2013-07-29, 20:09
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
36-åringen har gripits av den polska polisen.

http://www.expressen.se/gt/36-aringen-har-gripits-av-den-polska-polisen/

Fan vad skönt! Typiskt psykopatbeteende dock att gripandet ska ske på hans villkor. Jaja, den kan man väl bjuda på. Han får nog inte så många önskningar uppfyllda närmsta framtiden, och förhoppningsvis även långt in i framtiden. Hoppas nu polisen har mängder med bevis som räcker ända upp i hovrätten och önskar innerligt att Id@ får komma hem och begravas värdigt.
Citera
2013-07-29, 20:11
Bannlyst
Med historien med g.a misshandels domar mot e.x flickvänner så ligger han sämre till än t.ex Marina Spekeröds mördare. Tror ändå att det blir tufft att sätta dit honom.

Dom har blod men inget ögonvittne till mordet eller hur han fick undan kroppen.
Citera
2013-07-29, 20:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om du tänker på PT så vore det väl väldigt korkat att berätta om samtalet med IF och AJ, att hans släktingar fick hindra honom från att åka till IF.
AJ nämnde inte ens det samtalet, men var däremot noga med att beskriva hur orolig IF var när han lämnade henne.
Eller smart. Det fick ju mer fokus på AJ. Samt om han inte berättat det hade han ju inte kunnat leverera sitt alibi " att de fick hindra honom att åka".
Frågan är om de hade uppsikt på honom hela natten?
Citera
2013-07-29, 20:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Undrar hur han kommer tackla sömnen i ett polskt fängelse britsarna är ju ännu värre än våra fina Svenska hotell (häkten). Han kommer nog inte kunna sova gott om nätterna. Häktet där nere lär ta knäcken på honom. Snälla A.j stanna kvar i det polska häktet.
Det var uppenbarligen ett strategiskt misstag att ge sig till känna i Polen. Det hade varit bättre för honom att ge sig till känna i Sverige. Men vi får inte glömma att han inte är dömd, och ska inte plågas mer än onödigt i väntan på domen. Han ska betraktas som oskyldig tills fällande dom har vunnit laga kraft.
Citera
2013-07-29, 20:18
Bannlyst
Jag har varit anhållen många gånger. blev förvånad att han var anhållen så kort tid? Polisen har på sig över 70 tim innan det måste gå till häktning.
Citera
2013-07-29, 20:20
Medlem
Bernbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Med historien med g.a misshandels domar mot e.x flickvänner så ligger han sämre till än t.ex Marina Spekeröds mördare. Tror ändå att det blir tufft att sätta dit honom.

Dom har blod men inget ögonvittne till mordet eller hur han fick undan kroppen.

Det är uppförsbacke för polis och åklagare om kroppen inte hittas så rättsläkaren kan avgöra dödsorsaken.
Citera
2013-07-29, 20:20
Medlem
Min önskan är att de verkligen hittade likdelar den där dagen förra veckan när två stycken rapporterade om det här i forumet. Risken är väl liten att det inte skulle rapporterats om det men kanske polisen lyckats hålla tyst om det för att de var rädda att AJ skulle försvunnit annars. Men då hade väl de inte snackat om likhund idag i tidningen. Men det är mitt stora hopp. Annars är jag rädd att det blir ett nytt Mats Alm fall där ingen döms för mord. Vi får se!
Citera
2013-07-29, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var uppenbarligen ett strategiskt misstag att ge sig till känna i Polen. Det hade varit bättre för honom att ge sig till känna i Sverige. Men vi får inte glömma att han inte är dömd, och ska inte plågas mer än onödigt i väntan på domen. Han ska betraktas som oskyldig tills fällande dom har vunnit laga kraft.

Sitta I Sverige är inte kul filt överdrag på kudden en resa på gården om du röker ingen kontakt med yttervärlden du vet inte ens vad klockan är.
Citera
2013-07-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om du tänker på PT så vore det väl väldigt korkat att berätta om samtalet med IF och AJ, att hans släktingar fick hindra honom från att åka till IF.
AJ nämnde inte ens det samtalet, men var däremot noga med att beskriva hur orolig IF var när han lämnade henne.
Kan ju vara bra att säga att Aj var där för att få tankarna åt det hållet, men jag vet inte är bara öppen för allt tycker allt verkar märkligt.
Citera
2013-07-29, 20:22
Medlem
OM någon annan hade gjort detta mot I*a är jag tämligen övertygad om att vi fått se en helt annan typ av tidiningsintervjuer med honom, och många. Han älskar ju uppmärksamhet uppenbarligen och då tar man alla chanser, att då få vara martyr och den det är synd om vore väl idealiskt?

Det finns fortfarande inget som kan få mig att tro att han inte är skyldig, ändå brukar jag vara försiktig med att döma på förhand. I det här fallet är det dock ett stort undantag p g a hans agerande i direkt anslutning till händelsen. Det finns fortfarande, i mitt tycke, ingen rimlig ursäkt till att han under hela söndag kväll och hela måndagen INTE skulle fått en hint om vad som hänt. Vad har han för kompisar om inte en enda av dem skulle ringt, messat eller skickat privat meddelande på Facebook för att tala om vad som hänt, alternativt frågat om han visste var hon var? Han gjorde ju uppdateringar, skulle han då ha blundat för ev notiser om att han hade meddelanden både här och där och missade samtal? Jag har försökt komma på en enda ursäkt som håller men inte kommit på en enda, rätta mig gärna!

Det är bara att inse att han har en helt snedvriden människosyn, både vad gäller kvinnor och "ickeariska". Det är tragiskt att någon enda vill umgås med honom, men det kommer alltid finnas kvinnor som dras till den här typen av avskum och också män, det beror på deras syn på sig själva och grupptillhörighet mer än på något annat, tror jag.

Han har säkert munläder och kan verka "intelligent och intellktuell" för vissa, men det beror på vad man lägger i dessa ord, för mig är han och kommer alltid vara en liten lort med den människosynen.
Citera
2013-07-29, 20:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Sitta I Sverige är inte kul filt överdrag på kudden en resa på gården om du röker ingen kontakt med yttervärlden du vet inte ens vad klockan är.
Jag vet, men i jämförelse med Polen tycks det vara bättre.
Citera
2013-07-29, 20:23
Medlem
Kanske vore på sin plats att kolla upp de Polska kontakterna, kan ju vara någon som fått en summa kosing för att föra ut henne ur landet eller bara flytta/gömma...

Sedan kallt vänta tills det är utfört och vandra in på en ambassad när dig!

Långsökt men inte omöjligt, och svårt att bli dömd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in