2013-07-30, 16:53
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Om jag någon dag flyttar ihop med en kille ska jag aldrig låta honom göra något hushållsarbete. Jag vill sköta de traditionellt kvinnliga sysslorna.

Varför bry dig om att flytta ihop. Du får säkert städa, diska och torka skit i alla fall.
Citera
2013-07-30, 16:57
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Väl formulerat!

Tror definitivt som du att väldigt många har politiskt inkorrekta åsikter, men yttrar sig inte i det verkliga livet då påföljderna kan bli extrema. Tror även att det är en skröna att de flesta som hänger på Flashback är arbetslösa unga män.

Det är nog har på FB och några ställen till ni kan inbilla er att ni är väldgit många. Du har inte funderat över att konsekvenserna kommer av att åsikterna är extrema?
Citera
2013-07-30, 17:01
Medlem
Blanda inte ihop kvinnohat och avsky för feminism.
Eller snarare avsky för de uttryck som feminismen tar sig i den svenska debatten. Varför har alla tidningar feministiska krönikörer? Varför utgår så mycket kultur från feministiska perspektiv? Varför diskuterar politiker så ofta utifrån feminism när jämställdhet diskuteras?

Det är väl inte så konstigt att många svenska män ledsnat totalt på detta. Att inte kunna se på tv eller läsa en tidning utan att matas med den här skiten. Ofta också på en intellektuellt undermålig nivå. Sen folk som skriver hot och liknande finns i alla sammanhang tyvärr. Tror det är en liten obetydlig grupp.

Men att motsätta sig den feministiska indoktrineringen i Sverige ser jag enbart som ett sundhetstecken.
Citera
2013-07-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Det är nog har på FB och några ställen till ni kan inbilla er att ni är väldgit många. Du har inte funderat över att konsekvenserna kommer av att åsikterna är extrema?

Anser du det vara "extremt" att anse att feminism är en bisarr idelogi eller att den har för stor plats i den svenska debatten. Ser du ett starkt stöd för feminism ute i "verkligheten"?
Citera
2013-07-30, 17:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Och mansgris och gubbslem?

Är inte sexualiserade eller går in på privatlivet såsom epitet som slampa, bög och hora gör.
Citera
2013-07-30, 17:24
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
När man läser på fb får man en bild av den svenske mannen som är förfärlig. Det verkar som om det är helt okej att kalla kvinnor för horor, sliddjur osv. Det finns ett enormt - och oattrakttivt - hat mot kvinnor och feminismen ses som skyldig till allt ont och mot dessa feminister kan man vräka ur sig vadsomhelst.

Jag undrar: Varför förfular den svenska mannen bilden av sig själv på detta sätt? Vad har hänt med självsäkerheten som gör att man kan ta andra människors åsikter med ro? Varför tappar dessa män stilen när de argumenterar för sin sak?

För de flesta svenska kvinnor handlar jämställdhet om att få lika lön för lika arbete och att man delar på hushållsarbetet om båda jobbar. Är det verkligen så farligt och svårt att leva med för svenska män?

Jag lovar: det finns inget mer attraktivt än en man i hantverkarkläder som går och drar en barnvagn efter att ha hämtat på dagis. Men en sån karl är ett byte som tyvärr är upptaget ... och hur vet man i förväg om den tilltänkta är sån eller en som kallar kvinnor sliddjur och skickar hatmejl.

Snyggt hur du förvrider hela fenomenet till att handla om att det är männen som på något sätt skiter på sig och beter sig skamligt för att de inte spelar med på feminismens agenda. Jävla skamspråkande utan substans. Tvi.
Citera
2013-07-30, 17:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers

Vad som är "extrema åsikter" är relativt. Att vara för homosexuellas rättigheter har länge varit extremt, och diskussioner om sådant var man tvungen att föra i undanskymda miljöer. Det säger inte ett skvatt om något annat.
Citera
2013-07-30, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Jo, det finns ett antal anti-feminister här som det är lätt att bli förbannad på (p.g.a. deras åsikter, hat, svordomar, bristande bildning, låg IQ, osv.) men egentligen är det väldigt synd om dessa män. Ofta arbetslösa, bittra, ensamma, oförmögna att anpassa sig till förändringar, psykisk ohälsa ...

Nejnej det är så ni vill att det ska vara. I verkligheten är det ju dock som så att folk som står för sina åsikter är dom som respekteras och lyckas och nickedockor som "anpassar sig till förändringar" kallar vi våp. Testa att tänka själv istället.
Citera
2013-07-30, 18:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nejnej det är så ni vill att det ska vara. I verkligheten är det ju dock som så att folk som står för sina åsikter är dom som respekteras och lyckas och nickedockor som "anpassar sig till förändringar" kallar vi våp. Testa att tänka själv istället.
Verkligen? Du går klädd i skinn, horn på huvudet och klubba i handen förstår jag?

Varför skriver du förresten modern svenska - det är ju en anpassning över tid som slagit ut i språket, borde du inte hålla dig till fornnordiska, eller kanske rena grymtningar ... för språk är ju en utveckling i sig.
Citera
2013-07-30, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Det som förvånar mig är att en del män som hatar ärkefeminister ger sig på bimbos och andra kvinnor. Man sammankopplar vanliga, sexiga tjejer med feminism och ger dem en släng av hat från sleven också. Eller har jag fel där?
Dessa män är kassa på prickskytte och redan i småskolan så insåg de att det är kört, så de började använda hagelbössa istället. De flesta hagel missar målet men inte alla ... Det du ser som inkonsekvent, ologiskt och osammanhängande svammel är helt enkelt en jaktstrategi ...
Citera
2013-07-30, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen? Du går klädd i skinn, horn på huvudet och klubba i handen förstår jag?

Tja det är ju en lika sanningshaltig beskrivning som denna ni målade upp nu så varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skriver du förresten modern svenska - det är ju en anpassning över tid som slagit ut i språket, borde du inte hålla dig till fornnordiska, eller kanske rena grymtningar ... för språk är ju en utveckling i sig.

Anpassa sig till feminism var givetvis vad hen syftade på. Att anpassa sig galenskap blir inte sundare bara för att alla andra också är galna. Lex Hitler brukar jag kalla det.
Citera
2013-07-30, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Anpassa sig till feminism var givetvis vad hen syftade på. Att anpassa sig galenskap blir inte sundare bara för att alla andra också är galna. Lex Hitler brukar jag kalla det.

Jag syftade på anpassning i största allmänhet. Samhället, könsroller, osv. förändras av en stor mängd skäl varav inte ens de flesta har att göra med "feminism". Anti-feministen har en stor mängd personliga tillkortakommanden där kvinnor och feminister fungerar som syndabock. istället för att rycka upp sig och ta tag i de egna problemen så attackeras en feminist, en säkerhetsventil när det ångar på för mycket i maskineriet ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in