2013-07-30, 13:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ni klarar inte min rimliga och enkla utmaning som lägger alla restriktioner på mig men inte på er. Hur kan det komma sig?

Rimlig? SM i gudsfantasier kan du ta någon annanstans tycker jag. Din egen inkluderat.
Ingen är intresserad av dina påhitt längre...
Citera
2013-07-30, 13:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ok, du utmanar mig alltså med att det inte går att veta om Gud finns eller inte.

Jag säger att enheterna (avataren är ett exempel.) finns. Håller du med om det?

Att siffror finns leder ingenstans. Jag trodde vi varit förbi detta förut..
Citera
2013-07-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Nej, det gör jag inte. Agnostisk i den mening 'att jag inte vet'.

Ok, då är du borta från min utmaning, för du har ingen egen uppfattning som kan resa sig upp mot min utmaning.
Citera
2013-07-30, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ok, du utmanar mig alltså med att det inte går att veta om Gud finns eller inte.

Jag säger att enheterna (avataren är ett exempel.) finns. Håller du med om det?
Om jag får lägga mig i så finns dom inte enligt mig, precis som att inte Venus de Milo fanns i marmorblocket och bara väntade på att Alexandros skulle hugga bort bitarna som dolde henne.
Citera
2013-07-30, 14:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ok, då är du borta från min utmaning, för du har ingen egen uppfattning som kan resa sig upp mot min utmaning.

Vilket egenvärde är det man ska jämföra sig mot? Vad i dina siffror har något värde i verkligheten?
Citera
2013-07-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Rimlig? SM i gudsfantasier kan du ta någon annanstans tycker jag. Din egen inkluderat.
Ingen är intresserad av dina påhitt längre...

Har inte ni försvarat er egen ståndpunkt tidigare genom att ifrågasätta andras? Nu vill jag att ni försvarar er ståndpunkt för att jag ifrågasätter den. Jag ger er fria tyglar, men själv begränsar jag mig till empiriska bevis. Jag säger inte att det är er Gud eller något annat som man inte själv kan se. Vad skiljer er från andra som lägger fram påståenden utan bevis om ni själva inte kan ställa upp till prövning det ni tror eller inte tror på?
Citera
2013-07-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Om jag får lägga mig i så finns dom inte enligt mig, precis som att inte Venus de Milo fanns i marmorblocket och bara väntade på att Alexandros skulle hugga bort bitarna som dolde henne.

Ser du den inte (min avatar)?
Citera
2013-07-30, 14:35
Bannlyst
Citat:
Har inte ni försvarat er egen ståndpunkt tidigare genom att ifrågasätta andras? Nu vill jag att ni försvarar er ståndpunkt för att jag ifrågasätter den. Jag ger er fria tyglar, men själv begränsar jag mig till empiriska bevis. Jag säger inte att det är er Gud eller något annat som man inte själv kan se. Vad skiljer er från andra som lägger fram påståenden utan bevis om ni själva inte kan ställa upp till prövning det ni tror eller inte tror på?
Varför tror du att siffran 1 existerar oberoende av oss. Tror du inte att 1 är en abstraktion?
Citera
2013-07-30, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ser du den inte (min avatar)?
Jo, det är en mänsklig konstruktion, precis som Åsa-Nisse.
Citera
2013-07-30, 14:38
Medlem
Citat:
Varför tror du att siffran 1 existerar oberoende av oss. Tror du inte att 1 är en abstraktion?

Som sagt jag hänvisar icke till något bortom vad man själv kan se eller räkna på min avatar. Den är 1.
Citera
2013-07-30, 14:39
Bannlyst
Citat:
Som sagt jag hänvisar icke till något bortom vad man själv kan se eller räkna på min avatar. Den är 1.
Och vad är siffran 1 enligt dig?
Citera
2013-07-30, 14:39
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag börjar gilla dig mer och mer pecka, nu när jag vet vilken position du har gällande matematikfilosofi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in