2013-07-29, 21:21
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om det inte var så att min magkänsla säger mig att DFSM är den enda ett-oändliga gudom som i sin nudlighet överträffar allt och inget hade jag konverterat (och då hade vi varit två - vilket ändå skapar alla förutsättningar för ett RELIGIONSKRIG baserat på om huruvida man ska använda nagelsax eller nagelklippare för att frisera hans Guddom).
Det hör man ju på namnet, vad är en stretchad nudel om inte en stretch rakt ut mot evigheten.. och vem kan mäta dfsm.. inte jag iaf... en riktigt seg nudel är bevisligen längre än sinnet orkar ens beräkna, för du har väl någon gång varit proppmätt?

just det, när benudlingen är full, så är den alltså proppfull och blockerar all övrig väldigt bråkig och världslig religion som försiggår, t.ex den ramadan som folk späker sig under, detkallar jag för "begränsning" om man ska mäta allsmäktighet. Beskriv annars "proppfull"... enl mig har man då fått vad gudom kan ge! och han kommer med pasta, right? vad kommer de andra med, svält och skam att implementera i ens lekamen.
Citera
2013-07-29, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Men du menar att frammana arketypiska änglar utefter bibeln, eller att frammana bibliska scenarion bevisar att den kognitiva nivån uppmätt grad av bråkenhielmsk standard?

Vad har du så emot harmlös ateism, att undabe sig religionsfundamentalism, är du ens medveten hur hardcore en medium-utlevd kristlighet kan bete sig? jag begär inte att du ska veta vad jag vet, för jag vet ingalunda vad du vet pecka, och så får jag isf be om ursäkt (seriöst) om du uppfattar min kommentar som sarkastisk, för du är ju änglen på flashback.. den alltid balanserade neutrale skönsångaren...
Jag är ett ärkesvin och jag vet om det, men vad menar du med änglarna?
Citera
2013-07-29, 21:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Om du levde vid Moses tid och fick se med egna ögon att havet delades i två delar, skulle du fortfarande vara en tvivlare?

Klart man fortfarande skulle tvivla. Att han har förmågan att dela ett hav betyder ju inte att resten av hans budskap är sanning, inte sant?
Citera
2013-07-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Om du levde vid Moses tid och fick se med egna ögon att havet delades i två delar, skulle du fortfarande vara en tvivlare?

Ja det var sannerligen lättare att vara troende på den gammla goda tiden när mirakel inträffade stup i kvarten. Talande Åsnor och ormar, hav som delades, vin förvandlades till vatten och hela planeten svämmade över och Gud pratade med människor stup i kvarten! Det närmsta ett mirakel vi har idag är väl en växsthuseffekt som kommer göra framtiden lite blötare, men det kanske inte är ett mirakel i klass med ett delat hav?
Citera
2013-07-29, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Då tänker jag på en sådan enkel sak som att kyrkans barntimmar börjar onbesörja barnens fokus på änglar och andar, och över huvud taget bibelläsning som kunskapens moderbok.. hur tror du de tänkte där..

Om man håller sig till "dem som vet" att, bibeln är kunskapens moder, och det är då vettigt att fabulerande skulle visa att barn är nej inte duktiga att kunna efterapa, men klokare?

För jag tänker på vad man hade i intelligentian som så hårdnackat förordade kristendom på schemat som obligatorium, har snackat med några som menade att lite piskrapp över fingrarna är något man överlever.. vi pratar om dem "som vet vad gud handlar om" utefter bibelns "godhet att förmå dana och fostra" och då GT liksom NT.

Är det fint och t.o.m finare att ha sina rötter i bibeln, visar någons släktsforskning att mina förfäder minsann var dom och dom.. och iiinte dom där i det kapitlet osv...

