2013-07-30, 10:29
  #9541
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Du är ju dum på riktigt. Det är väll en helt klart stor skillnad på om det är i en tråd, på ett forum som INTE handlar om lol, som dessutom är lite "gömd" och på en hemsida som är dedikerat åt bara league of legends, eller vad tror du själv? Jag menade med att det är redan 10 stycken där som läser utan någon speciell anledning, där jag bara skriver lite random och inte ens speciellt seriöst gentemot om jag skriver ett seriöst inlägg om OGN och LPL.

Jag bryr mig inte heller om vad du gör med din tid, och om du nu så gärna ska klaga kan du väll i alla fall försöka göra det bra och inte förklara som en fem åring? Sen är det ju något du behöver så är det ju att läsa guider, så jag vet ju att jag kommer garanterat ha en läsare.

Jag vill bara säga irken att jag tror en blogg om dina insikter i OGN och liknande tror jag skulle ha potential, frågan är dock om du har möjlighet till att skriva på engelska för större publik, eller om du personligen föredrar svenska så löser det sig nog. Jag kan säga att du kommer få mer än 10 läsare om du gör ett lika bra jobb som du gör i matchpratstråden, keep up the good work.
Citera
2013-07-30, 10:59
  #9542
Medlem
fgnms avatar
Spelade rätt mycket gp i slutet av s2 och början av s3, köpte t o m. hans julskin som jag korkat nog refundade efter jag tyckte han sög för mycket. Men, jag har alltid tyckt han är rolig och tänkte plocka upp han igen. Jag vet att gp kan byggas nästan hur som helst men tre builds verkar mer intressanta än andra, crit gp (mest för lolz), blueplank och korean zeus gp.

Lite empirisk fakta om dessa builds vore trevligt, mest nyfiken på blueplank och zeusplank
Citera
2013-07-30, 11:02
  #9543
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Snacka inte dynga, du har en helt separat mmr för normals...
Det är det jag sa?
Såg nu min text kunde ympa missförstånd.


MMR:n i normal är som sagt, helt separat.

Det betyder dock inte att det alltid kommer vara så. Lyte har kommenterat ärendet och menar på att detta kommer ändras inom en nära framtid:

Citat:
Ursprungligen postat av Lyte
We're aware why this happens in Normal Modes, and have a fix planned for it in a future matchmaking upgrade. This basically happens when Ranked players play a lot of ranked and get into the upper tiers, but don't play Normal as much--their Normal ratings lag behind their true skill level.

Yegg and Socrates have fixes in the works so in the future a player's rating will be adjusted slightly based on their underlying skill across all the game modes. We want to be careful not to overkill with the fix as well because we do realize some Ranked players use Normal Modes to play with their friends or practice new strategies/champions too.
källa:
http://www.reignofgaming.net/redtracker/topic/95293-lyte-excuse-me-lyte-may-i-have-a-moment
__________________
Senast redigerad av Adava 2013-07-30 kl. 11:05.
Citera
2013-07-30, 11:18
  #9544
Medlem
Kommit upp i guld 1 nu. Bara spelat Xin zhao, gått rikgit bra. Men nu helt plötsligt går det inte längre. Han är så jävla dålig lategame att det är skrämmande. Bygger honom som en pure tank som ska inititata. Jag älskar elise, tyvärr är hon permabannad. HOn scalar bra late eftersom hennes Q gör current och missing hp. Vad fan ska man göra. Xin känns helt kass. Jag gillar Sejuani men vete fan. Några tips på bra junglers just nu som kan verkligen påverka matcher och som inte faller av lika hårt som Xin
Citera
2013-07-30, 11:20
  #9545
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
Kommit upp i guld 1 nu. Bara spelat Xin zhao, gått rikgit bra. Men nu helt plötsligt går det inte längre. Han är så jävla dålig lategame att det är skrämmande. Bygger honom som en pure tank som ska inititata. Jag älskar elise, tyvärr är hon permabannad. HOn scalar bra late eftersom hennes Q gör current och missing hp. Vad fan ska man göra. Xin känns helt kass. Jag gillar Sejuani men vete fan. Några tips på bra junglers just nu som kan verkligen påverka matcher och som inte faller av lika hårt som Xin

