Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
Om jag åker till den stad där min mamma bor så besöker jag henne först och sedan åker jag till en tjej och har sex, Resväskan hamnar då hos mamma.
Det spelar inte så stor roll egentligen om han hade byte. Men om han åker till Trollhättan men inte alls blir iakttagen efter mordet så bör han ha åkt en annanstans, vilket är lite udda eftersom det ju tycks som det var under natten han försvann. Advokaten hade ju lite svårt att förklara vart han försvann också... Men hade han inte extrakläder till BO så måste han få och att åka tillbaka till stan när polisen så lätt kan få veta av Id*s pappa att han varit där, det håller inte.
Det är bara en hypotes...
Advokaten får inte berätta vad som återgetts i ett förhör, så det kan finnas en naturlig förklaring till de svävande svaren. Även om jag tycker att ett proffs hade hänvisat till sekretessen...men nu verkar han ju inte vara just proffsig utan mer av den "glappiga" karaktären.
Jag tror inte man hade släppt "munvige" AJ utan att han fått redogöra mycket detaljrikt om sina förehavanden, isf. hade han varit fortsatt häktad, tror jag.
Visst har man rätt att tiga, men då måste Polisen få tid att klargöra vad som hänt, utan risk för att bevis förstörs.