2013-07-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Tänkte samma tanke. Ägarinnan till bilen kanske inte visste att DB och FH lånade bilen. Till alla lustigkurrar, jag tror inte att någon av de inblandade herrarna läser Kallocain av Karin Boye.
Inlägget/n från RDY om boken var väl mer eller mindre riktade till/mot någon ST, om jag minns rätt...

Har inte följt exakt varenda inlägg efter sida 800-nånstans, vem är ST?
Citera
2013-07-30, 20:45
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano-Nymt
Inlägget/n från RDY om boken var väl mer eller mindre riktade till någon ST, om jag minns rätt...

Har inte följt exakt varenda inlägg efter sida 800-nånstans, vem är ST?

Flickvän/sambo till FH.
Citera
2013-07-30, 20:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Hemskt vad roliga folk är ikväll då ...
Tänkte på ägarinnan av en annan bil RDY pratat om...

Det var inte meningen att vara lustig utan jag uppfattade det som om det gällde DBs bil. Det är inte alltid så lätt att hänga med i RDYs svängar då han gärna talar i gåtor.

Att gissa på vad som finns i allas hem och som RDY har hittat i skogen eller om en bok är utlånad från ett bibliotek till en viss person roar inte mig. Därför har jag missat den här andra bilen.
Citera
2013-07-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Inga problem om man vill ,,går även att spåra avstängda telefoner ( tyst Ping ) polisens trumfkort !

Funderingar kring mobiltelefoner poppar upp då och då i tråden.

Alla brukbara mobiler är registrerade hos någon opperatör.
När brukaren kopplar upp sig mot opperatören registreras uppgifter om vart någon ringer och från vilken mast. Dessa uppgifter sparas av opperatören.
Är brukaren inte uppkopplad mot opperatören blir det heller ingen registrering och operatören har inte en susning om var mobilen är.
Citera
2013-07-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var inte meningen att vara lustig utan jag uppfattade det som om det gällde DBs bil. Det är inte alltid så lätt att hänga med i RDYs svängar då han gärna talar i gåtor.

Att gissa på vad som finns i allas hem och som RDY har hittat i skogen eller om en bok är utlånad från ett bibliotek till en viss person roar inte mig. Därför har jag missat den här andra bilen.
Ok. Det har väl pratats om en Grön Golf har jag för mig.
Citera
2013-07-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var är AJ idag; häktad eller bara hemtransporterad från semestern?

Han sitter och njuter av den polska polisens "gästfrihet" och ångrar bittert att han inte tog färjan till Sverige.
Citera
2013-07-30, 20:58
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Ok. Det har väl pratats om en Grön Golf har jag för mig.

Reimerdenyngre och andra har pratat om en grön golf, boken Kallocain, något man kan lägga i bilen för att skydda bilklädseln från ev blodiga kläder och mycket annat.

En sammanfattning från RDY eller någon annan är tacksamt.
Senast redigerad av ModerEva 2013-07-30 kl. 21:02.
Citera
2013-07-30, 21:04
Medlem
Ja så synd är det nog inte om Cli*f. Dom gör ju slut ungefär en gång i veckan och sedan är dom i hop igen.
Men sen är han ju styggt elak emot henne så konstigt att hon stått ut med han så länge ändå. Han är fruktansvärt elak emot henne på många olika saker, han har gjort grova påhopp på hennes barn som verkligen är TABU!! Så han ska nog inte klanka ner på andra "kvinnomisshandlare" då han inte är ett sk** bättre själv! Hoppas hon aldrig mer går tillbaka till honom. Man kan ju undra hur han resonerar med andra som tydligen slår sina kvinnor/flickvänner om han gör detsamma...Usch!!
Citera
2013-07-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
På något sätt måste kroppen forslas bort och det går inte att utesluta att någon lägger märke till bilen utanför porten. Bilen var ett problem vare sig det fanns blod i den eller inte. Det mest logiska är att rapportera den stulen och då ligger även bränning nära till hands. Domstolen kan inte bara utesluta möjligheten att bilen körts av en tjuv, vare sig den var inblandad i Id*s försvinnande eller inte.

Om kroppen emballerades så noggrant att inget blod läckte i bilen, så droppade det inte heller något blod i trapp/hiss. Om blod medvetet stänktes, så att det skulle se ut t.ex som att någon stått utanför porten och inte kunnat komma in och att denne person ringt till Id* som kom ner och öppnade och blev attackerad i farstun och först uppsläpad i lägenheten och först senare bortforslad, så är det bristen på blod i bilen som behöver döljas. En uppretad PT skulle först ha kunnat dräpt Id* och sedan haft motiv att stjäla DBs bil för att misstankarna skulle falla på AJ.

AJ kunde inte på förhand veta att PT hade ett i polisens ögon fullgott alibi.

Men ett blodigt förkläde..? Varför inte bränna det i bilen?
Ja varför inte, har själv inte släppt Pt som Gm än.
Citera
2013-07-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ja så synd är det nog inte om Cli*f. Dom gör ju slut ungefär en gång i veckan och sedan är dom i hop igen.
Men sen är han ju styggt elak emot henne så konstigt att hon stått ut med han så länge ändå. Han är fruktansvärt elak emot henne på många olika saker, han har gjort grova påhopp på hennes barn som verkligen är TABU!! Så han ska nog inte klanka ner på andra "kvinnomisshandlare" då han inte är ett sk** bättre själv! Hoppas hon aldrig mer går tillbaka till honom. Man kan ju undra hur han resonerar med andra som tydligen slår sina kvinnor/flickvänner om han gör detsamma...Usch!!
Så jävla kasst av dig så det är löjligt. Fokus lägger du på en förälder i det här läget? I.f är fokus här
Citera
2013-07-30, 21:18
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Ja varför inte, har själv inte släppt Pt som Gm än.

Det kan vara någon annan man/kvinna än AJ som är GM. DB och FH är på sannolika skäl häktade för skyddande. Rimligt är då att DB och FH känner GM. Känner DB och FH yngste sonens pappa?
Citera
2013-07-30, 21:20
Medlem
Absolut! Håller med dig att fokus är på Id* men det var ju ett inlägg om att det var synd om han. Man undrar ju hur han tänker om han inte är snäll mot sina egna tjejer, då ska man ju inte ha åsikter på andra kvinnomisshandlare heller. Men självklart är Id* i fokus och hoppas hon snart hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in