2013-07-30, 20:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Åja.
Den dag då Id@ hittas kommer hon att flyttas. Detta oavsett hur stark odören är.
Och det finns garanterat alltid människor som utför div arbeten mot en större/mindre peng än de människor som har det som yrke. Oavsett yrkeskategori.
En slarvigt gömd Id@ kan ha behövts flyttas, och har kanske så gjorts ?

Att finna dumpningsplatsen för en ev Polack går alldeles ypperligt.
Det finns ju fortfarande ngt som heter kartor.

Och vem vet....Kanske skedde polack kontakten redan i THN ??

Hur kan du utesluta att någon ev flyttat Id@s lik.
När hon inte ens hittats ?

(tills den dagen då hon hittas är jag öppen för allt)

Möjligt,ja. Troligt, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det enda AJ pysslar med är att försöka påskina att han är oskyldig. Det blir nästan löjligt uppenbart, vilket ännu en gång säger mig att vi inte har med vassa snubbar o göra här, utan snarare tvärtom.

En teori till varför han gömmer sig är för att de häktade snart måste omhäktas igen. Kanske hoppas han på att de frigres.

Han är ju häktad i polen vad jag förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
D*B och/eller F*H har telefontrafik bunden till BO's lägenhet enligt media och polis/advokata. Mastpejling eller samtal, vet ej.

Om AJ va där är det inte så konstigt, men om trafiken sker efter AJ påstår sig ha lämnat Idas lägenhet så är det inkriminerande.

det intressanta är om grabbarna(DB,FH) var tillräckligt smarta att inte stänga av telefonerna när dom åkte för att hjälpa AJ. och istället lämnat dom påslagna hemma.

Vi kan väl utelsuta att tel var på och närvarande när dom utförde sina nattaktiviteter, då hade dom nog hittat ida vid det här laget.
Citera
2013-07-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om en blodig lånebok är upphittad t ex ute i skogen så kan den ha ramlat ut sidofacket på en bil. Har själv böcker i sidofacket på bilen. Blod kan ha droppat på den efter det att den hamnade på marken. Ja, jag vet att det är långsökt men inte helt orimligt.
Eller en filt man har i bilen ihop med en bok att läsa på stranden.
Citera
2013-07-30, 20:27
Medlem
bagarn29s avatar
Jag har lite svårt att se DB ligga på stranden och läsa en bok. Jag är kanske fördomsfull men nej.
Citera
Medlem
Citat:
Reimerdenyngre frågade om Kallocain av Karin Boye var utlånad från biblioteket där uppe. Om hen har hittat den boken någonstans ute med blodstår på så kan det vara intressant.

Absolut, själv tolkade jag det som att det stod nåt i den boken som kunde ha med fallet att göra och inte att han hittat just den boken. Men känns dumt att spekulera om en annan forumdetektivs poster här. Vi får hoppas att han kommer tillbaka.
Citera
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Eller en filt man har i bilen ihop med en bok att läsa på stranden.
Eller en bok man har i magfickan på ett förkläde för att läsa under tiden man lagar mat.
Citera
2013-07-30, 20:28
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har lite svårt att se DB ligga på stranden och läsa en bok. Jag är kanske fördomsfull men nej.

Va det en kopia av mein kampf som hittades?
Citera
2013-07-30, 20:30
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

De kan ha lånat en bil för att ta sig från platsen där bilen brann. Vi får hoppas att Reimerdenyngre berättar varför han frågade om denna bok.
Citera
2013-07-30, 20:32
Medlem
Citat:
Hemskt vad roliga folk är ikväll då ...
Tänkte på ägarinnan av en annan bil RDY pratat om...
Citera
2013-07-30, 20:33
Medlem
shponglads avatar
Citat:
De kan ha lånat en bil för att ta sig från platsen där bilen brann. Vi får hoppas att Reimerdenyngre berättar varför han frågade om denna bok.

Om nån har hittat en blodig bok ute i skogen i området så får vi hoppas att den personen är tillräckligt klyftig att lämna in den till utredningen och inte sitta och posta på flashback.
Citera
2013-07-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Förklara för mig vad man vinner på att elda upp en bil som inte varit inblandad i brottet, när ägaren varit på platsen för brottet vid aktuell tidpunkt ? Vad är det listiga i det ? Det blir inte en avledningsmanöver, det blir en tilldragningsmanöver, eller hur ?
Och ärligt "bara" att sanera en bil. För det 1:a skall du ha en 4e person att tillgå som inte har anknytning till herrarna, för det andra så måste den förstöras också. Och tro mig, det finns ingen "Mr Wolf" i verkligheten (Pulp Fiction)

Det enda sättet att backa från mord till vållande är att någon erkänner och kroppen kommer fram, du kan fråga Lalajlaj.

Så nej, scenariot går inte ihop, eller hur ?
På något sätt måste kroppen forslas bort och det går inte att utesluta att någon lägger märke till bilen utanför porten. Bilen var ett problem vare sig det fanns blod i den eller inte. Det mest logiska är att rapportera den stulen och då ligger även bränning nära till hands. Domstolen kan inte bara utesluta möjligheten att bilen körts av en tjuv, vare sig den var inblandad i Id*s försvinnande eller inte.

Om kroppen emballerades så noggrant att inget blod läckte i bilen, så droppade det inte heller något blod i trapp/hiss. Om blod medvetet stänktes, så att det skulle se ut t.ex som att någon stått utanför porten och inte kunnat komma in och att denne person ringt till Id* som kom ner och öppnade och blev attackerad i farstun och först uppsläpad i lägenheten och först senare bortforslad, så är det bristen på blod i bilen som behöver döljas. En uppretad PT skulle först ha kunnat dräpt Id* och sedan haft motiv att stjäla DBs bil för att misstankarna skulle falla på AJ.

AJ kunde inte på förhand veta att PT hade ett i polisens ögon fullgott alibi.

Men ett blodigt förkläde..? Varför inte bränna det i bilen?
Citera
2013-07-30, 20:37
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Hemskt vad roliga folk är ikväll då ...
Tänkte på ägarinnan av en annan bil RDY pratat om...

Tänkte samma tanke. Ägarinnan till bilen kanske inte visste att DB och FH lånade bilen. Till alla lustigkurrar, jag tror inte att någon av de inblandade herrarna läser Kallocain av Karin Boye.
Citera
2013-07-30, 20:41
Medlem
shponglads avatar
Jag tänker såhär: AJ och BO softar hemma o kollar film, PT ringer BO och får reda på att AJ är där,AJ tar luren och det blir ett jävla liv i telefon, AJ säger att han ska sluta ringa bla bla

Då slänger PT ur att han har satt på BO vid nått tillfälle bakom AJs rygg, kan ha hänt inte alls omöjligt speciellt i såna här kretsar.

AJ flippar ur konfronterar BO och hon erkänner varpå han får psykbryt och slår ihjäl henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in