2013-07-29, 19:51
Medlem
Naturligtvis kunde TB inte komma något eget utan tar Reimerdenyngres inlägg, med ett par förändringar som svar på AJ´s statusuppdatering.

https://www.flashback.org/sp44506566

Inte för att jag är direkt förvånad.
Citera
2013-07-29, 19:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänersborgare
Nej, sjukdom är inget skäl för uppsägning. De måste ta tjänstledigt från sina jobb om de är borta en längre tid. Vad som gäller om de skulle dömas till fängelse vet jag inte.
Sjukdom är skäl för uppsägning. Om arbetsgivaren, efter rehabplan, några månaders sjukskrivning, samtal med FK och anställd, inte har några möjligheter att placera om arbetstagaren, så har denne rätt att säga upp arbetstagaren.
Om man anser att den sjukskrivne, efter en lång tids sjukskrivning, kan komma tillbaka till ordinarie arbetsuppgifter så ser det annorlunda ut.
Tjänstledighet finns inte i alla avtal. Jag kan t.ex inte få tjänstledigt, om det inte handlar om en utbildning som är direkt relaterad till mitt nuvarande yrke.
Citera
2013-07-29, 19:54
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScudScud
Har läst att AJ betecknats som intellektuell. I vilka kretsar har man kommit fram till det? På någon dagis?

Hans senaste facebookuppdatering förefaller närmast som löjeväckande där han blandar ihop begreppen totalt!

Citerar: "/.../Kan ni ingenting utav juridik? Jag kommer förakta er som budbärare utav häxkonster, precis som man gjorde i Dalarna runt 16-talet. Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen....../.../"

Han föraktar alltså "budbärare utav häxkonster" och med det måste han rimligtvis mena att han föraktar de som gav vittnesrapporter om häxkonster, dvs folk som vittnade om att de sett någon utföra häxkonster och därmed fått den personen utpekad som häxa och bränd på bål. Nu är det lite olyckligt uttryckt eftersom "budbärare utav häxkonster" lätt skulle kunna tolkas som någon som utför häxkonster, vilket skulle kunna innebära att AJ ser sina "förlorade" vänner som häxor... Ja ni ser, man blir förvirrad!

Hur som helst, vad han rimligtvis bör mena är att han med sina förlorade vänner syftar på att de är vittnen till påstådda häxkonster (dvs redan har dömt AJ som skyldig till mordet utan några bevis) och han vill symbolisera sig själv som en påstådd häxa som oskyldigt ska brännas på bål.

Då blir nästa mening än mer förvirrande; "Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen......". Tolkar man det bokstavligt vänder han nu plötsligt emot sig själv då han i meningen innan såg sig själv som en utpekad häxa men nu uppmanar han häxor att aldrig tala till honom igen.

Lätt schizofrent men om man ska försöka sig på att tolka meningen så tror jag innebörden är att idiotförklara sig själv, därav texten "ni idioter utav häxkonst..."!

Så jävla bra skrivet Nå har han nått ambassaden i Warszawa ännu? Har ej hunnit läsa ikapp alla sidor än.
Citera
2013-07-29, 19:55
Bannlyst
36-åringen har gripits av den polska polisen.

http://www.expressen.se/gt/36-aringen-har-gripits-av-den-polska-polisen/
Citera
2013-07-29, 19:56
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Så jävla bra skrivet Nå har han nått ambassaden i Warszawa ännu? Har ej hunnit läsa ikapp alla sidor än.
Han delar cell med fyra andra i ett trångt Polskt (hotell) häkte. Han lär få sitta där i väntan på överförning till Sverige.
Citera
Bannlyst
Hela saken handlar om slarviga killar som har sökt något? Vit makt eller vad? Vet inte ens om någon är skyldig men klantigt att vännerna blev inblandade så tidigt.

En eloge för dom vill komma undan med ett mord. I Sverige till skillnad mot USA är det ingen kropp inget mord.

