2013-07-30, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Nu får det fan vara nog! Nu är det dags att erkänna AJ! Kände DB:s bror när han levde, en go kille!! har även träffat DB ett antal gånger, oavsett så är det oväsentligt, allt snack därvid är ot... Finns ju inget som pekar på annan gärningsman. Vem FAN skulle det vara??

Fantomen som smög ut ur mörka djungeln?? Nä du AJ gjorde det, din gris, ta det nu...
håller med om att det är dags att erkänna!! go kille knarkande miffo med en skruvmejsel i strumpan som han inte tvekade å använda. är det 1 go kille för dig??
Citera
2013-07-30, 06:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Har aldrig hört talas om något elitgäng från MPS. De annonserar och samlar frivilliga. Eller så gör man det utanför organisationen, och då är det privat...
I Boden var det en liten grupp under ledning av den lokala MPS-ledaren som gjorde det första fyndet. De följde upp tips, som inte krävde massor av folk som vid skallgång. MPS i Trollhättan kan ha arbetat likadant.
Citera
2013-07-30, 06:31
Medlem
Greypowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är fantastiskt hur vissa försöker tolka allt som de vill. En person har svårt att uttrycka sig i skrift, gör det honom till mördare?

Jag säger inte att det inte finns mycket som pekar mot honom, men hans skrivsätt och motorcykel hör inte dit.

Hans motorcykel är OT. Min favorit motorcykel är en 60 tals model. Ja, jag är pensionär

Hans skrivsätt däremot tycker jag är mycket relevant. Hans stil är egendomlig och får vissa att reagera. För min del låter det som en karikatyr av en psykopat.
Citera
2013-07-30, 07:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
håller med om att det är dags att erkänna!! go kille knarkande miffo med en skruvmejsel i strumpan som han inte tvekade å använda. är det 1 go kille för dig??

Erkänna?

Varför ska han erkänna nu när han fått gått om tid för att få kontroll över situationen. Kroppen är inte hittad, polarna klarade att hålla tyst och han har i lugn och ro fått gå igenom sin version om och om igen under denna tid i lugn och ro.

Kanske han även har lyckats röja undan viss bevisning också, förmodligen en bra bit från Trollhättan.

Han är rökt ändå, han var där på kvällen, det hördes skrik och dunsar och han sågs efter detta utanför porten. Han är därmed på sätt och vis bunden till gärningen, men vilken gärning.

AJ erkänner dråp eller vållande på sin höjd, men först efter att han inser själv att han är överbevisad. Men det skulle förvisso kräva att han berättade var kroppen är och det gör han aldrig.

Det här kan sluta hur som helst, det beror helt på hur skickliga åklagarna är om de måste gå till åtal utan kropp.
Citera
2013-07-30, 07:16
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop

Kort sagt...Vad i h-vete gjorde Haren AJ i Polen ??

Satte väl på nåt luder?
Citera
2013-07-30, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Erkänna?

Varför ska han erkänna nu när han fått gått om tid för att få kontroll över situationen. Kroppen är inte hittad, polarna klarade att hålla tyst och han har i lugn och ro fått gå igenom sin version om och om igen under denna tid i lugn och ro.

Kanske han även har lyckats röja undan viss bevisning också, förmodligen en bra bit från Trollhättan.

Han är rökt ändå, han var där på kvällen, det hördes skrik och dunsar och han sågs efter detta utanför porten. Han är därmed på sätt och vis bunden till gärningen, men vilken gärning.

AJ erkänner dråp eller vållande på sin höjd, men först efter att han inser själv att han är överbevisad. Men det skulle förvisso kräva att han berättade var kroppen är och det gör han aldrig.

Det här kan sluta hur som helst, det beror helt på hur skickliga åklagarna är om de måste gå till åtal utan kropp.

Man kan också lägga till någon form av prekär motsägelsekarusell först, där historier spretar åt 3 olika håll. Nu är det ju inga bevis på något sätt, men kanske en börda vid rättegången ?

En viktig del i det fortstta arbetet har förhörsledaren, fel sådan och allt kan rinna ut i sanden och åklagaren får bara dynga att kasta i rätten, istället för tegelstenar. FUP kommer bli en rysare att läsa...tror jag.
Citera
2013-07-30, 07:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag ställer mej verkligen undrande till vad haren gjorde i Polen ?
Förlåt men kaninmannen ska det viss vara.

Behövde möjligen AJ hjälp med något ?
Och i så fall vad ??
Han skaffade ju tidigare ett körkort i polen,är det dom känningarna han behövde igen ?
Kan det vara så att polacker nyligen befunnits i Sverige.
För att om i möjligaste mån vara behjälpliga på ngt sätt.

Jag tänker då närmast på ett bortforslande av id@ som då kanske var illa gömd ??

Kort sagt...Vad i h-vete gjorde Haren AJ i Polen ??

Jag tror han försökte vinna tid. Tid till att få en överblick av läget, att fila på en fortsättning av historian från första anhållan och ev. att få kroppen bli ännu mer förstörd av naturen och djuren.
Citera
2013-07-30, 07:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Åh vilken härlig morgon att vakna till och läsa att pajasen faktiskt gick till en ambassad. Jag trodde aldrig han skulle göra det.

Hur har han bott? Hotell? Polare (som inte är golare)? Nån stackars brud som inte vet att han var efterlyst för misstanke om mord på en ung 2-barnsmamma?

"jag har använt mitt kreditkort och min mobil" säger han. Ringde han sin advokat något?

Nu hoppas jag dom kommer berätta var Ida finns. Så familjen får ro.
Citera
2013-07-30, 07:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I Boden var det en liten grupp under ledning av den lokala MPS-ledaren som gjorde det första fyndet. De följde upp tips, som inte krävde massor av folk som vid skallgång. MPS i Trollhättan kan ha arbetat likadant.

Tror du inte att höjdarna från Götet har kommit till Trollhättan för att hjälpa till med "experthjälp"?
Det är ju trots allt lättare att ta sig till Trollhättan än till Boden.
Citera
2013-07-30, 08:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror du inte att höjdarna från Götet har kommit till Trollhättan för att hjälpa till med "experthjälp"?
Det är ju trots allt lättare att ta sig till Trollhättan än till Boden.
Det är sannolikt, båda tillhör organisatoriskt MPS Västra Götaland, såvitt jag förstår.
Citera
2013-07-30, 08:14
Medlem
Någon som har en bra idé om vad exakt polisen har på honom?
Citera
2013-07-30, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror han försökte vinna tid. Tid till att få en överblick av läget, att fila på en fortsättning av historian från första anhållan och ev. att få kroppen bli ännu mer förstörd av naturen och djuren.

Vara på rätt plats vid rätt tid om kroppen hittas, dvs. inte hemma ?
Kanske har man snuddat platserna där hon ligger och AJ kände att det hettade till.
Kanske kroppen inte är helt perfekt gömd.

Vart letade MPS för två veckor sedan ?

EDIT:
14/7 http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2248875--ett-nytt-hogintressant-omrade-
16/7 http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2252135--har-gjort-vissa-fynd-

Här nämns kabelvägen, samtidigt sticker AJ iväg, påstår han.
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-30 kl. 08:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in