Citat:
Ursprungligen postat av
Hajdz0r
ägaren hålls ansvarig även fast han inte är med om hunden biter
nå din första fråga..... du måste gå förbi en stor hund med skrämmande namn "rottweiler, schäfer, kavkaskaja ovtjarka" eller liknande utmana inte ödet gå inte förbi om du inte känner dig säker. ropa efter ägaren försök hålla dig passiv dvs stå still ha inte ögonkontakt med hunden för länge dvs utmana inte dra dig undan.
attackerar hunden.... tokrusar försök bjuda hunden möjlighet att bita mot din ena underarm din fria hand kör du in under käkpartiet på hunden så lång in du kan överrumpla nu hunden fort som fan tryck ner armen du har i hans mun innåt allt du kan samtidigt som du med andra handen stryper hunden genom att nypa ihop handen runt struphuvudet som du ganska lätt borde känna var det är...... hunden kommer försöka trycka bort dig så lägg all din kroppsvikt på hunden å försök pressa dig ner mellan hundens ben så han inte kommer åt att trycka upp dig håll kvar tills hundjäveln slappnar av helt å jävla hållet både trycket mot munnen och trycket mot strupen man ser å känner klart å tydligt när hunden ger upp å bara slappnar av håll kvar en stund släpp sedan försiktigt upp har hunden gett sig ligger han blickstilla med svansen mellan benen å rör sig inte.......
så nu är det bara ägaren som ska ha sig samma behandling för han e ju uppenbarligen helt jävla korkad som lämnar sin hund utan uppsikt.........
skämt å sido lite olika hur situationen är men ungefär så gjorde jag när en tokig stövare inte gick å hantera på annat sätt.....
Du verkar ju onekligen van vid hundattacker
Men du skall få erbjudandet att komma hem till mig och min tomt och prova knepet med underarmen, struphuvudet m.m på min Rottweiler. Du kan även få prova att stampa argt i marken och ryta åt hunden innan (som någon tok-jävel i tråden föreskrev).
Jag har tränat min hund att vakta hustomten och han har aldrig ALDRIG lämnat tomten, dock är han tränad till att bita och hålla fast personen ifråga som försöker ta sig in till mig. Jag har även tränat honom sedan unghundsstadiet att bita ännu hårdare om personen han biter skriker eller slår efter honom.
Varför har jag då tränat min hund till detta? jo för att jag inte vill ha "kreti och pleti" på min hustomt eller vårt område. Folk som bor i min närhet vet om att jag har en stor arg jäkla hund, vill bekanta komma hem till mig är de välkomna men de vet om att de ringer innan.
jo jag vet också om att jag är skadeståndsskyldig till om han biter någon. men den smällen tar jag gärna.
Vill du ha ett seriöst tips om hur du skyddar dig, så slå aldrig efter en hund med pinne eller käpp. Sparka den hellre i så fall mot revbenen där den är som känsligast och ropa därefter på ägaren och gör en anmälan. lösspringande hundar är inte ok på gatan.