2013-07-29, 12:09
Medlem
Greypowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritzer11
Vad syftar du på?.

TB och hennes vänner.
Senast redigerad av Greypower 2013-07-29 kl. 12:14. Anledning: smiley
Citera
2013-07-29, 12:10
Medlem
FUP-12s avatar
En fråga som jag har funderat på är hur mycket AJ egentligen har att vinna på att hålla sig borta, och då menar jag ett par dagar eller en vecka, inte att fly landet för gott.

Det är väl förståeligt att han inte vill krypa in i häktet tidigare än han måste, men finns det något i utredningssynpunkt som han har att vinna på det?

Det enda som jag kan tänka mig är att så länge han är på fri fot så kan han följa mediabevakningen på ett sätt som han inte kan inifrån häktet med fulla restriktioner. Ha koll på om och när det dyker upp en kropp etc. Vad säger ni?
Citera
2013-07-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Här finns en brunn i form av betongpelare på FHs tomt https://maps.google.se/maps?q=Salstad&hl=sv&ie=UTF8&ll=58.346133,12.59875 4&spn=0.003907,0.011362&sll=59.433336,18.687222&ss pn=0.021213,0.076132&oq=Salstad+&t=h&hnear=Salstad ,+V%C3%A4stra+G%C3%B6talands+l%C3%A4n&layer=c&cbll =58.346366,12.597674&panoid=r8Rdek9xFtvhuVEgmd3t7Q &cbp=12,307.67,,1,5.57&z=17

Det verkar vara en populär "syn" av di mediala

Ptja Huset & Tomten stämmer ju bra med den ena "synska" personens beskrivning, att det sen råkar finnas ett betongrör på tomten är ju lyckosamt.

(f.ö måste det där huset vara en dröm för s.k. synska, både rött och gult, så även om de "gissar" fel så har de rätt..)

Nu har jag inte läst hela tråden, men har FH:s fastighet varit uppe i tråden tidigare så är det ju ingen sport att "se saker"

i övrigt så kan ni som känner någon som är synsk tipsa dessa om att det finns en belöning på larvigt mycket pengar för den som kan bevisa att h*n har någon form av "övernaturliga förmågor"... Märkligt nog är det ytterst få som ens försökt sig på att göra anspråk på dessa pengar
Senast redigerad av rhdf 2013-07-29 kl. 12:18.
Citera
2013-07-29, 12:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Har inte alla synska kommit med helt egna idéer? Det är väl ganska talande för det här övernaturliga tjafset, att även fast alla har samma fina förmåga att "se" eller "känna" saker så kommer de ändå fram till helt olika slutsatser...

Man kan ju alltid hoppas, även om det är ett riktigt långskott (folk hamnar i vatten titt som tätt även utan hjälp av Trollhättans/Grästorps Finest. Men visst, har vi lite tur så kan man tänka sig att de gömde kroppen alldeles för snabbt och insåg att de behöver göra om det för att hon inte ska hittas. DB tar på sig det uppdraget och tar henne med sig när han kör ner till Halland, stannar på vägen vid första bästa tillfälle och dumpar henne i vatten. Nu dök hon upp.

Långskott som sagt men...
Det är inte alls så långsökt om man åkt över Mölnlycke eller Landvetter för att slippa Göteborg, på nervägen.
Citera
2013-07-29, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ptja Huset & Tomten stämmer ju bra med den ena "synska" personens beskrivning, att det sen råkar finnas ett betongrör på tomten är ju lyckosamt.

