• 1
  • 2
2013-07-30, 18:49
Medlem
bombaccis avatar
När jag åkte tunnelbana idag så bläddrade jag i ett nummer av nöjesbladet.

På andra sidan hade de en intressant artikel om s.k lavendel-äktenskap.

Med lavendeläktenskap så menas det att en hollywoodkändis som är gay men som inte vill att omvärlden ska veta om detta, skaffar sig en fulare partner av det motsatta könet. Detta för att bolagen förr i tiden rekomenderade personen att göra just detta för att inte förstöra sin karriär.

De som är "alibit" på att kändisen inte är gay kallas i artikeln för "skägget".

Det som tas upp är att Kelly Preston är John Travoltas skägg, nicole kidman och katie holmes var det åt tom cruise

Artikeln fokuserar mest på hugh Jackman då hans fru är 13 år äldre och ser "normal" ut.

Sylvia Balac som skrivit artikeln. Skulle vilja veta vilka kända laveldeläktenskap som har funnits. Tänker mig mest från the old times...typ från 1950 talet.
Citera
2013-07-30, 19:00
Medlem
Bro-cats avatar
Rock Hudson
Citera
2013-07-30, 20:04
Medlem
Rockstar Sthlms avatar
Gustav V - Victoria av Baden

Gustav III - Sofia Magdalena av Danmark
Citera
2013-07-30, 20:46
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstar Sthlm
Gustav V - Victoria av Baden

Gustav III - Sofia Magdalena av Danmark

ok trodde inte att gustav III levde på 1950 talet

Var mer intresserad av film och musikkändisar. Undvik att enbart rabbla upp namn också utan skriv något om det hela med.
Citera
2013-07-31, 00:51
Medlem
RevolverRoffes avatar
Uppriktigt sagt är jag oerhört tveksam till sådana där äktenskap i Hollywood idag.

Jag menar, det är vore väl snarare en boost för karriären om en skådis kom ut som bög? Varför plåga sig själv och omgivningen genom att ha ett fejkat äktenskap?
Citera
2013-07-31, 06:53
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Uppriktigt sagt är jag oerhört tveksam till sådana där äktenskap i Hollywood idag.

Jag menar, det är vore väl snarare en boost för karriären om en skådis kom ut som bög? Varför plåga sig själv och omgivningen genom att ha ett fejkat äktenskap?

Nej, det verkar inte ändå så. Öppet homosexuella män i Hollywood får bara spela just homosexuella män i filmer och typ inget annat. Jag menar hur många stora, manliga hollywoodstjärnor som är öppet homosexuella kommer du på?
En heterosexuell manlig skådis får spela handikappade, alkoholiserade, efterblivna, homosexuella, etc, etc och en massa saker de bevisligen inte är i riktiga livet och få Oscars och Golden Globes för det. Bättre för bögarna att hålla sig i garderoben då.
Citera
2013-07-31, 11:54
Medlem
Bam.Bams avatar
En variant är äktenskapet mellan Liza Minelli och David Gest. Han var en "känd" bög, ser sjukt äcklig ut och hon är ändå en legend (om än i ett för jävla slitet skick när de gifte sig). Ingen fattade det. En sk gruesome twosome. Dessutom slutade det inte så snyggt:

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...t-divorce.html
Citera
2013-07-31, 12:12
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Nej, det verkar inte ändå så. Öppet homosexuella män i Hollywood får bara spela just homosexuella män i filmer och typ inget annat. Jag menar hur många stora, manliga hollywoodstjärnor som är öppet homosexuella kommer du på?
En heterosexuell manlig skådis får spela handikappade, alkoholiserade, efterblivna, homosexuella, etc, etc och en massa saker de bevisligen inte är i riktiga livet och få Oscars och Golden Globes för det. Bättre för bögarna att hålla sig i garderoben då.

Finns ju några iaf:

Jim Parsons (Big Bang Theory)
Zachary Quinto (Star Trek, Heroes)
Neil Patrick Harris (HIMYM)
Ian McKellen
Matt Bomer (White Collar (en av världens snyggaste män, lyllos gaysen)

Kvinnor finns fler. Men, visst, det är tråkigt att många skådespelare tvingas dölja vilka de är för att få roller. Som om vem de ligger med påverkar deras förmåga att spela nånting annat? Stackars Rupert Everett:

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz...Hollywood.html
Citera
2013-07-31, 12:52
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
Rock Hudson

En aning ofullständig beskrivning så jag rycker ut:

Homosexuelle skådespelaren Rock Hudson omgärdades av rykten och gifte sig 1955 med sin agents lesbiske sekreterare Phyllis Gates.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_Hudson
Citera
2013-07-31, 12:56
Medlem
Mikojans avatar
Synd att TS drog ett streck vid aktiva på 1950-talet. Jag hade ju kunnat dra till med Cole Porter. Men ok, eftersom han levde till 1964 skrev han säkert nån trudelutt under sina sista år. Så varför inte?

Lavendelkille var han i allra högsta grad: http://en.wikipedia.org/wiki/Cole_Porter
Citera
2013-07-31, 13:38
Medlem
Uncle Dukes avatar
Charles Laughton, kanske mest känd som Quasimodo i Ringaren i Notre Dame (1939) samt som regissör till Trasdockan (Night of the Hunter, ni vet den filmen där Robert Mitchum har LOVE och HATE tatuerat på fingrarna) var gift med Elsa Lanchaster (Frankensteins brud) men bögade gärna vid sidan av. Vet inte om han var bisexuell eller fullfjädrad homo.

Ingen verkar veta vad Michael Jackson egentligen tände på, så han kanske, kanske inte, passar här.

Betty White sade för några år sedan att hon ofta var "skägg" åt Liberace (som av allt att döma var bög men förnekade det i hela sitt liv).
Citera
2013-07-31, 14:20
Medlem
GurkPorrs avatar
Lotta Brommé och Carl-Jan Granqvist
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto