2013-07-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eller smart. Det fick ju mer fokus på AJ. Samt om han inte berättat det hade han ju inte kunnat leverera sitt alibi " att de fick hindra honom att åka".
Frågan är om de hade uppsikt på honom hela natten?
Precis hände det på natten eller morgonen, tycker det är avgörande.
Citera
2013-07-29, 20:28
Medlem
BMC64s avatar
håller med till 100 att han inte är dömd än så är det,, men jag kan bara utgå från mej själv, jag va efterfrågad för ett inbrortt/rån, för länge sen,,så fort jag fick reda på att haffa ville språkas, så åkte jag in å anmälde mej, eftersom jag inte gjort det som påstods , så släpptes , jag efter nåra timmars förhör,, vad jag menar är , har man inte gjort nåt, varför inte bara redogöra vad man gjort, man behöver inte gola , utan bara säja vad man själv gjort,,,,,,
Citera
2013-07-29, 20:28
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Kan ju vara bra att säga att Aj var där för att få tankarna åt det hållet, men jag vet inte är bara öppen för allt tycker allt verkar märkligt.

Tycker också att allt verkar märkligt och nästan FÖR uppenbart, eller så är de bara otroligt klantiga så alla spår leder till dom
Citera
2013-07-29, 20:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eller smart. Det fick ju mer fokus på AJ. Samt om han inte berättat det hade han ju inte kunnat leverera sitt alibi " att de fick hindra honom att åka".
Frågan är om de hade uppsikt på honom hela natten?
Han är åtminstone avförd från utredningen.
Citera
2013-07-29, 20:32
Medlem
Grymt123s avatar
Jag hoppas hanfår sitta länge i Polen innan han kommer hem av egen erfarenhet är den Polska polisen inte så rolig att ha att göra med. NU måste vi hitta IA hur MP eller polisen verkar inte jobba på högvarv kanske några tips från AJ människor kommer inom kort nu när han inlåst.
Citera
2013-07-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Njae, jag vet inget mer än hur det var i i ungdomsåren. Då var "morot" en tönt och hans bror var den som var "cool och populär". Lite samma sort då, fast jag hörde senast förra veckan att hans bror nog är rätt så ordningsam. Det är inte heller det jag funderar på, utan om AJ kan ha vänt sig till brorsan?
AJ har INTE vänt sig till sin broder. AJ är en PSYKOPAT det betyder inte att hans bror behöver vara det. Han är en helt vanlig människa med rätt värderingar. Kan väl oxå tala om att droger är inget som förekommer varken i AJ liv eller hans bror. Sen att AJ å hans mor är den personer som jag föraktar mest på denna jord är en sak. Hans mor har alltid hållit honom om ryggen oavsett vad han gjort. Jag är just nu jävligt irriterad ber om ursäkt för det men ingen mer än AJ ska behöva stå till svars för det han gjort. Må han brinna i H......
Citera
2013-07-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falo1
Kanske vore på sin plats att kolla upp de Polska kontakterna, kan ju vara någon som fått en summa kosing för att föra ut henne ur landet eller bara flytta/gömma...

Sedan kallt vänta tills det är utfört och vandra in på en ambassad när dig!

Långsökt men inte omöjligt, och svårt att bli dömd...

Var min tanke med. Visst, kanske inte smidigast att transportera ett lik till Polen, dock inte omöjligt.
Citera
2013-07-29, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet, men i jämförelse med Polen tycks det vara bättre.

Under tiden AJ inser att det var en miss att överlämna sig i Polen = enkel till lösshäktet, så funderar han säkert på vilka fler misstag han gjort. Och varför di andre i cellen kollar snett när han bytte tröjja ?

Och vilka misstag han komma skall göra.

Något är fel AJ, något känns inte igen, för AJ kan ju inte göra fel...?

Ajja, han är snart i Sverige, med eller utan kamratfostran och löss från cellen han sitter i.
Och där väntar otaliga förhör där misstagen skall förklaras.
Och hur förklarar en grandios sina misstag ? Med nya lögner...
Citera
2013-07-29, 20:40
Bannlyst
Så klart polisen är rätt ute för en gångsskull, detta är klantarslen men dom kniper tjäft och kroppen är gömd.

Motivet som vi brukar söka är lyx , Någon slog henne så det blev blod överallt men var är ögonvittnena? HUr kan man göra detta utan ljud och ögon vittnen? Klappar jag till någon hemma hos mig kommer snuten inom 15 min
Citera
2013-07-29, 20:42
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Att DB och FH är på sannolika skäl häktade tyder ganska mycket på att iallafall de två är inblandade. Att AJ inte är inblandad överhuvud är också svårt att tro. Men vem vet, det är kanske en scoutkår på älgsafari eller bärplockare som är mördare.

Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
håller med till 100 att han inte är dömd än så är det,, men jag kan bara utgå från mej själv, jag va efterfrågad för ett inbrortt/rån, för länge sen,,så fort jag fick reda på att haffa ville språkas, så åkte jag in å anmälde mej, eftersom jag inte gjort det som påstods , så släpptes , jag efter nåra timmars förhör,, vad jag menar är , har man inte gjort nåt, varför inte bara redogöra vad man gjort, man behöver inte gola , utan bara säja vad man själv gjort,,,,,,

Dessutom borde AJ och även de andra två ha varit oroliga för vad som hade hänt sin vän och sitt ex (om nu DB och I*a tidigare varit ihop). Det skriker "skyldiga" om dem alla tre.
Citera
2013-07-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Så klart polisen är rätt ute för en gångsskull, detta är klantarslen men dom kniper tjäft och kroppen är gömd.

Motivet som vi brukar söka är lyx , Någon slog henne så det blev blod överallt men var ärögonvittnena? HUr kan man göra detta utan ljud och ögon vittnen? Klappar jag till någon hemma hos mig kommer snuten inom 15 min

I en väl ljudisolerad lägenhet. Högt upp i huset utan vidare insyn. Mitt i natten.
Ett slag kan vara allt som krävs för att göra henne medvetslös. Blodet kommer nog inte från slag, utan från någon form av tillhygge. Kniv? Ett snitt i halsen, så blir det nog en hel del blod.
Senast redigerad av Etnisal 2013-07-29 kl. 20:45.
Citera
2013-07-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han är åtminstone avförd från utredningen.
Jo det är sant det är han, har ju alibi. Men tänk om dom var med? Vattentätt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in