I med att AJ är en psykopat och saknar empati så kommer han absolut inte att känna ångest eller lida. Utan snarare att hans ego växer och blir starkare och han kommer känna sig som en kung som har lurat allt och alla och kommit undan med ännu ett brott. Han är en misshandlare utan skuldkänslor. Därför är det bäst för samhället att han blir inlåst resten av livet.
vi vet inte om denna person är en psykopat. visst uppvisar han starkt narcissistiska personlighetsdrag, empatilöshet och vrede, men detta kan också vara en försvarsmekanism som hindrar honom att få insikt i det brott han begått. Det kan finnas ett starkt självhat i detta som han istället riktar ut mot vänner som sviker honom på facebook, och mot rättsystemet. Samma självhat som han tidigare applicerat på människor med utländsk bakgrund.
Jag har följt tråden från start och det gläder mig att det verkar kunna bli en upplösning av denna vidriga händelse. Sen tycker jag också att ni "Flashback-detektiver" gör en fantastisk insats när ni är ute och söker, sprider vital information och så uppenbart visar er avsky för brottet som begåtts och de fega män som ger sig på mindre, försvarslösa kvinnor. All heder till er. Ni ger mig hopp om mänskligheten!
Det bästa vore kanske att låta honom sitta i polsk cell en månad eller så? Gärna med många raster tillsammans med de andra internerna någon vakt får gärna sprida att han är kvinnomisshandlare och misstänkt för kvinnomord...
Hoppas de har lite stake därnere i häktet, och inte endast gosar med de inlåsta.
Lite tortyr får gärna förekomma för min del, nu när han trodde sig slippa den polska polisen. Skengasning med lustgas vore ett kul partytrick om vakterna har humor
Är det veckor eller dagar han blir inlåst i polen?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-29 kl. 18:42.
Utan att ange någon specifik, utmåla någon som gärningsman så vill jag ge en bild av vad jag anser om gärningen, och om konsekvenserna.
det spekuleras väldigt mycket i tråden huruvida en gärningsman kan bli dömd eller inte för det som hänt. Sanningen är den att han redan är dömd. Han som gjort det, oavsett vem det nu må vara är dömd till att leva med vetskapen om vad han gjort för resten av sitt liv, och det är ett ganska hårt straff. Att då, om man är skyldig, inte medger sin gärning, utan istället förnekar den, då gör man sig själv bara en otjänst, man ger sig själv ett väldigt långt straff. Man straffar sig själv mer, för inte nog med att man ska leva med vilket svin man är,så ska man även hålla det för sig själv, utan att få ventilera ut sitt självhat mot nån annan, kanske en terapeut och kanske därigenom börja bearbeta det.
Jag är säker på, att vem det än må vara som gjort detta fasansfulla brott så har han gett sig själv ett livstidsstraff, med bilder på offret, händelsen dendär natten, och ångesten i kroppen, som kommer att spelas upp i huvudet varenda natt, och jaga honom för resten av hans liv. Det bästa han skulle kunna göra nu är att erkänna, bara släppa fasaden och erkänna. Då kanske han kan ta tag i sina problem med sig själv, för problem har han, och någonstans där inne tror jag han är mycket medveten om det med, men för stolt för att sänka garden.
Måste bara säga RUSKIGT bra skrivet!!om GM är förnuftig så ERKÄNNER han,inte minst för sin egen skull!!
Tillräckligt för sannolika skäl, så di lär sitta till rättegången.
Håller med du, svårt men inte omöjligt. Men jag skönjer en viss framgång i :
Svagaste länken får en kedja att gå sönder...
Vad är framgången i att de är positiva till samhällstjänst? Som det står i artikeln du referar till, "Kriminalvården har nu kommit med sina yttranden om de två männen, en 32-åring och en 35-åring som nu varit frihetsberövade i tre veckor"
Kriminalvården bedömer alltså att de skulle KLARA AV att göra samhällstjänst, och det säger dem väl inte emot såklart.
Utan att ange någon specifik, utmåla någon som gärningsman så vill jag ge en bild av vad jag anser om gärningen, och om konsekvenserna.
det spekuleras väldigt mycket i tråden huruvida en gärningsman kan bli dömd eller inte för det som hänt. Sanningen är den att han redan är dömd. Han som gjort det, oavsett vem det nu må vara är dömd till att leva med vetskapen om vad han gjort för resten av sitt liv, och det är ett ganska hårt straff. Att då, om man är skyldig, inte medger sin gärning, utan istället förnekar den, då gör man sig själv bara en otjänst, man ger sig själv ett väldigt långt straff. Man straffar sig själv mer, för inte nog med att man ska leva med vilket svin man är,så ska man även hålla det för sig själv, utan att få ventilera ut sitt självhat mot nån annan, kanske en terapeut och kanske därigenom börja bearbeta det.
