2013-07-30, 21:43
  #9553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Vad tycker folket om Fiora?

Testat honan några ggr nu, och jag tror jag börjar gilla henne rätt rejält. Försöker hitta nån rolig att spela top med.

Hittills har jag spelat ut både en Garen och Riven tämligen enkelt. Rushade Thai-maten båda ggr sen smäller det bara .

Riktigt härligt är det om man har en Amunu med ulti i TF.

Fiora kan vara ganska kul kan jag hlla med om, men tycker tyvrr inte att hon är speciellt viable.

Hon har alla problem som resten av melee carries drars med, alldeles för lätt att stänga ner. Dessutom i denna metan så har hon för svag laning phase, hon kan duellera relativt bra men är mer eller mindre omöjligt at ganka hennes lane då hon har absolut 0 cc.

Dessutom kan hennes ulti countras väldigt lätt av en zhonyas då den ofta buggar ut och avbryts om någon zhonyar i range för hennes ulti.

Som sagt, som alla andra melee carries, kan snowballaea hårt, men är svårt att göra det mot bra mottånd.
Citera
2013-07-30, 21:55
  #9554
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Vad tycker folket om Fiora?

Testat honan några ggr nu, och jag tror jag börjar gilla henne rätt rejält. Försöker hitta nån rolig att spela top med.

Hittills har jag spelat ut både en Garen och Riven tämligen enkelt. Rushade Thai-maten båda ggr sen smäller det bara .

Riktigt härligt är det om man har en Amunu med ulti i TF.

Kan snowballa stenhårt, samt splitpusha riktigt bra, men fortfarande vara stark i teamfights. Lategame gör hon sjukt med damage. Passar inte riktigt i metan bara, och blir man inte feedad så kan man bli rätt "Meh"

Off Topic: http://fuskbugg.se/dl/KPWFAF/Diamond%20of%20Doom.png

Äntligen Diamond! Yolo!
Citera
2013-07-30, 22:25
  #9555
Medlem
Då drog man platinum efter runt 900 games
Citera
2013-07-30, 22:27
  #9556
Medlem
Incipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqkA
Fiora kan vara ganska kul kan jag hlla med om, men tycker tyvrr inte att hon är speciellt viable.

Hon har alla problem som resten av melee carries drars med, alldeles för lätt att stänga ner. Dessutom i denna metan så har hon för svag laning phase, hon kan duellera relativt bra men är mer eller mindre omöjligt at ganka hennes lane då hon har absolut 0 cc.

Dessutom kan hennes ulti countras väldigt lätt av en zhonyas då den ofta buggar ut och avbryts om någon zhonyar i range för hennes ulti.

Som sagt, som alla andra melee carries, kan snowballaea hårt, men är svårt att göra det mot bra mottånd.
Jag älskar henne, men hon är lite all in liksom. Go big or go home. Fixa first blood och du kan snöbolla skiten ur hela jävla lanen och sen bajsa på någon som stackat armor nästan. Men får man inte den där killen och inte lyckas farma bra så är det ganska runkigt o göra en ulti o sen dö.
Citera
2013-07-30, 23:21
  #9557
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqkA
Fiora kan vara ganska kul kan jag hlla med om, men tycker tyvrr inte att hon är speciellt viable.

Hon har alla problem som resten av melee carries drars med, alldeles för lätt att stänga ner. Dessutom i denna metan så har hon för svag laning phase, hon kan duellera relativt bra men är mer eller mindre omöjligt at ganka hennes lane då hon har absolut 0 cc.

Dessutom kan hennes ulti countras väldigt lätt av en zhonyas då den ofta buggar ut och avbryts om någon zhonyar i range för hennes ulti.

Som sagt, som alla andra melee carries, kan snowballaea hårt, men är svårt att göra det mot bra mottånd.

