2013-07-29, 18:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Så puttenuttigt:

– Vi pratade med varann i telefon när han gick in i byggnaden, och sedan har jag inte hört nåt, säger Nilsson till TTELA vid 17.15 på måndagen.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270447--jag-pratade-med-honom-nar-han-gick-in-

Advokaten missar inte en chans att förringa polisens arbete:
– De små frågetecken, och jag understryker små, som gjorde att han blev häktad i sin frånvaro kommer han förhoppningsvis kunna reda ut. Nu har han chansen att försvara sig verbalt.

Upp till match "verbale" AJ, men rond 2 förlorar du garanterat, vilket betyder häkte till tredje och avgörande i domstol.

Jakten är slut, nu skall vi hitta Id@ !

Vi vet inte mycket om vad polisen har mot AJ, DB och PH i bevisning så hoppas inte för mycket ännu så länge.

Stämmer rykten att det var DB som gömde kroppen och han tiger så lär det bli svårt om än inte omöjligt.
Citera
2013-07-29, 18:08
Medlem
Utan att ange någon specifik, utmåla någon som gärningsman så vill jag ge en bild av vad jag anser om gärningen, och om konsekvenserna.

det spekuleras väldigt mycket i tråden huruvida en gärningsman kan bli dömd eller inte för det som hänt. Sanningen är den att han redan är dömd. Han som gjort det, oavsett vem det nu må vara är dömd till att leva med vetskapen om vad han gjort för resten av sitt liv, och det är ett ganska hårt straff. Att då, om man är skyldig, inte medger sin gärning, utan istället förnekar den, då gör man sig själv bara en otjänst, man ger sig själv ett väldigt långt straff. Man straffar sig själv mer, för inte nog med att man ska leva med vilket svin man är,så ska man även hålla det för sig själv, utan att få ventilera ut sitt självhat mot nån annan, kanske en terapeut och kanske därigenom börja bearbeta det.

Jag är säker på, att vem det än må vara som gjort detta fasansfulla brott så har han gett sig själv ett livstidsstraff, med bilder på offret, händelsen dendär natten, och ångesten i kroppen, som kommer att spelas upp i huvudet varenda natt, och jaga honom för resten av hans liv. Det bästa han skulle kunna göra nu är att erkänna, bara släppa fasaden och erkänna. Då kanske han kan ta tag i sina problem med sig själv, för problem har han, och någonstans där inne tror jag han är mycket medveten om det med, men för stolt för att sänka garden.
Citera
2013-07-29, 18:09
Medlem
Eftersom DB och PH har jobb enligt ttela. Hur fungerar det för dem? Har arbetsgivaren rätt att säga upp dem om de blir borta mer än tre månader från sitt arbete.

De har ju arbetsgivaren rätt till om en anställd är sjukskriven mer än tre månader att säga upp den berörde. Borde väl gälla samma vid annan form av utevaro från arbetet?

Hoppas dessa arbetsgivare tar sitt ansvar och entledigar dem från sina tjänster så fort de kan. Eller vem vill gynna tillexempel Tre älgar med en kock som har mänskligt blod på sina händer ..
Citera
2013-07-29, 18:16
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
"36-åringen och den 23-åriga kvinnan hade en kompisrelation, enligt hans ombud.

– Jag vet ju att han verkligen vill att hon hittas."

Och varför har han isåfall aldrig yttrat sig om detta för allmänheten?

AJ har icke nämt I*a och inte heller hennes familj i allt detta. Bara sig själv och hans eget lidande!
Citera
2013-07-29, 18:18
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
Utan att ange någon specifik, utmåla någon som gärningsman så vill jag ge en bild av vad jag anser om gärningen, och om konsekvenserna.

det spekuleras väldigt mycket i tråden huruvida en gärningsman kan bli dömd eller inte för det som hänt. Sanningen är den att han redan är dömd. Han som gjort det, oavsett vem det nu må vara är dömd till att leva med vetskapen om vad han gjort för resten av sitt liv, och det är ett ganska hårt straff. Att då, om man är skyldig, inte medger sin gärning, utan istället förnekar den, då gör man sig själv bara en otjänst, man ger sig själv ett väldigt långt straff. Man straffar sig själv mer, för inte nog med att man ska leva med vilket svin man är,så ska man även hålla det för sig själv, utan att få ventilera ut sitt självhat mot nån annan, kanske en terapeut och kanske därigenom börja bearbeta det.

