2013-07-30, 09:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Torsdagen den 25 juli fick jag följande PM:

XXX = solklart off topic och inget skäl att lägga ut

PM:et stämmer helt överens med de planer AJ i aftonbladet igår påstod att han hade i torsdags.

Om postaren är välinformerad och ärlig så kan det alltså vara så att DB fört bort kroppen och då får man fundera över var han brukar röra sig åt grästorpshållet till...

EDIT: Antalet * återspeglar inte på något sätt antalet tecken i nicket. Det var så många stjärnor det blev när jag sökte och ersatte...
Det ser mer ut som om postaren är lierad med AJ och för dennes talan.
Citera
2013-07-30, 09:42
Bannlyst
– Jag tror han är i Sverige inom några dagar, säger mannens försvarsadvokat Tommy Nilsson till TT

http://www.expressen.se/gt/mordmisstankta-36-aringen-till-sverige/
Citera
2013-07-30, 09:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det ser mer ut som om postaren är lierad med AJ och för dennes talan.

Jupp, men om postaren är den typen av personlighet som gillar att leka med elden så kan uppgifterna om att DB valt dumpningsplatsen vara av intresse.

EDIT: Han har valt den och AJ har ingen aning om var, alltså var AJ inte med.
Citera
2013-07-30, 09:44
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Hans inlägg får mer än en betydelse. Andra kan läsa det på Facebook, se vilken "fin" kille han är, samt som påminnelse om sammanhållningen i deras lilla kompisgrupp. För DB blir det både en erinran om deras tajta "vänskap" och att han viktig för AJ i den bemärkelsen att han ska hålla käft. Att DB inte kommer åt sitt konto, innebär inte på något vis att budskapet inte når honom ändå. DB har förmodligen ett fullt läskunnig advokat, så extern information kommer alltid in ändå.

Oj, är ju inte så insatt i häktesvärlden och de frågorna som rörde hans hund några sidor bak i tråden, kanske har han då fått extern information om sin hund?
Citera
2013-07-30, 09:51
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Skulle AJ lämna över gömmandet/dumpningen av kroppen till någon annan? Litar han på någon och har han inte för stort kontrollbehov för det?

Ställer mig också frågande till det, om han har slagit ihjäl I* och det kan finnas DNA och andra spår på kroppen som binder honom till mordet, så har jag svårt att se att han skulle lita stenblint på att en polare tagit hand om dumpningen. Jag tror han har varit med hela tiden.

Tyckte mig se något om att F*H hade misstanke om skyddande av brottsling och D*B hade detsamma, fast med tillägget "grovt" bakom i media. Någon som verifierat detta? Har de samma misstankegrad eller skiljer det sig?

Om man hjälper någon att gömma ett mordoffer, vad blir det för brottsrubricering av det? Om man är med och gräver osv?
Citera
2013-07-30, 09:51
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Bilbranden
Att några scouter från Bayern skulle vara inblandade tror jag saknar varje tillstymmelse till verklighetsbakgrund.

Scouter från Warszawa kanske?
Citera
2013-07-30, 09:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ställer mig också frågande till det, om han har slagit ihjäl I* och det kan finnas DNA och andra spår på kroppen som binder honom till mordet, så har jag svårt att se att han skulle lita stenblint på att en polare tagit hand om dumpningen. Jag tror han har varit med hela tiden.

Tyckte mig se något om att F*H hade misstanke om skyddande av brottsling och D*B hade detsamma, fast med tillägget "grovt" bakom i media. Någon som verifierat detta? Har de samma misstankegrad eller skiljer det sig?

Om man hjälper någon att gömma ett mordoffer, vad blir det för brottsrubricering av det? Om man är med och gräver osv?

Man kan vinna tid på att överlåta dumpandet till någon annan och tidrum ger rådrum... Bilbranden blir i så fall något som man inser skall dra uppmärksamheten åt fel håll den första värdefulla tiden.
Citera
2013-07-30, 09:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax

Att gräva är att undanröja bevis, vilket är skyddande av brottsling. Har man dessutom hanterat kroppen så är det griftefridsbrott.
Citera
2013-07-30, 09:55
Medlem
Klantat sig rejält har de gjort från början, för alla tre blev ju väldigt tidigt misstänkta och häktade. Svårigheten att hitta bo behöver inte betyda att de varit så värst smarta. Tänkbart område för dumpning är oerhört stort och trots en "panikgrav" är det svårt att söka av varje meter. Hoppas polis vet mer om platsen än vad tråden känner till.
Citera
2013-07-30, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jupp, men om postaren är den typen av personlighet som gillar att leka med elden så kan uppgifterna om att DB valt dumpningsplatsen vara av intresse.

EDIT: Han har valt den och AJ har ingen aning om var, alltså var AJ inte med.

Det skulle vara helt verklighetsfämmande och som taget ur en deckare att GM inte visste var kroppen är dumpad, och kanske vice versa den som dumpade inte visste hur hon dog.

I verkligheten är det full kontroll som gäller, speciellt med AJ.

Följande har inte hänt:

AJ: Sieg Heil pajjsaren, morot här. Nu har det hänt, behöver din hjälp
DB: Heil, heil på dig med. Å fy fan, säg inget jag kommer direkt
AJ: Ja, sno rej på för en ungjävel kan vakna när som
DB: Kör så det ryker på kabelvägen, Heil
AJ: Heil
....
AJ: Så, lastat och klart
DB: Inga problem, ta din båge och ta en roadtrip, ingen kommer få veta nåe
AJ: Precis, vattentäta skott, grispolis kommer aldrig kunna få veta, så jäääla smart asså
DB: Och glöm inte...
AJ/DB: EN GOLARE HAR INGA POLARE !!!
AJ: Vi syns i Valhalla
DB: Sieg Heil
AJ: Heil heil.
...
DB: Tjeeeeena FH, fick punka på Volvon, osså självantände den...igen. Kan du hämta ?
FH: A fan, eru på berget ?
DB: A
FH: Kommer om 5, Sieg Heil
DB: jaja, heil heil...

Eller ?
Citera
2013-07-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Tur för dig att din identitet är mörkad bakom ett nic. Export av ruttnande mordoffer är en urbota dum idé. Även om Polen är med i Schengensamarbetet så förekommer det en viss gränskontroll och tullare har lika känsliga näsor som andra. Dum får man visserligen vara, men det är ingen fördel.

Var skrev jag om någon export ??
Vad jag menar är att Haren AJ och dom andra två klantarslena mycket väl kan oroat sej för gömmandet av Id@.
Som förmodligen skedde i brådskan.
Och istället för att själva säkrerhetställa att hon gömts ordentligt, med all den risk som detta innebär.
Så kan AJ mkt väl bett om hjälp.
Varför då inte en av honom tidigare känd individ som tex körkortsfixaren el annan

Även om den troligaste förklaringen till Polen vistelsen var att vinna tid.
Så kan det dock finnas fler förklaringar.
Och som varken du eller jag inte har en aning om.
Citera
2013-07-30, 10:00
Bannlyst
TT: Har han själv någon uppfattning om vad som kan ha hänt med kvinnan?
– Han har inte en susning, säger Nilsson.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17213549.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in