Det fetstilta märkte jag av rätt mycket! Hon har inte heller någon escape

Men jag tror ändå jag ska börja nöta henne.
Citera
2013-07-30, 23:22
  #9558
Medlem
Ser att vi pratar om fiora. Då är min fråga, hur stänger man ner henne på bästa sätt?
Citera
2013-07-30, 23:38
  #9559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxx7
Ser att vi pratar om fiora. Då är min fråga, hur stänger man ner henne på bästa sätt?


Är inte på något sätt en bra fiora spelare men det jag har märkt stänger av en något enormt är harras. Förhinda att hon kan gå all-in på dig lvl 3 och lvl 6. Lvl 3 är hon galet stark och kommer vilja hoppa på dig, om du lyckas hålla henne i schack kommer du klara dig. Försök harrasa och förhindra att hon kan gå all-in lvl 6 så ska du se att du vinner. Du vinner lane genom att starva henne, inte döda henne upprepade gånger i lane ( även om det självklart är bra). Hon snowballar hårt om hon får minsta lilla övertag.
Citera
2013-07-31, 01:31
  #9560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxx7
Ser att vi pratar om fiora. Då är min fråga, hur stänger man ner henne på bästa sätt?

Hon är väldigt lätt att ganka, för precis som du sa, inga escapes. Även en sån sak som jag nämnde innan som zhonyas är fruktansvärt stark mot henne (dvs zhonyas buggar hennes ulti och avbryter den).

Men framför allt, låt henne inte free farma eller feeda henne inte. Hon är en hyper carry likt vayne eller trist och ska behandlas där efter.

Man låter ju sällan en trist stå och free farma eller få massa kills utan att försöka göra något åt det.
Citera
2013-07-31, 03:27
  #9561
Medlem
Incipios avatar
Precis, bränner hon flashen så är det bara att som junglare sitta hennes lane. Försök 1vs1 när hon bränt ultin om det går.
Citera
2013-07-31, 03:44
  #9562
Medlem
SpooN.s avatar
Nu har jag visserligen slutat spela men hade 7-0 som udyr och ALDRIG sett honom i en ranked. Fett underrated. Är han feedad kan han springa rnt med 20%hp och dra kill efter kill. Skönaste troll-heron, springer unt o bashar där, hawkar dit, lite sköld där, drar iväg med björnen igen

Riven med 400+ AD och 40 cdr är också helt sjukt op. E är typ off 3-5 sekunder och shieldar det mesta. Riven är omöjlig att få tag på.
Citera
2013-07-31, 04:22
  #9563
Medlem
AIKDaniels avatar
Vilken skillnad det blir då jag är i Plat 1. Från Plat 5 och till Plat 2 fick jag 30~ LP/win och nu ligger jag på cirka 12-15 (vunnit två i rad och ligger nu på 22~ LP i plat 1)

Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Nu har jag visserligen slutat spela men hade 7-0 som udyr och ALDRIG sett honom i en ranked. Fett underrated. Är han feedad kan han springa rnt med 20%hp och dra kill efter kill. Skönaste troll-heron, springer unt o bashar där, hawkar dit, lite sköld där, drar iväg med björnen igen

Riven med 400+ AD och 40 cdr är också helt sjukt op. E är typ off 3-5 sekunder och shieldar det mesta. Riven är omöjlig att få tag på.

Udyr är i princip med i 50% av alla ranked games känns det som just nu, riktigt jobbig jävla gubbe.

Det där med Riven har jag dock aldrig testat.
Citera
2013-07-31, 06:14
  #9564
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Nu har jag visserligen slutat spela men hade 7-0 som udyr och ALDRIG sett honom i en ranked. Fett underrated. Är han feedad kan han springa rnt med 20%hp och dra kill efter kill. Skönaste troll-heron, springer unt o bashar där, hawkar dit, lite sköld där, drar iväg med björnen igen

Riven med 400+ AD och 40 cdr är också helt sjukt op. E är typ off 3-5 sekunder och shieldar det mesta. Riven är omöjlig att få tag på.
Det är faktiskt rätt lätt att kitea udyr så att det ser jobbigt ut när man kollar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in