Hoppas 36 åringen har en bra förklaring till varför han hängde i Polen så länge i min bok så njöt han av sista tiden i frihet.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag är öppen för andra teorier så länge de förklarar varför dessa tre sitter häktade.
En jag har funderat på är att DB och FH hämtade AJ för att ge sig ut på någon kriminell verksamhet, och därefter bränt bilen. Det är ju inte det första de skulle erkänna som alibi.
Men att då detta skulle hända Id@ samtidigt, skulle ju vara en osannolik slump?
Men, visst, hon kan ju ringt PT, efter att AJ velat sätta på efter maten, och de i sin tur blivit osams.
Men vem än GM är förklarar det ju inte det faktum att Id@ inte hittats?
Men om man är MT för mord så erkänner man väl ett annat brott, i synnerhet om det kan fungera som alibi.
Citera
2013-07-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vilket spår då?
Beror lite på vad för bevis polisen har som binder Db och Fh till brottsplatsen är det i lägenheten eller utanför och när blodet verkligen hamnade i trappan/entren, för är det på morgonen som blodet hamnade där så kan det mycket väl tänkas att att det är som Aj säger att han lämnade Platsen på natten och blev hämtad av Db å Fh för att han var rädd att Pt skulle dycka upp. Å dom hittade på annat djävelskap. Och sen på morgonen kommer annan Gm å allt går snet. Så hoppas det finns bevis i lägenhet eller i bil annars tror jag man får söka på annat håll. Även där det finns så kallat alibi.
Citera
2013-07-29, 20:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Hela saken handlar om slarviga killar som har sökt något? Vit makt eller vad? Vet inte ens om någon är skyldig men klantigt att vännerna blev inblandade så tidigt.

En eloge för dom vill komma undan med ett mord. I Sverige till skillnad mot USA är det ingen kropp inget mord.

Hoppas 36 åringen har en bra förklaring till varför han hängde i Polen så länge i min bok så njöt han av sista tiden i frihet.
Finns det litervis med blod från en person så är det väl mord.

Jag tror också han njöt av friheten, men han hade nog en del att stå i.
Bl.a en förklaring på vad han gjorde efter att han lämnade den oroliga IF. Tråkigt för AJ om TB har bränt chansen att vara hans alibi för resten av natten, hon pratade ju med polisen på ett tidigt stadium.
Citera
2013-07-29, 20:05
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Att DB och FH är på sannolika skäl häktade tyder ganska mycket på att iallafall de två är inblandade. Om AJ inte är inblandad överhuvud också svårt att tro. Men vem vet, det är kanske en scoutkår på älgsafari eller bärplockare som är mördare.

Du glömde ufo-älgen

Nej men allvarligt. Jag hoppas åklagaren arbetar med öppet sinne och att den högre misstankegraden bakom häktningen också tyder på att de har bra på fötterna. Om inte annat så för offrets anhörigas skull.
Citera
2013-07-29, 20:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men om man är MT för mord så erkänner man väl ett annat brott, i synnerhet om det kan fungera som alibi.
Varför skulle man göra det om man är oskyldig?
Då åker man ju in för det istället, och förmodligen frias för mordet.
Citera
2013-07-29, 20:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Beror lite på vad för bevis polisen har som binder Db och Fh till brottsplatsen är det i lägenheten eller utanför och när blodet verkligen hamnade i trappan/entren, för är det på morgonen som blodet hamnade där så kan det mycket väl tänkas att att det är som Aj säger att han lämnade Platsen på natten och blev hämtad av Db å Fh för att han var rädd att Pt skulle dycka upp. Å dom hittade på annat djävelskap. Och sen på morgonen kommer annan Gm å allt går snet. Så hoppas det finns bevis i lägenhet eller i bil annars tror jag man får söka på annat håll. Även där det finns så kallat alibi.
Om du tänker på PT så vore det väl väldigt korkat att berätta om samtalet med IF och AJ, att hans släktingar fick hindra honom från att åka till IF.
AJ nämnde inte ens det samtalet, men var däremot noga med att beskriva hur orolig IF var när han lämnade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in