Jag är säker på, att vem det än må vara som gjort detta fasansfulla brott så har han gett sig själv ett livstidsstraff, med bilder på offret, händelsen dendär natten, och ångesten i kroppen, som kommer att spelas upp i huvudet varenda natt, och jaga honom för resten av hans liv. Det bästa han skulle kunna göra nu är att erkänna, bara släppa fasaden och erkänna. Då kanske han kan ta tag i sina problem med sig själv, för problem har han, och någonstans där inne tror jag han är mycket medveten om det med, men för stolt för att sänka garden.

Såvida det inte är t ex en psykopat som är gärningsman. Inte alla människor vet vad empati är. En psykopat kanske skulle tycka synd om sig själv men knappast ha ångest över vad hen utsatt andra för.
Citera
2013-07-29, 18:19
Medlem
AJ har ju tidigare skrivit på sin
Facebooksida att han under dagen
skulle inställa sig på en svensk
ambassad i en europeisk huvudstad
för att få sitt namn rentvått.

Är det någon som betvivlar att han
nu kommer att avslöja vem det är
som är den verklige gärningsmannen?
Citera
2013-07-29, 18:20
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vore det inte bättre att AJ tog bladet från sin mun och berättade allt så att DB kan säga var kroppen är? Jag tror iofs att jag var i närheten i lördags, men jag gjorde missen att tro att DB tappade en sak medan han bar på kroppen. Snarare har han dumpat henne näck och sedan burit allt det som inte ruttnar till ett annat ställe och på vägen tappat en grej. Med den senare modellen letade jag ju i fel riktning...

Jag tänkte på det där när du skrivit om den äckelluktande liksvampen, att det kanske var perfekt att gömma henne bland såna, då lukten försvinner in i den andra lukten? Känner man lukt när man letar efter henne och kommer fram till såna här svampar så tänker man kanske spontant direkt att jahaa, det var bara såna där liksvampar och sen letar nån annanstans?
Citera
2013-07-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Nu har AJ mailat AB igen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17209161.ab

Det bästa vore kanske att låta honom sitta i polsk cell en månad eller så? Gärna med många raster tillsammans med de andra internerna någon vakt får gärna sprida att han är kvinnomisshandlare och misstänkt för kvinnomord...
Citera
2013-07-29, 18:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Konstigt att förneka, men ändå lämna önskelista beträffande straffet.

Jag tänkte på vad som stod i http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt, att FH "bara" är misstänkt för skyddande, kan det innebära att han hämtade vid bilbranden?

Medan DB kanske var involverad i själva transporten av IF, bl.a offrade han sin bil.

Tittar man på häktningsframställningarna, ser man att DB har ett kryss mer än FH, så kanske är misstankegraden då högre på DB.
Citera
2013-07-29, 18:23
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888

I med att AJ är en psykopat och saknar empati så kommer han absolut inte att känna ångest eller lida. Utan snarare att hans ego växer och blir starkare och han kommer känna sig som en kung som har lurat allt och alla och kommit undan med ännu ett brott. Han är en misshandlare utan skuldkänslor. Därför är det bäst för samhället att han blir inlåst resten av livet.
Citera
2013-07-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtTuJustistia
Har också den obehagliga känslan.

Ja han känner sig rätt så självsäker den gode AJ och det tolkar jag som att han är säker på att polisen/MP/någon annan aldrig kommer att hitta kroppen.

Det talar för att det är nedgrävd någonstans ingen ens tänker på, att han lagt den i syra (mindre troligt), att den är bränd, att han ätit upp den (mindre troligt) eller liknande.
Citera
2013-07-29, 18:24
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Tydligen så ägs bolaget som äger Aftonbladet av ett bolag i USA som ägs av judar. Lite ironiskt OM DET NU STÄMMER? I så fall har han ju verkligen vänt sig till rätt tidning.
Nej det stämmer inte så du får nog byta nick. Aftonbladet ägs av Schibsted som är norskt https://sv.wikipedia.org/wiki/Schibsted
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in