Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Det skulle vara helt verklighetsfämmande och som taget ur en deckare att GM inte visste var kroppen är dumpad, och kanske vice versa den som dumpade inte visste hur hon dog.
I verkligheten är det full kontroll som gäller, speciellt med AJ.
Följande har inte hänt:
AJ: Sieg Heil pajjsaren, morot här. Nu har det hänt, behöver din hjälp
DB: Heil, heil på dig med. Å fy fan, säg inget jag kommer direkt
AJ: Ja, sno rej på för en ungjävel kan vakna när som
DB: Kör så det ryker på kabelvägen, Heil
AJ: Heil
....
AJ: Så, lastat och klart
DB: Inga problem, ta din båge och ta en roadtrip, ingen kommer få veta nåe
AJ: Precis, vattentäta skott, grispolis kommer aldrig kunna få veta, så jäääla smart asså
DB: Och glöm inte...
AJ/DB: EN GOLARE HAR INGA POLARE !!!
AJ: Vi syns i Valhalla
DB: Sieg Heil
AJ: Heil heil.
...
DB: Tjeeeeena FH, fick punka på Volvon, osså självantände den...igen. Kan du hämta ?
FH: A fan, eru på berget ?
DB: A
FH: Kommer om 5, Sieg Heil
DB: jaja, heil heil...
Eller ?

Det fetade; varför verklighetsfrämmande? De tre utmålas hela tiden som klent begåvade; de kanske inte är så korkade? Jämfört med de i tråden som kläckt de mest verklighetsfrämmande gömställena (insvetsad i en bränsletank, Kalles syrabad etc.), kanske de istället kan ses som ganska smarta.
AJ: Det är kris Pajsarn, har skett en olycka, fråga inte hur, har en kropp på halsen. Kan du få undan den? Vi kör den gamla planen vi spånat om när vi hade våra nassefester.
DB: Visst, kommer. Jag lånar en bil som inte har något samband med oss av nassekompisen NN. Be FH ta en av mina skrotbilar och fixa avledningsmanövern.
AJ: Ring när du är framme så kommer jag ut med den.
AJ: Lastat och klart. Vad du gör med kroppen vill jag inte veta.
AJ: Det är kris FH, jag behöver en avledningsmanöver. Ta en av DBs bilar till Hunneberg till platsen vi snackat om nassefesterna. Jag kommer dit på min MC.
AJ och FH sätter eld på bilen, AJ kör hem FH. DB kör en legal åt vilket väderstreck som helst (utom mot Hunneberg) och dumpar kroppen. DB lämnar tillbaks bilen till NN som sanerar den i lugn och ro, AJ drar, fan vet vart på sin MC.
AJ vet vad som händde Id@ och vilka som är insyltade; inte mer.
DB vet att Id@ dött men inte hur och var kroppen dumpats.
FH vet att något hänt men inte vad, och är insyltad genom att hjälpt till att arrangera ett villospår.
NN vet att bilen han lånat ut använts i brottslig verksamhet och måste saneras, men inte mer.
?
Oj det där var jobbigt att skriva på en telefon