(oj.. lång text igen, du får snuttifiera lite.. och plocka ord hur du vill, men jag menade hela bibeln nu, inte favoritkapitlen som bevisar att man är mycket mycket speciell... utefter ens t.ex namn.... )

..... lång text, som sagt.. oj kan inte hejda mig... ska jag be om förlåtelse igen, för att det är jobbigt att läsa? istället för att ta fram räknedosan?
Men jag är ju varken religiös eller har läst bibeln. Så jag fattar oftast ingenting av vad du skriver.
Citera
2013-07-29, 23:44
Medlem
IssaJesuss avatar
jag vill bara säga det att Gud Jesus älskar oss allesammans <3

____

från inlägget, från Fiffiniffi :

Jag tycker fortfarande att du borde bevisa att gud finns....INNAN du börjar hota oss med honom.

____

mitt svar, minns ej riktigt hur jag skrev?:

det handlar inte om avlatsbrev!!!

Jesus säger ; "har ni sett mig, så har ni sett fadern'

lägg in full syndabekännelse, till Gud Jesus Kristus.
hur tror du det går för er, om ni inte agerar, när Han återvänder?....

____

så här menade jag ;

"bekänn synden, gärna i enrum med Gud Jesus Kristus, för att kunna få upprättelse till er relation med Gud Jesus Kristus? det är ett bra sätt att agera '

____
Citera
2013-07-29, 23:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
så här menade jag ;

"bekänn synden, gärna i enrum med Gud Jesus Kristus, för att kunna få upprättelse till er relation med Gud Jesus Kristus? det är ett bra sätt att agera '

____

Jag menar fortfarande att du borde bevisa att själva syndakonceptet är sant, att synder behöver förlåtas, att gud finns, samt att jesus är hans son INNAN du uppmuntrar till syndabekännelser.
Citera
2013-07-29, 23:50
Medlem
IssaJesuss avatar
och har man frågat Gud Herre Jesus Kristus :

- har jag syndat?

Gud Jesus Kristus vet ju allt om oss?
bedj över detta och hav förtroende
till den Gud Jesus Kristus, som ÄR Sanningen,
och Kärlek.

kram till alla er,
som behöver en kram.

Issa Jesus, Krishna,
Jesuiten magnus.
Citera
2013-07-29, 23:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
och har man frågat Gud Herre Jesus Kristus :

- har jag syndat?

Gud Jesus Kristus vet ju allt om oss?
bedj över detta och hav förtroende
till den Gud Jesus Kristus, som ÄR Sanningen,
och Kärlek.

kram till alla er,
som behöver en kram.

Issa Jesus, Krishna,
Jesuiten magnus.

Jag menar fortfarande att du borde bevisa att själva syndakonceptet är sant, att synder behöver förlåtas, att gud finns, samt att jesus är hans son INNAN du uppmuntrar till syndabekännelser.
Citera
2013-07-29, 23:59
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Klart man fortfarande skulle tvivla. Att han har förmågan att dela ett hav betyder ju inte att resten av hans budskap är sanning, inte sant?
Det finns ju alltid utrymme för tvivel, man kan ju nästan tvivla på allt här i livet. Men OM man fick se att havet delas eller att sjuka blev friska, bör man inte då reflektera över hur något sådant kunde ske? Man bör ju inse att en sådan händelse inte bara sker av sig själv, något måste ju ha orsakat händelsen, eller hur? Att hav delas i mitten är väl inget som ofta händer, vindar och tsunami kan i för sig tränga undan vatten och bilda torr mark, men den kan ju inte göra det i större omfattning och under längre tid. Moses kan ju inte själv dela ett hav eftersom han är ju bara en vanlig människa. Något annat måste det vara som delade havet. Naturen kan det ju inte vara då det inte har denna kapacitet, därför måste det vara något övernaturligt. Men man behöver inte kalla det för Gud om man inte vill.
Senast redigerad av kunskap1 2013-07-30 kl. 00:02.
Citera
2013-07-30, 00:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Nix
Men? och alla ekvationsfraktioner då.. var det liksom att visa att du iaf hyllar dem? eller vad ? ... mensa alltså..

Är du mensa-wannabe?
Citera
2013-07-30, 01:08
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Förståeligt, det kan vara obegripligt till en början, men det jag skriver stämmer exakt. Du behöver ta en miniräknare och noga följa det jag beskriver och räkna själv så ser du.

Räkna? Ska vi räkna ut Gud existens? Det låter som trolleri och trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in