2013-07-30, 16:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
"men det var till Tre Älgar de åkte efter att ha eldat upp bilen."

Källa på det RDY

Vart föreslår du att de åkte? Har FH:s "hem" ens rinnande vatten, värme?
Citera
2013-07-30, 16:09
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Håller med, funderar bara på tiden å när blodet vekligen hamnade i entren. Antingen kördes hon iväg på natten eller efter 07.30??

Va? Nu har jag helt missat detta!? Stämmer det som stod i början av tråden, att (glömt namnet nu) sågs springa från Id*s hus?
Nu skulle ni se mitt frågeteckensansikte
Citera
2013-07-30, 16:10
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Eller så kanske han hade en väska med kläder?, eftersom han bor i Jönköping.

Om jag åker till den stad där min mamma bor så besöker jag henne först och sedan åker jag till en tjej och har sex, Resväskan hamnar då hos mamma.

Det spelar inte så stor roll egentligen om han hade byte. Men om han åker till Trollhättan men inte alls blir iakttagen efter mordet så bör han ha åkt en annanstans, vilket är lite udda eftersom det ju tycks som det var under natten han försvann. Advokaten hade ju lite svårt att förklara vart han försvann också... Men hade han inte extrakläder till BO så måste han få och att åka tillbaka till stan när polisen så lätt kan få veta av Id*s pappa att han varit där, det håller inte.

Det är bara en hypotes...
Citera
2013-07-30, 16:11
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Vart föreslår du att de åkte? Har FH:s "hem" ens rinnande vatten, värme?

Trodde du hade läst det ngn stans och att vi andra missat detta. Du skriver ju inte att du tror att dom gjorde det., utan att dom gjorde det.
Citera
2013-07-30, 16:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Va? Nu har jag helt missat detta!? Stämmer det som stod i början av tråden, att (glömt namnet nu) sågs springa från Id*s hus?
Nu skulle ni se mitt frågeteckensansikte
Enligt polisen har han alibi och är avförd.
Citera
2013-07-30, 16:12
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Kan någon som känner någon på biblioteket i Grästorp kolla upp om ST har Kallocain? Det kanske rent av är en offentlig uppgift?
Citera
2013-07-30, 16:13
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Något ex till ST i Flakeberg i tråden?

Jag har funderat över en sak jag fann i skogen i lördags, en sak som alla har men i princip ingen bär ut i skogen. Det behöver inte vara något som man burit Id* i. Det kan lika gärna vara så att det kommer från t.ex. ST:s hem och använts för att skydda klädseln i den bil mer vars hjälp man lämnade platsen där bilen brann. Är man blodig efter att ha hanterat en kropp så räcker det ju inte att ta av sig näck och elda upp kläderna med bilen. Det kan ju fortfarande bli blodspår i den bil man skall ta därifrån. Blod är ju kletigt och smetigt...

Alltså kan det vara så att den som fick möta upp vid brandplatsen hade med sig ting från ett hem, förmodligen en tjejs hem, och använde det till att skydda klädseln i t.ex. en golf.

Så finns det någon med erfarenhet från ST:s eller kanske DB:s men knappast FH:s "hem" i Salstad som man kan växla lite meddelanden med så vore det bra...

Hur länge har förresten ST och FH varit tillsammans? Någon som vet?

Vet att chattande raderas från tråden men kan inte låta bli nu - vad i hela friden säger du??? Vad sjuttsingen har du hittat?? NU blev det kanske nånting som kan vara besvärande för de inblandade...
Citera
2013-07-30, 16:16
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
OK Är ST en sådan tjej som kan tänkas läsa Kallocain av Karin Boye? Biblioteket i Grästorp saknar båda sina exemplar. Kan hon ha den ena? Svårt att lämna tillbaka den nu i så fall...

Om min källa har rätt så är det ganska tveksamt att hon vistats ute i Grästorp överhuvudtaget
Citera
2013-07-30, 16:17
Bannlyst
Citat:
Om jag åker till den stad där min mamma bor så besöker jag henne först och sedan åker jag till en tjej och har sex, Resväskan hamnar då hos mamma.

Det spelar inte så stor roll egentligen om han hade byte. Men om han åker till Trollhättan men inte alls blir iakttagen efter mordet så bör han ha åkt en annanstans, vilket är lite udda eftersom det ju tycks som det var under natten han försvann. Advokaten hade ju lite svårt att förklara vart han försvann också... Men hade han inte extrakläder till BO så måste han få och att åka tillbaka till stan när polisen så lätt kan få veta av Id*s pappa att han varit där, det håller inte.

Det är bara en hypotes...

Advokaten får inte berätta vad som återgetts i ett förhör, så det kan finnas en naturlig förklaring till de svävande svaren. Även om jag tycker att ett proffs hade hänvisat till sekretessen...men nu verkar han ju inte vara just proffsig utan mer av den "glappiga" karaktären.

Jag tror inte man hade släppt "munvige" AJ utan att han fått redogöra mycket detaljrikt om sina förehavanden, isf. hade han varit fortsatt häktad, tror jag.
Visst har man rätt att tiga, men då måste Polisen få tid att klargöra vad som hänt, utan risk för att bevis förstörs.
Citera
2013-07-30, 16:19
Medlem
Byxan81s avatar
"Åklagare lugn över bevisläget"

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2271854-aklagare-lugn-over-bevislaget
Citera
2013-07-30, 16:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Om min källa har rätt så är det ganska tveksamt att hon vistats ute i Grästorp överhuvudtaget

????

Hon bor ju där.
Citera
2013-07-30, 16:21
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Kan någon som känner någon på biblioteket i Grästorp kolla upp om ST har Kallocain? Det kanske rent av är en offentlig uppgift?

Tvärtom. Det råder en form av sekretess för bibliotekslån. Kan inte detaljerna tyvärr. Varför är Kallocain intressant i det här fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in