(f.ö måste det där huset vara en dröm för s.k. synska, både rött och gult, så även om de "gissar" fel så har de rätt..)Nu har jag inte läst

Nu har jag inte läst hela tråden, men har FH:s fastighet varit uppe i tråden tidigare så är det ju ingen sport att "se saker"

i övrigt så kan ni som känner någon som är synsk tipsa dessa om att det finns en belöning på larvigt mycket pengar för den som kan bevisa att h*n har någon form av "övernaturliga förmågor"... Märkligt nog är det ytterst få som ens försökt sig på att göra anspråk på dessa pengar

Brunnen har varit uppe förut, ihop med en bussflytt. Oavsett så vore det tjänstefel om inte FH & DBs brunnar kollades, speciellt FH:s som inte är i bruk (bor ej längre på adressen)
Citera
2013-07-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är inte alls så långsökt om man åkt över Mölnlycke eller Landvetter för att slippa Göteborg, på nervägen.
När jag skrev att det var långsökt så syftade jag mer på att det fortfarande händer massor av saker här i landet som INTE har med det här fallet att göra. Inte på platsen som sådan då den absolut skulle kunna vara ett "bra" ställe med tanke på resan Grästorp - Halland.
Citera
2013-07-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greypower
TB och hennes vänner.
Vad är det med dom?.
Citat:
Ursprungligen postat av Greypower
Har du redan glömt vad du snackar om?
Nej,men spotta ur dig vad du menar.

Edit:Jag har följt tråden slaviskt så jag borde minnas om det fanns säkra källor på att någon tog droger.
MVH
Senast redigerad av Spritzer11 2013-07-29 kl. 12:23.
Citera
2013-07-29, 12:21
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
När jag skrev att det var långsökt så syftade jag mer på att det fortfarande händer massor av saker här i landet som INTE har med det här fallet att göra. Inte på platsen som sådan då den absolut skulle kunna vara ett "bra" ställe med tanke på resan Grästorp - Halland.

Möjligt att någon kört och letat dumpningsplats med den utbrända bilen, för att sedan bli nojig när det börjar ljusna och dumpa i första bästa sjö och åka tillbaka och bränna bilen? För ingen vill väl köra runt med ett lik i bilen. Är väl ingen idé att spekulera nu när de inte finns någon info om denna kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritzer11
Vad är det med dom?.

Nej,men spotta ur dig vad du menar.

MVH

Kan ni ta det i PM eller? Sök och bläddra lite i tråden så hittar ni massvis om TB.
Citera
Medlem
Vilket jävla pucko!!!! Att lägga ut ett rent dravelinlägg på fejjan, skrivet som vore han varit vaken på piller, tjack och öl i flera dygn, öppna sidan och på det viset visa alla vem som fortfarande stödjer honom....Ja, så agerar sannerligen en ickevän!
Hur i helvete kan ni stödja detta nassesvin????
Jag hoppas att skärmdump kommer att hållas vid liv långt efter han blivit dömd och att ni "gillare" blir doppande i tjära vart ni än kommer! Satans as!!!
Och speciellt du, TB....Du är värst - du var med på första söket. Varför? Varför? Kände du dig viktig? Att gå sida vid sida med desperata, sökande, förtvivlade föräldrar och vänner, för att sedan rapportera till din vän....ett extra fy fan för dig!
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Visserligen såg jag den fjärde juli att hans brevlåda inte tömts på flera dagar, men i övrigt finns inga belägg för att han åkt till Halland direkt efter mordet. Tvärtom blev han förhörd av polisen på måndag om nu inte det var per tel... Och på fredag morgon flyttades hans buss... Bevisar inte att han var i Flo... Men som sagt inga belägg för att han var i Halland direkt efter mordet finnes. Det är ett antagande som kräver antagandet att polisen förhörde honom på måndag per tel.

Dock stämmer det med vad en fågel viskat, en vanligtvis välinformerad fågel... att DB ensam dumpat kroppen.

Appropå fågeln så skulle AJ inställa sig idag. Jag tolkade det som att AJ skulle till Trollhättan, men i rättvisans namn skall det säga att det är något jag tolkat in i texten...
Citera
2013-07-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Brunnen har varit uppe förut, ihop med en bussflytt. Oavsett så vore det tjänstefel om inte FH & DBs brunnar kollades, speciellt FH:s som inte är i bruk (bor ej längre på adressen)

Kanske låter tjatig, men har du någon koll på vilka brunnar och vart, som är genomsökt?
Citera
2013-07-29, 12:22
Medlem
Enligt gt är det en man i badbyxor som legat i vatten ett tag som hittats i sjön, alltså ej Id@
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in