?

Jag vet i princip ingenting men kan givetvis fråga vederbörande. Vill dock inte pressa någon då detta är en sorglig situation för alla berörda. Återkommer om jag får veta nåt, ok ?
Citera
2013-07-31, 15:05
Medlem
Softices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Var har du hört det?
Jag var på besök hos en kompis i området och då var kl 1530. Såg lill-killen springa runt utanför och såg inget blodspår öht på honom.

Som sagt, kan inte garantera att detta inte enbart är skvaller.
Citera
2013-07-31, 15:07
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Har bara hört att det var blod i princip överallt och att barnet som fanns i lägenheten var blodigt.
Mer vet jag inte och kan inte försäkra att detta inte endast är skvaller.
Ville bara höra om ni visste nåt, ni som följer tråden.

Tycker hela caset är oerhört tragiskt. Hoppas de hittar henne snart.
Om detta stämmer så borde det handla om att pojken gått omkring i blodet för han verkade inte skadad när han bars ut till ambulansen. Han ska ha busat med ambulanspersonalen enligt vittne.

Det jag kan tycka är konstigt är om polisen släppte iväg pojken utan att ha beslagtagit kläder och blöja isf. De måste undersökas och hade barnet nya kläder eller var inlindad i en filt så kunde nog ingen se mycket blod på honom.
Citera
2013-07-31, 15:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Var har du hört det?
Polisen kom till platsen ca 15:00 så tidsmässigt kan han blivit duschad och fått nya kläder.

OM han har varit blodig så beror det nog på att han kravlat sig ur sängen och fått blod på sig när han stövlar runt i lägenheten.

Det är min uppfattning efter att ha läst olika tidningsartiklar.
Citera
2013-07-31, 15:11
Medlem
Softices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Om detta stämmer så borde det handla om att pojken gått omkring i blodet för han verkade inte skadad när han bars ut till ambulansen. Han ska ha busat med ambulanspersonalen enligt vittne.

Det jag kan tycka är konstigt är om polisen släppte iväg pojken utan att ha beslagtagit kläder och blöja isf. De måste undersökas och hade barnet nya kläder eller var inlindad i en filt så kunde nog ingen se mycket blod på honom.

Citat " Det var blod överallt, till och med hennes lille son hade blod på sig"

Det uppfattar jag som att han inte var skadad men att han - som du säger- gått i blodet.
Citera
2013-07-31, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det vore väl dumt av dig, lille Nutte, att utesluta en annan gärningsman. Det räcker gott med att polisen redan har gjort det.
Att polisen gjort det betyder inte ett skit, finns andra fall där dom också varit insnöade på ett säkert spår som senare visat sig vara helt fel,å dyrbar tid borta
Citera
2013-07-31, 15:35
Medlem
Funderar på om GM har gjort sig av med IF i energiskogen på höger sida som ligger på väg mot Salstad efter att man svängt vid Flo kyrka. Ingen som går där för att plocka svamp eller för att vandra. Alldeles för tätt. Dessutom tar det flera år innan någon avverkar skogen. FH och DB bör ha god kännedom om detta då skogen ligger så att säga mellan deras bostäder. Därifrån är det sen nära att ta sig upp på Hunneberg via Flo. Platsen där bilen brändes ligger ju inte långt från den uppfarten på berget.
Citera
2013-07-31, 16:03
Medlem
Citat:
Citat " Det var blod överallt, till och med hennes lille son hade blod på sig"

Det uppfattar jag som att han inte var skadad men att han - som du säger- gått i blodet.

Har hört liknande uppgifter om att barnet var blodigt. Vi har olika källor. Men även jag kan inte garantera att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in