2013-07-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av `Fredrik
Man skulle ju kunna gissa sig till att hon blivit mördad om hon hittas nedgrävd. Finns nog ingen som skulle tro att hon dog en naturlig död om någon grävt ned henne och hållit tyst om det.
Ditt resonemang hjälpte inte i att fälla M*ts *lm. De hittade kroppen styckad och utbränd?
Edit:
Quarrel hade redan svarat. Jag såg inte först.
Senast redigerad av matematiker 2013-07-30 kl. 18:06.
Citera
2013-07-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Är den starkt trafikerad kl.04 en söndag morgon ?

JA, den står vid en knutpunkt av vägar som är tungt trafikerad även nattetid.
Citera
2013-07-30, 17:52
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ditt resonemang hjälpte inte i att fälla M*ts *lm. De hittade kroppen styckad och utbränd?

Inte styckad men halvt förruttnad och med lite småbränder som pyrde på/runt kroppen som låg övertäckt bakom en stenbumling i skogen.
Citera
2013-07-30, 17:55
Medlem
shponglads avatar
Citat:
en är säker.

Därför är det viktigt att fastställa om DB var inblandad i skyltjobbet tycker jag.
Och absolut kolla upp vad DB har gjort för grävjobb senaste tiden.

Så ett enkelt tips är aldrig fel, eller ?

Ja isådana här situationer vill man ogärna röra sig i ovana eller okända miljöer som GM, troligtvis är dumpningsstället ett relativt välbekant ställe som dom känner till och på lagom avstånd, man bör granska och se om någon varit på jakt eller fisketurer i skogsmark också.
Citera
2013-07-30, 18:01
Medlem
Citat:
Lite kul åklagarironi, hon har stake måste jag säga.
Tolkar det som att AJ har något som han måste förklara för utredarna, som kan tolkas som nackdel för AJ, men att det även kan finnas naturliga skäl till det "dynamiska" beviset ?

Advokaten har ju sagt att det enda sättet för AJ att rentvå sig är att verbalt bemöta polisen.

Vad kan det vara ???
Jag måste säga att jag tror åklagaren är värdelös. Hon trodde att hon kunde häkta AJ på sannolika skäl men han sattes på fri fot. Det förstörde mycket utredningen tror ja.
Citera
2013-07-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe-pa-Lagret
Kan följande ha hänt:
Efter telefonsamtal eller något annat som provocerar GM så misshandlar han BO svårt och lämnar därefter lägenheten i vredesmod. BO lever då fortfarande. Han åker iväg och slaggar hos någon polare och kommer på att han måste tillbaka till BO för att sweet talka alternativt hota henne till tystnad. Då han återkommer till BOs lägenhet på morgonen hittar han henne avliden.
Alternertivt lever hon hon men är svårt skadad eller har repat sig så pass att att hon börjar utmana
GM igen. GM svarar denna gång medelst våld med dödligt uppsåt.
Detta resonemang blir mycket mer krystat men skulle förklara varför det inte fanns några blodspår förrän på morgonen och varför GM lämnat lägenheten över natten.

Det första alternativet har jag själv aldrig tänkt på; tycker inte det är krystat, utan ett fullt logisk händelseförlopp nu när du säger det och jag själv tänker efter. Niger och tackar för uppslaget.
Vad säger ni som lagt mest engagemang i tråden om detta? Kan det leda oss framåt i en realistisk riktning?
Citera
2013-07-30, 18:15
Medlem
Man ser då och då i tråden att någon skriver att det kan finnas en annan gm än AJ eller att de har sina misstankar på annat håll. Kan någon ge mig en enda förklaring, rimlig sådan helst, till AJ:s märkliga beteende under söndag kväll och måndag? Jag har funderat ut en massa förklaringar men lyckas alltid slå hål på dem själv.

Hans "dejt" försvinner men han har inte en aning trots att han har en mobil med sig och är inloggad på Facebook? Egentligen spelar det ingen roll för just det om de bara var kompisar, strulade eller var ett par, alla visste tidigt att han varit där på kvällen/natten.
Ingen har ringt, messat eller skickat meddelande om detta till honom?

