2013-07-29, 11:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Symmetri borde redan ha inträffat om vi inte är del av ett slutet system som är ändligt gammalt. Observera att jag inte nödvändigtvis säger att universum är detta slutna system.

Varför "borde" symmetrin redan ha inträffat? Det beror väl helt och hållet på hur den initiella asymmetrin ser ut.
Citera
2013-07-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
När kommer 'bevisen' för:

1/ Att din 'gud' finns utanför din förvirrade matematiska paseudo-analogi.

Det kan jag inte bevisa matematiskt. Jag kan bara bevisa att "min" Gud är As-Samad matematiskt, men inte bevisa mer än det annat än genom att jämföra honom med alla andra s.k. Gudar eller Icke-Gudar.

Citat:
2/ Att andra 'guder' är falska.

De visar ju själva att de inte duger något till anser jag, de får väl träda fram till en jämförelse då?
Citera
2013-07-29, 11:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Nej inga andra bevis än sådant som det är en barnlek för er att motsäga även om de skulle vara sanningen.

Så varifrån kommer dina 100%?
Citera
2013-07-29, 11:51
Bannlyst
Citat:
Visa din eviga tvåa och hur den är uppbyggd? Du behöver två eviga ettor först var kommer de ifrån?
Här har du grunden för nästan all matematik. Observera att den tomma mängden, 0, är viktigare än 1.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Zermelo-Fraenkels_m%C3%A4ngdteori
Citera
2013-07-29, 11:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det kan jag inte bevisa matematiskt. Jag kan bara bevisa att "min" Gud är As-Samad matematiskt, men inte bevisa mer än det annat än genom att jämföra honom med alla andra s.k. Gudar eller Icke-Gudar.

Det är OK med mig, om du med icke-logik vill hitta på en egen 'matematisk gud', som passar DIG. Hoppas ni blir lyckliga.

Citat:
De visar ju själva att de inte duger något till anser jag, de får väl träda fram till en jämförelse då?

Jag har redan refererad till DFSM, som är bevisat.
Citera
2013-07-29, 11:52
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Nej, jag tycker inte att det är lätt som en plätt. Du verkar förutsätta att universum är en del av ett större system. Visst, då behöver det större systemet fortfarande ha nått symmetri vid det här laget, om systemet har pågått oändligt länge.
Nej, det behöver det inte alls och jag förklarade varför. Men ignorera det om du vill

Citat:
Intressant tanke med gravitation som negativ energi. För min del kan jag inte minnas att jag har fått det förklarat för mig på det sättet, men när du släppte den bomben så... Ja, makes sense. Väldigt intressant. Är det rent av vedertaget att det är så? Kan du hänvisa till någon bra källa?
Att gravitationsfältet består av negativ energi är vedertaget ja. Att universums energi är 0 är inte vedertaget, utan endast en hypotes som beror på ett par faktorer, t.ex. universums form.

En populärvetenskaplig förklaring; http://www.astrosociety.org/pubs/mercury/31_02/nothing.html
Citera
2013-07-29, 11:52
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Nej inga andra bevis än sådant som det är en barnlek för er att motsäga även om de skulle vara sanningen.

Antar att det är en icke -Gud du har. Då vill jag höra en trovärdig förklaring till att allt som finns öht kan finnas?

Samma bevis som dig. Min gud heter dock Mm-Middagsmat. Hen är evig och jag hänvisar till din avatar och din förklaring.

Vem av våra gudar är äldst?
Citera
2013-07-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så varifrån kommer dina 100%?

Från Gud själv. Men det behöver jag inte bevisa.
Citera
2013-07-29, 11:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Varför "borde" symmetrin redan ha inträffat? Det beror väl helt och hållet på hur den initiella asymmetrin ser ut.

Därför att om man har ett slutet system så ökar entropin med tiden. Har entropin ökat i oändlig tid så bör entropin alltså ha nått sitt maximum. Eftersom vi inte har nått dit, så kan inte entropin ha fått öka fritt i oändlig tid. Systemet skapades alltså ändlig tid tillbaka, eller fick en "knuff" ändlig tid tillbaka, men eftersom systemet är slutet, vad skulle kunna ge det en knuff?
Citera
2013-07-29, 11:56
Awaiting Email Confirmation
Finns inga bevis. Man tror eller så tror man inte.
Citera
2013-07-29, 11:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livelaughlove-
Finns inga bevis. Man tror eller så tror man inte.

Svårt att låta bli att försöka ibland bara.
Citera
2013-07-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Samma bevis som dig. Min gud heter dock Mm-Middagsmat. Hen är evig och jag hänvisar till din avatar och din förklaring.

Vem av våra gudar är äldst?
Min Gud har ingen början och inget slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in