2013-07-30, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det hon klagar över är tydligen den här trailern för Michael Bays kommande film Pain & Gain
http://www.youtube.com/watch?v=HvMsuONpTLo

Vad är det då hon klagar över? Jo, att det förekommer kvinnor med bakdelar samt en korpulent kvinna som planerar att ha sex. Hon är uppröd och kallar detta för sexism.

Hon tillhör alltså de som förväxlat sexism med sex

Hahaha så det var typ 1 sek i bild och dessutom i stringbikini i poolen...Hur lyckas man ens bli upprörd?
Citera
2013-07-30, 22:14
Medlem
Adolf-Einsteins avatar
Ahmen gud, vilken nyhet. Varför säger hon inte som det är istället: SF ägs av judar. Gå på Folkets bio och se Mads Mikkelsen bli oskyldigt anklagad för pedofili för att han gillar barn. Där har du vår verklighet, din dassröv!
Citera
2013-07-30, 22:28
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hahaha så det var typ 1 sek i bild och dessutom i stringbikini i poolen...Hur lyckas man ens bli upprörd?

Om inte annat så hade hon ju gott om halvnakna och vältränade manskroppar att titta på. Faktum är att de fick avsevärt mer tid i rutan än vad de halvnakna damerna fick.
Citera
2013-07-30, 22:37
Medlem
Stiffnippless avatar
Seriöst - sluta dumpa sån här skit i forumet. Vi ska inte ge flatan den uppmärksamhet hon inte förtjänar.

Hon uppbär klassisk offerkofta, är dumdryg, ser efterbliven ut - är hon en feminist månntro?

Filmen är förövrigt fruktansvärt urusel.
Senast redigerad av Stiffnipples 2013-07-30 kl. 22:50.
Citera
2013-07-30, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Om inte annat så hade hon ju gott om halvnakna och vältränade manskroppar att titta på. Faktum är att de fick avsevärt mer tid i rutan än vad de halvnakna damerna fick.

Precis skulle man slå ut någonslags hudratio här mellan män och kvinnor så vinner män ganska lätt känns det som. Fast det är nog bara kvinnobakar som kan vara sexistiska eller ja locka till sexism eller ja sexualiseras snarare kanske eller ja...
Hur kan det här vara vår största dagstidning med allt detta feministiska trams man blir ju fan mörkrädd.
Citera
2013-07-31, 07:28
Medlem
Kate80s avatar
Det var väl ingen fara alls med den trailern. Ingen toppfilm kanske, men jag skulle gärna kolla på den filmen. Jag undrar varför vissa blir så otroligt upprörda när vackra människor och vackra kroppar visas upp. Människan har alltid gillat vackra former och färger i både naturen och hos människan. Kvinnokroppen är faktiskt väldigt fin och jag ser inte varför man ska gömma undan den.
Citera
2013-07-31, 08:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det var väl ingen fara alls med den trailern. Ingen toppfilm kanske, men jag skulle gärna kolla på den filmen. Jag undrar varför vissa blir så otroligt upprörda när vackra människor och vackra kroppar visas upp. Människan har alltid gillat vackra former och färger i både naturen och hos människan. Kvinnokroppen är faktiskt väldigt fin och jag ser inte varför man ska gömma undan den.

Det som gör att feminister inte kan acceptera filmen är givetvis att den är en satir, i John Waters anda, över hela body-building-kulturen. Satir och svart humor för män - inget kan vara mer provocerande för en feminist än att någon annan än de själva får komma till tals. Ännu värre: det finns en sann historia bakom. Verklighet, feministens naturliga fiende nummer 1!

http://screenrant.com/pain-gain-movie-red-band-trailer-2013/
http://en.wikipedia.org/wiki/Pain_%26_Gain
Citera
2013-08-01, 17:02
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Med en påse bilar laddar jag inför zombieslakt, då två våta kvinnostjärtar plötsligt dyker upp på duken. Stjärtarna spelar biroller i en actionkomeditrailer där snubbar glider runt med spända muskler och strippor ålar runt på en nattklubb.
Så det är lika sexistiskt åt båda hållen, så vad fan gråter hon för?

Allt detta ("sexisiska" filmer osv)är så löjligt och bör inte tas på allvar, och det blir så tydligt när både kvinnor och män framställs på samma sätt. Det är dock lika löjligt när det bara är kvinnor som blir framställda på detta sätt, bara att det inte är lika tydligt som när båda könen blir det.
Citera
2013-08-01, 17:55
Medlem
... och folk frågar mig varför jag inte gillar feminister?

Det här är just varför.

Har man inget bättre att göra än att beskylla filmer som man helt frivilligt valt att se på för det ena eller det andra är det bättre att hålla käft, nu och för all framtid.
Citera
2013-08-01, 18:22
Medlem
MentosFruitcores avatar
1/2 sekunds kvinnoröv följt av 2 minuters manliga muskler. Men vänta, män kan ju inte objektifieras!
Citera
2013-08-01, 18:36
Medlem
-vaas-s avatar
"riskkapitalistisk affärsverksamhet utan kulturpolitiskt ansvar"

Jag gillar hur hon använder sig av jätteavancerade ord i meningar så hon låter seriös och inte som någon jävla dåre bara.
Citera
2013-08-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17213334.ab

Har hon rätt/fel? Vad är era åsikter om detta? Diskutera fritt.

Den mest pretentiösa och elitistiska dyngan jag har läst på länge. Tror man att en zombiefilm ska erbjuda kvalitativ underhållning och vara en föregångare för "genuspolitik"? Typisk smakdomare som klankar ner på sånt som många gillar. Om man tror att man kan visa konstnärliga festivalfilmer på bio och locka miljonpublik då är man väldigt mycket ute och cyklar. Även biografer måste tjäna pengar. Sen att hon drar upp det där Bechdel-testet gör mig bara förbannad. Jag har sett väldigt sexistiska filmer, ren och skär usla filmer, där det funnits kvinnliga roller som pratat med varandra om annat än män men som ändå varit sexistiska, så testet är skitsnack. Dessutom är det resultat av det testet som talar om en film är bra eller inte, den måste vara FK, Feministiskt korrekt? Hur är det med en film som ex Gudfadern, är den usel för att kvinnorollerna är rätt så få? Kan en film med bara män vara bra film ändå? Måste man könskvotera karaktärerna i en film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in