Jarvan, elise, nautilus, rammus, lee sin (faller också av men har grymt bra peeling), udyr osv osv. Alla bruisers faller av lite mot late game, du får nog helt enkelt bara lära dig att spela dina junglare bättre.
Citera
2013-07-30, 11:23
  #9546
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
Kommit upp i guld 1 nu. Bara spelat Xin zhao, gått rikgit bra. Men nu helt plötsligt går det inte längre. Han är så jävla dålig lategame att det är skrämmande. Bygger honom som en pure tank som ska inititata. Jag älskar elise, tyvärr är hon permabannad. HOn scalar bra late eftersom hennes Q gör current och missing hp. Vad fan ska man göra. Xin känns helt kass. Jag gillar Sejuani men vete fan. Några tips på bra junglers just nu som kan verkligen påverka matcher och som inte faller av lika hårt som Xin
Bygg Xin hybrid istället?
Citera
2013-07-30, 11:49
  #9547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Jarvan, elise, nautilus, rammus, lee sin (faller också av men har grymt bra peeling), udyr osv osv. Alla bruisers faller av lite mot late game, du får nog helt enkelt bara lära dig att spela dina junglare bättre.

Okey. har du några generella tips? grejen är att xin faller av så enomrt mycket i mina ögon
Citera
2013-07-30, 11:54
  #9548
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
Okey. har du några generella tips? grejen är att xin faller av så enomrt mycket i mina ögon

Anpassa din spelstil efter hur varje game fortlöper. Får du inte in en massa early ganks som gör dig fed så bygg tankigt och försök vara en peelande tank. Går det dock svinbra early och du hamnar långt före så bygg lite hybrid och snowballa gamet på det.
Citera
2013-07-30, 11:57
  #9549
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
Okey. har du några generella tips? grejen är att xin faller av så enomrt mycket i mina ögon

Vad är det du menar exakt med att han faller av? Givetvis gör han inte så mycket skada om du bygger han tank/initiate men det är inte heller ditt "jobb" att göra skada. Kan du hoppa in mitt i smeten, lägga en bra ult och sen chain-cc:a deras adc så har du gjort ditt. Alternativt ska du spela defensivt och skydda dina carries. Vill du döda folk late game måste du bygga för det och offra din tankighet, finns ingen gubbe som kan göra allt (skulle va elise eller liknande då).

Har du möjligthet så kan du ju slänga in ett dmg-item som nämns ovan, jag gillar as på xin typ botrk eller wits end.
Citera
2013-07-30, 14:43
  #9550
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Det är det jag sa?
Såg nu min text kunde ympa missförstånd.

Gott då är vi överens, intressant att de skall anpassa normalratingen, men det känns vettigt.
Citera
2013-07-30, 21:06
  #9551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Anpassa din spelstil efter hur varje game fortlöper. Får du inte in en massa early ganks som gör dig fed så bygg tankigt och försök vara en peelande tank. Går det dock svinbra early och du hamnar långt före så bygg lite hybrid och snowballa gamet på det.

Xin är enkel att få first blood med. Dock är hans clears sega. Tycker ibland att det är svårt att avgöra hur mycket man ska farma. Hans ulti känns svag senare i spelet och han faller av hårt. Jag försöker vara den som antingen initiatar eller peelar för min carry. Men nu när jag börjat möta. Platinum spelare känns Xin mycket svagare. Att bygga honom hybrid har jag inte råd med. Ett item som botrk kostar mycket och Xin är ingen super farmer. Undra om man ska hitta en ny main? Hans early game är riktigt starkt men svårt att avgöra matcherna inom 15 min . Han är inte ett säkert kort.
Citera
2013-07-30, 21:15
  #9552
Medlem
Tjockstarks avatar
Vad tycker folket om Fiora?

Testat honan några ggr nu, och jag tror jag börjar gilla henne rätt rejält. Försöker hitta nån rolig att spela top med.

Hittills har jag spelat ut både en Garen och Riven tämligen enkelt. Rushade Thai-maten båda ggr sen smäller det bara .

Riktigt härligt är det om man har en Amunu med ulti i TF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in