2013-07-29, 11:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Inte i ett binärt system, inte.

Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jo och jag kan bevisa det!

1. Med samma typ icke-bevisföring som hittills?

2 Eller har du lärt dig vad riktiga bevis är, så du nu kan komme med såna?
Citera
2013-07-29, 11:15
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Det skapas nya 'bubblor' av låg entropi hela tiden. Du ser, lätt som en plätt.

Antipartiklar? Vad snackar du om? Mängden energi i universum minus mängden negativ energi i form av gravitation är 0.
Källa? Tror på dig, är bara intresserad.
Citera
2013-07-29, 11:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Locke är död.

Tråkigt att höra; hoppas det kom plötsligt.

Men det påverkar inte min resonemangs-kädja, som inte vilar på auktoritets-argument.
Citera
2013-07-29, 11:20
Medlem
Citat:
Det har jag redan frågat om ett antal gånger, men skrumpeldubb vill inte presentera dessa andra 'bevis'.

Jag behöver inte bevisa min Gud jag har bevisat att As-Samad finns matematiskt, jag säger inte längre att det är Gud, men jag säger att det är "min" Gud och det är upp till mig. Jag utmanar också alla andra Gudar eller icke-Gudar och menar att dessa är falska och inte står sig vid en jämförelse med min Gud.
Citera
2013-07-29, 11:20
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Tråkigt att höra; hoppas det kom plötsligt.

Men det påverkar inte min resonemangs-kädja, som inte vilar på auktoritets-argument.
Ditt resonemang pekar på att empiri är möjligt att bedriva utan förstånd – jag är minst sagt tveksam...
Citera
2013-07-29, 11:24
Medlem
Citat:
1. Med samma typ icke-bevisföring som hittills?

2 Eller har du lärt dig vad riktiga bevis är, så du nu kan komme med såna?

Jag lägger in beviset som avatar i några minuter det är alla fraktioner 1-6/7 fast med basen 2
Citera
2013-07-29, 11:25
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Jag behöver inte bevisa min Gud jag har bevisat att As-Samad finns matematiskt, jag säger inte längre att det är Gud, men jag säger att det är "min" Gud och det är upp till mig. Jag utmanar också alla andra Gudar eller icke-Gudar och menar att dessa är falska och inte står sig vid en jämförelse med min Gud.

Har du fler bevis än ditt räkneexempel?

Sen undrar jag vad för bevis DU behöver av MIG för att jag skall kunna bevisa för dig att min gud finns.
Citera
2013-07-29, 11:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Ditt resonemang pekar på att empiri är möjligt att bedriva utan förstånd – jag är minst sagt tveksam...

Jag har Nordeuropas sannoliken dummasta (men gulligste) katt; han är dock väldig empirisk.
Citera
2013-07-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Har du fler bevis än ditt räkneexempel?

Nej inga andra bevis än sådant som det är en barnlek för er att motsäga även om de skulle vara sanningen.

Citat:
Sen undrar jag vad för bevis DU behöver av MIG för att jag skall kunna bevisa för dig att min gud finns.

Antar att det är en icke -Gud du har. Då vill jag höra en trovärdig förklaring till att allt som finns öht kan finnas?
Citera
2013-07-29, 11:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

När kommer 'bevisen' för:

1/ Att din 'gud' finns utanför din förvirrade matematiska paseudo-analogi.

2/ Att andra 'guder' är falska.
Citera
2013-07-29, 11:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Antar att det är en icke -Gud du har. Då vill jag höra en trovärdig förklaring till att allt som finns öht kan finnas?

Så förvånat jag blir.

Vem skulle ha trott att 'Intelligent Design' skulle visa sig att vara din nödlösning när pseudo-logiken kollapsade.

(PS Det är ironi; i stort sett varenda jädrans inkompetent fusk-apologet slutar med att påkalla mantrat ID).
Citera
2013-07-29, 11:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Det skapas nya 'bubblor' av låg entropi hela tiden. Du ser, lätt som en plätt.

Antipartiklar? Vad snackar du om? Mängden energi i universum minus mängden negativ energi i form av gravitation är 0.

Nej, jag tycker inte att det är lätt som en plätt. Du verkar förutsätta att universum är en del av ett större system. Visst, då behöver det större systemet fortfarande ha nått symmetri vid det här laget, om systemet har pågått oändligt länge.

Intressant tanke med gravitation som negativ energi. För min del kan jag inte minnas att jag har fått det förklarat för mig på det sättet, men när du släppte den bomben så... Ja, makes sense. Väldigt intressant. Är det rent av vedertaget att det är så? Kan du hänvisa till någon bra källa?

Citat:
Kosmos är asymmetrisk, men entropin KOMMER sannoliken eventuellt att skapa symmetri.

????

Den kosmiska asymmetrin behövar inte ha anti-nånting i 'ekvationen' för att existera.

Symmetri borde redan ha inträffat om vi inte är del av ett slutet system som är ändligt gammalt. Observera att jag inte nödvändigtvis säger att universum är detta slutna system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in