2013-07-31, 13:44
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
En annan grädde-på-moset effekt är att DB/FH får sitta häktade motsvarande tid extra, förmodligen utan några omfattande förhör. Dvs. 23h/dag i ensamhet i x antal dagar eller veckor.
Kan få vem som helst ur balans och börja snacka.
Så jag tror inte åklagaren gråter blod över Polens handläggningstider
Vännen AJ kan de lita på

En liten fundering jag haft är om AJ är så otroligt säker på att bli friad senare och att han tror att ersättningen kan bli riktigt fet pga polskt häkte. Fast stämmer beskrivningen av hans personlighet i tråden så faller det på sin egen orimlighet.
En grandios AJ finner nog ingen anledning till att just han ska sitta inlåst någonstans.
Citera
2013-07-31, 13:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Vännen AJ kan de lita på

En liten fundering jag haft är om AJ är så otroligt säker på att bli friad senare och att han tror att ersättningen kan bli riktigt fet pga polskt häkte. Fast stämmer beskrivningen av hans personlighet i tråden så faller det på sin egen orimlighet.
En grandios AJ finner nog ingen anledning till att just han ska sitta inlåst någonstans.

Han kommer givetivs få mycket pengar om han kommer gå fri. Tror att det är hans plan samt att få sympati. Han vet om att ingen kropp hittas och för varje dag som går så ökar chanserna att kommer att gå fri.
AJ har ju även nu haft tid och möjlighet att bygga upp ett försvar och en trovärdig berättelse som han kan ljuga till. Tror Åklagaren är säker på att AJ är mördaren och någonstans känns det som att han inte skulle kalla in han en andra gång så här tidigt om han inte hade bra med bevis.
De andra som sitter i häktet har säkert golat men har som krav att AJ ska sitta inlåst innan de blir friade. De vill inte vara ute samtidigt som AJ.
Citera
2013-07-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Alltså...! Varför valde han det här!? Varför valde han det polska häktet framför det svenska!? Han måste ju ha haft någon tanke med det. Eller är han så puckad att han bara "ojdå, jobbigt att vara häktad här ju ;pPpppPPP"?

Tror det är så enkelt att han inte ville att det skulle bli en scen bland en massa folk på en flygplats. Som han sagt. Det är ju pinsamt och han har ingen kontroll över hur scenen skulle sett ut vilket hans hjärna inte gillar. Han räknade nog inte med vad det innebär med polskt häkte.
Senast redigerad av lindhsky 2013-07-31 kl. 13:55.
Citera
2013-07-31, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki

Snabb fråga: menar du att det är planerat att hålla polisen borta, eller något som man kommer på i stundens begivelse ? Se fetat.
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-31 kl. 14:03.
Citera
2013-07-31, 14:00
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Tror det är så enkelt att han inte ville att det skulle bli en scen bland en massa folk på en flygplats. Som han sagt. Det är ju pinsamt och han har ingen kontroll över hur scenen skulle sett ut vilket hans hjärna inte gillar. Han räknade nog inte med vad det innebär med polskt häkte.
Samtidigt så är det väl knappast mindre risk för scen om man blir hämtad och förs hem i handfängsel.

Fast han vet nog mycket bättre än jag hur det där går till. Jag har inte riktigt "rätt" umgänge för att det ska ingå i min allmänbildning.
Citera
2013-07-31, 14:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Vännen AJ kan de lita på

Jag tror det är samma ersättning var man än sitter. D.v.s runt 500kr/dygnet.
Han har snart dragit ihop 900:-
Citera
2013-07-31, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Förutom det faktum att...om AJ hade varit så himla smart och manipulerande, så hade han vetat hur han skulle uttrycka sig på FB och i Aftonbladet för att INTE framstå som kall, hänsynslös och skyldig.

En bättre manipulatör vet att de måste fejka empati och medkänsla. Alla oempatiska och manipulerande människor är inte lika smarta. Vissa är smartare...
Han är kall, hänsynslös och utan empati för honom är detta verkligheten. Han kan därför inte fejka och det är det som är farligt med honom. Därför kommer han troligtvis aldrig säga den sanning vi vill höra,det vi kommer få höra är bara hans sanning. Det är svårt att förstå för oss "normala" människor.
Citera
2013-07-31, 14:03
Medlem
wazladas avatar
Om dessa pojkar blir utsläppta och friade-Vart ska dom flytta? Uganda?
Tror att samtliga kommer att erkänna -Dom VILL inte ut!
Farligt att vara ute i det fria-Bättre att sitta isolerad i en cell i övre norrland nånstans
Citera
2013-07-31, 14:14
Medlem
Citat:
Samtidigt så är det väl knappast mindre risk för scen om man blir hämtad och förs hem i handfängsel.

Fast han vet nog mycket bättre än jag hur det där går till. Jag har inte riktigt "rätt" umgänge för att det ska ingå i min allmänbildning.

Inte jag heller men jag kan tänka mig att det är skönare att i lugn och ro gå med en eller två överbevakare som troligtvis är civilklädda än att plötsligt det dyker upp 20 poliser som skriker upp med händerna. Men som sagt, jag vet inte hur han tänker eller hur det ens går till i verkligheten.
Citera
2013-07-31, 14:33
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Inte jag heller men jag kan tänka mig att det är skönare att i lugn och ro gå med en eller två överbevakare som troligtvis är civilklädda än att plötsligt det dyker upp 20 poliser som skriker upp med händerna. Men som sagt, jag vet inte hur han tänker eller hur det ens går till i verkligheten.
Det där med att gå ut i Aftonbladet och försöka diktera när han tänkte infinna sig hos polismyndigheten var ju verkligen det som målade in honom i ett hörn.
Nu föll han på eget grepp men tycker nog fortfarande väldigt synd om sig själv.
Citera
2013-07-31, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Väl beskrivit och rätt frågor ställda. Svårt, eller snarare, omöjligt att få in en annan GM i det här fallet.
Tror nog att hon skulle släppa in Pt.
Citera
2013-07-31, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Han är kall, hänsynslös och utan empati för honom är detta verkligheten. Han kan därför inte fejka och det är det som är farligt med honom. Därför kommer han troligtvis aldrig säga den sanning vi vill höra,det vi kommer få höra är bara hans sanning. Det är svårt att förstå för oss "normala" människor.

Mm, jo, fast du kanske inte förstår vad jag menar nu...
Rent faktamässigt psykologiskt sett, så har oempati inget att göra med förmågan att ljuga.

Om du kollar upp fakta så ser du att psykopater kan vara lite som AJ, men de kan också vara sanslöst duktiga på att ljuga och låtsas vara empatiska.

Frågan är då: är AJ duktig på att ljuga och fejka känslor, eller inte. När man vet hur han är kan man bedöma honom bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in