Det kan hända han går fri i brist på bevis, men inte kan då jag tänka mig att de kommer hitta någon annan gm utanför denna trio. Skulle gärna vilja att de som tvivlar ger mig uppslag.
Citera
2013-07-30, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag måste säga att jag tror åklagaren är värdelös. Hon trodde att hon kunde häkta AJ på sannolika skäl men han sattes på fri fot. Det förstörde mycket utredningen tror ja.

Hade hon något val efter att AJ anhölls ? Knappast, misstanken har ju inte ändrats utan stärkts.

Jag tror inte AJ varit speciellt kapabel till att röja bevis under tiden, han har inte varit utan SPAN, polisen har ju också varit hemma hos honom under tiden vid ett par tillfällen.

Däremot har han haft tid att planera sin flykt, halva steget var nog taget iom. Polenresan, men det blev som tur var aldrig av.
Citera
2013-07-30, 18:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Man ser då och då i tråden att någon skriver att det kan finnas en annan gm än AJ eller att de har sina misstankar på annat håll. Kan någon ge mig en enda förklaring, rimlig sådan helst, till AJ:s märkliga beteende under söndag kväll och måndag? Jag har funderat ut en massa förklaringar men lyckas alltid slå hål på dem själv.

Hans "dejt" försvinner men han har inte en aning trots att han har en mobil med sig och är inloggad på Facebook? Egentligen spelar det ingen roll för just det om de bara var kompisar, strulade eller var ett par, alla visste tidigt att han varit där på kvällen/natten.

Det kan hända han går fri i brist på bevis, men inte kan då jag tänka mig att de kommer hitta någon annan gm utanför denna trio. Skulle gärna vilja att de som tvivlar ger mig uppslag.
Det finns uppgifter i tråden om ett psykopatiskt beteende. Det kan vara förklaringen. Han struntar i att Ida är försvunnen.
Citera
2013-07-30, 18:19
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO

För min del råder det inga tvivel, en misstänkt oskyldig hade agerat på helt annat sätt. Även en ytlig bekant för min del hade jag ställt upp i sök för och även på fb beklagat mig över sorgen att hon varit borta osv. Bett om hjälp, tips, gjort något för att finna henne. AJ har inte gjort ett dugg i huvudtaget för att finna sin tjejkompis. Man beter sig inte så som han gör om man inte är extremt känslokall och/eller har gjort dådet i sig.
Citera
2013-07-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Trevligt att du svarar rationellt. Min avsikt var inte att dissa ditt nic, utan att försöka hålla den långa tråden någorlunda ren från de mest befängda hypoteserna. Jag misstänker att du inte är medveten om hur genomträngande och kväljande liklukt är. Det händer exempelvis att någon begår självmord genom att gasa ihjäl sig i sin bil, i garaget, och vilket sedan inte upptäcks på ett par veckor. Sådana bilar är i praktiken omöjliga att doftsanera.

Det är alltså mycket svårt att förmå någon —även nazister— till att närma sig och att hantera ett treveckors rötmånadslik.

Tillägg: Hur lätt tror du f.ö. att det kan ha varit för AJ att förklara för en polack exakt var dumpningsplatsen är belägen. GPS-koordinater? I så fall borde väl AJ:s "smart"-phone ha varit 'på' vid tillfället...

Åja.
Den dag då Id@ hittas kommer hon att flyttas. Detta oavsett hur stark odören är.
Och det finns garanterat alltid människor som utför div arbeten mot en större/mindre peng än de människor som har det som yrke. Oavsett yrkeskategori.
En slarvigt gömd Id@ kan ha behövts flyttas, och har kanske så gjorts ?

Att finna dumpningsplatsen för en ev Polack går alldeles ypperligt.
Det finns ju fortfarande ngt som heter kartor.

Och vem vet....Kanske skedde polack kontakten redan i THN ??

Hur kan du utesluta att någon ev flyttat Id@s lik.
När hon inte ens hittats ?

(tills den dagen då hon hittas är jag öppen för allt)
Senast redigerad av zebop 2013-07-30 kl. 18:24.
Citera
2013-07-30, 18:23
Medlem
panzertaxs avatar
Det enda AJ pysslar med är att försöka påskina att han är oskyldig. Det blir nästan löjligt uppenbart, vilket ännu en gång säger mig att vi inte har med vassa snubbar o göra här, utan snarare tvärtom.

En teori till varför han gömmer sig är för att de häktade snart måste omhäktas igen. Kanske hoppas han på att de frigres.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in