2013-07-29, 14:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Undrar om det verkligen är sant att han befinner sig i Polen?
Jag är inte så säker. Vad är vitsen med att, en timme innan han ämnar kliva in på ambassaden, gå ut med det i AB?
Citera
2013-07-29, 14:13
Medlem
Cocinellas avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt

Citat:
Männen, som båda förekommer under ett antal avsnitt i belastningsregistret, har gemensamt att de endast dömts för mindre förseelser – trafikbrott och liknande – under de senaste åren. Männen lever enligt egen utsago under ordnade former med fasta jobb och bostad. Båda är positiva till samhällstjänst om de skulle dömas för de brott de nekar till.

Se det fetade.

Varför ställa sig positiv till samhällstjänst redan nu om de är så oskyldiga som de påstår, hade jag varit oskyldig finns inte på världskartan att jag ens tänkt diskutera det ev straffet. Förvisso är det något som pressen skrivit men ändå - konstigt diskuterat. Ungefär som att de tänker neka in i det sista men om de har otur och åker dit ändå så tar de hellre samhällstjänst än fängelse. Lite som att gardera sig tycker jag.
Citera
2013-07-29, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
AJ är den typen av person som är mycket mån om sitt anseende. Att ljuga, säga att man skall komma men inte göra det och få sitt eget ord motbevisat i pressn - nej, det passar inte in i bilden.

Nja:
Citat:
Lögn, manipulationens grund, är psykopatens vardagliga verktyg och den kan återanvändas utan blygsel eller skamkänsla. Blir lögnen avslöjad är alltid felet andras eller på sin höjd ett minnesfel. Följdlögn blir oftast trodd då den utsägs med all den charm och övertygelse som psykopaten har. Samvete och ånger som styr andra människor saknas ofta helt hos psykopaten, i stället används andras samvetsömhet för att styra andra mot sina egna mål och syften. Andra är verktyg för psykopatens verksamhet.

Vi får väl se hur AJ hanterar situationen...
Citera
2013-07-29, 14:17
Medlem
Vad får han betalt av Aftonbladet för att han väljer att kontakta Aftonbladet istället för tex expressen? Hur får han isf betalt och hur snabbt?

Börjar det sina i kassan kanske?
Citera
2013-07-29, 14:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Tack

Vore det inte bättre att AJ tog bladet från sin mun och berättade allt så att DB kan säga var kroppen är? Jag tror iofs att jag var i närheten i lördags, men jag gjorde missen att tro att DB tappade en sak medan han bar på kroppen. Snarare har han dumpat henne näck och sedan burit allt det som inte ruttnar till ett annat ställe och på vägen tappat en grej. Med den senare modellen letade jag ju i fel riktning...
Citera
2013-07-29, 14:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ouch AJ man kan ju nästan tro att du skiter i hur andra mår.
Nu är di tydligen beredda på samhällstjänst:

Ett halvt erkänannde...då är det bara att knyta ihop säcken då.

Vad säger du AJ, sol & bad en vecka till ? Stadsrundtur ? En snabbis till Auschwitz ?
Konstigt att förneka, men ändå lämna önskelista beträffande straffet.

Jag tänkte på vad som stod i http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt, att FH "bara" är misstänkt för skyddande, kan det innebära att han hämtade vid bilbranden?

Medan DB kanske var involverad i själva transporten av IF, bl.a offrade han sin bil.
Citera
2013-07-29, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag är inte så säker. Vad är vitsen med att, en timme innan han ämnar kliva in på ambassaden, gå ut med det i AB?

Casha in lite AB-pengar och semestra vidare ?
5-minutes of fame ?

Jag kan inte se hur han tjänar på detta, om han inte har för avsikt att hålla sig borta längre.
Ytterligare vänner kommer avvika, vilka han behöver i sitt spel.
Citera
2013-07-29, 14:24
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vore det inte bättre att AJ tog bladet från sin mun och berättade allt så att DB kan säga var kroppen är? Jag tror iofs att jag var i närheten i lördags, men jag gjorde missen att tro att DB tappade en sak medan han bar på kroppen. Snarare har han dumpat henne näck och sedan burit allt det som inte ruttnar till ett annat ställe och på vägen tappat en grej. Med den senare modellen letade jag ju i fel riktning...

Gör om och gör rätt då, hittar du henne så blir du min idol i alla fall.

Pajjsarna i häktet golar nog tidigast när AJ är på säker plats i häktet han med.
Citera
2013-07-29, 14:24
Medlem
AJ påstår att kreditkort och mobil varit använt i Polen. Varför vill han att vi ska veta det? Sånt kan väl en polare ha använt också, om man nu vill lura folk att man varit där i två veckor...och man själv varit upptagen med annat.

Å andra sidan kan han åkt dit och haft polare som varit upptagna med saker i Thn.
Citera
2013-07-29, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Konstigt att förneka, men ändå lämna önskelista beträffande straffet.

Jag tänkte på vad som stod i http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt, att FH "bara" är misstänkt för skyddande, kan det innebära att han hämtade vid bilbranden?

Medan DB kanske var involverad i själva transporten av IF, bl.a offrade han sin bil.

RDY som enligt mig har den bästa insidertipsen säger att DB var den som dumpade kroppen, ev. vet inte ens AJ vart den är.
Så det du säger stämmer med den informationen som finns från polis och RDY.

Dock besitter herrarna samvete och ångrar nog djupt sin inblandning. Ett par veckor till så galer di nog högre än tuppen på gödselstan.

Jag ser detta som ett ½ erkännande...om ett erkännande nu kan vara ½. Annars får man nog tolka det som 1/1.
Citera
2013-07-29, 14:27
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
AJ påstår att kreditkort och mobil varit använt i Polen. Varför vill han att vi ska veta det? Sånt kan väl en polare ha använt också, om man nu vill lura folk att man varit där i två veckor...och man själv varit upptagen med annat.

Å andra sidan kan han åkt dit och haft polare som varit upptagna med saker i Thn.

Precis, jag tar allt som kommer från AJ som lögn tills det är överbevisat - påminner mig så mycket om en annan lögnhals, nämligen M*ts "matad med friterade räkor" A*m.
Citera
2013-07-29, 14:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Gör om och gör rätt då, hittar du henne så blir du min idol i alla fall.

Pajjsarna i häktet golar nog tidigast när AJ är på säker plats i häktet han med.

Polisen hämtar väl säkert den grejen så får personer identifiera det hela om nu inte fläckarna på andra sidan var blod...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in