Citat:
Ursprungligen postat av
Tjockstark
Vad tycker folket om Fiora?
Testat honan några ggr nu, och jag tror jag börjar gilla henne rätt rejält. Försöker hitta nån rolig att spela top med.
Hittills har jag spelat ut både en Garen och Riven tämligen enkelt. Rushade Thai-maten båda ggr sen smäller det bara

.
Riktigt härligt är det om man har en Amunu med ulti i TF.

Fiora kan vara ganska kul kan jag hlla med om, men tycker tyvrr inte att hon är speciellt viable.
Hon har alla problem som resten av melee carries drars med, alldeles för lätt att stänga ner. Dessutom i denna metan så har hon för svag laning phase, hon kan duellera relativt bra men är mer eller mindre omöjligt at ganka hennes lane då hon har absolut 0 cc.
Dessutom kan hennes ulti countras väldigt lätt av en zhonyas då den ofta buggar ut och avbryts om någon zhonyar i range för hennes ulti.
Som sagt, som alla andra melee carries, kan snowballaea hårt, men är svårt att göra det mot bra mottånd.