Jag är säker på, att vem det än må vara som gjort detta fasansfulla brott så har han gett sig själv ett livstidsstraff, med bilder på offret, händelsen dendär natten, och ångesten i kroppen, som kommer att spelas upp i huvudet varenda natt, och jaga honom för resten av hans liv. Det bästa han skulle kunna göra nu är att erkänna, bara släppa fasaden och erkänna. Då kanske han kan ta tag i sina problem med sig själv, för problem har han, och någonstans där inne tror jag han är mycket medveten om det med, men för stolt för att sänka garden.
Jag skulle inte tro att GM, om jag får spekulera i att det är AJ, håller en gnutta av ångest i kroppen:
Citat:
Primär psykopati är psykopati som kännetecknas av empatilöshet, frånvaro av skuldkänslor och medkänsla, samt att ångestnivån är lägre än den genomsnittliga befolkningen
-
Det är också vanligt att psykopaten framställer sig som ett offer när det är gynnsamt
-
En psykopat erkänner inga fel med ett undantag; när erkännandet kan leda till egen vinning. Om en psykopat är överbevisad om skuld och ansvar för ett brott så kan han erkänna och be om ursäkt samt säga att han inte menade så illa som det råkat bli, han kan rent av gråta inför offren och beskriva olika omständigheter som kan förklara hur han närmast tvingats begå de handlingar som lett till katastrofen för andra. Notoriska bedragare förlägger ofta ansvaret hos sina offer.
Hys inga förhoppningar om en bättre värld med AJ, det här är en person helt utan medkänsla, i rätt miljö och del av historien, kunde han blivit en Hitler eller Stalin.
Vad är framgången i att de är positiva till samhällstjänst? Som det står i artikeln du referar till, "Kriminalvården har nu kommit med sina yttranden om de två männen, en 32-åring och en 35-åring som nu varit frihetsberövade i tre veckor"
Kriminalvården bedömer alltså att de skulle KLARA AV att göra samhällstjänst, och det säger dem väl inte emot såklart.
Jag tror några ansåg att de förklarade sig skyldiga för att de kunde tänka sig ett visst straff om de blev fällda.
Jag skulle inte tro att GM, om jag får spekulera i att det är AJ, håller en gnutta av ångest i kroppen:
Hys inga förhoppningar om en bättre värld med AJ, det här är en person helt utan medkänsla, i rätt miljö och del av historien, kunde han blivit en Hitler eller Stalin.
han kan också vara en helt vanlig plågad själ som riktar hatet utåt. jag anser mig iallafall inte ha tillräckligt på fötterna för att ställa en sådan diagnos. vore väldigt lätt att göra det, men jag tror det är mer komplicerat än så.
Jag har följt tråden lite, funderar över mordbranden som skedde i ett grisstall, detta är kanske en något långsökt spekulation, men om det var en modern anläggning med automatisk utgödsling mm, kan den/dom gömt kroppen i den enorma utgödslingsbrunnen och sen tänt eld på stället för att liksom lägga ner grisverksamheten ett bra tag?!
För sådana brunnar töms ju med slang så det är väl inte så troligt att någon upptäcker en människa där.
AJ har ju tidigare skrivit på sin
Facebooksida att han under dagen
skulle inställa sig på en svensk
ambassad i en europeisk huvudstad
för att få sitt namn rentvått.
Är det någon som betvivlar att han
nu kommer att avslöja vem det är
som är den verklige gärningsmannen?
Såklart kommer han att göra det, frågan är vem han har klurat ut som bästa tänkbara GM.
Han har nog inga planer på att erkänna, isf hade han inte behövt hålla sig undan.
Jag har följt tråden lite, funderar över mordbranden som skedde i ett grisstall, detta är kanske en något långsökt spekulation, men om det var en modern anläggning med automatisk utgödsling mm, kan den/dom gömt kroppen i den enorma utgödslingsbrunnen och sen tänt eld på stället för att liksom lägga ner grisverksamheten ett bra tag?!
För sådana brunnar töms ju med slang så det är väl inte så troligt att någon upptäcker en människa där.
Jag tror att fläktsystemet var boven till branddramat.