2013-07-29, 09:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Och poliserna utanför köper det? Tror du själv på vad du skriver?

Det handlar väl inte om vad polisen i det land han nu pratas om att vara i (själv tror jag han är i Sverige) köper eller inte. Det handlar ju om befogenheter beroende på vilket land det handlar om.

Här skulle dom fullkomligt skita i saker som AJ gjort i SITT land. Men begår han ett brott HÄR i landet jag bor i så åker han dit rejält.

En tysk försökte ljuga om att han blivit bestulen här för ett par veckor sedan. Lögnen genomskådades och han blev deporterad till Tyskland och är icke välkommen tillbaka på fem år. Orsak? Han har slösat med polisens tid.
Citera
2013-07-29, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Nej han kan princip traska in och sedan gå ut som inget hade hänt och säga jag var på ambassaden och rentvådde mig själv se jag är fri och inte gripen.

Ambassaden ringer polisen i samma ögonblick han kommer in, både svenska och det egna landets.
Han kommer sedan gripas antingen utanför (av tex. spansk polis) eller på ambassaden av svensk.

AJ kommer inte undan med en promenad, var så säker.
Citera
2013-07-29, 09:47
Medlem
Undrar just om idioterna som gillar hans inlägg och har kommenterat (undantagen TB förståss) är medvetna om att hans sida är helt öppen för hela världen...vilka satans kräk!!!!
Och hoppas innerligt att de blir bespottade för evigt...
Citera
2013-07-29, 09:47
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Någon som har något annat förslag till varför AJ drar in korset (in hoc signo vinces) annat är som en hänvisning till ett fanatiskt religiöst vittne?
Han har väl läst böckerna om Arn. Det välsignade svärdet han får bär just denna text om jag inte minns fel.
Citera
2013-07-29, 09:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ambassaden ringer polisen i samma ögonblick han kommer in, både svenska och det egna landets.
Han kommer sedan gripas antingen utanför (av tex. spansk polis) eller på ambassaden av svensk.

AJ kommer inte undan med en promenad, var så säker.

Inte om han var i Turkiet. Det kan du vara säker på. Men då finns det andra vägar att gå.
Citera
2013-07-29, 09:48
Medlem
Citat:
Jag har också fått uppfattningen att övermänniskan AJ gillar att demonstrera sin överlägsenhet genom att gå farligt nära sanningen i sina uttalanden. Vi andra är ju ändå så dumma att vi inte fattar hinten.

Jag undrar om det inte är så att han är en fan av Jan G. Uttrycket ska (enligt Wiki) vara ingraverat i Arns svärd. Jan G. har väl också gjort en programserie om häxförföljelser.
Citera
2013-07-29, 09:54
Medlem
Men snälla lilla Morot, vilken lögnhals du är. Du skulle återvända till svensk polis inom 2-3 dagar. Lögn , du säger nu att det blir en ambassad i en huvudstad ??

Vilken patetisk vän du är, du har verkligen visat alla i din bekantskapskrets att du är allt annat än vän, Id@ är borta och du bryr dig inte ett smack, dina vänner DB och FH sitter häktade och du besvärar dig inte att uppsöka polisen för att rentvå fig och dem, du sticker på semester. Du är allt annat än vän , vilket börjar visa sig när folk vänder dig ryggen

Att du blir av med " vänner" på FB har nog mer med att folk fått upp ögonen för vilken sjuk människa du är, inte pga. Att du blivit uthängd som MGM
Ingen kan väl försvara allt elände du gjort ( både som du dömts för och icke dömts för) en kvinnomisshandlare och återfallsförbrytare, en börda kostnad för bekanta och Sverige

Juridik... Ha ! Har man utfört dåd, men ändå blivit friad, är man ändå ett kräk ! Så en miss i tidigare bevisningar i ditt liv, betyder inte att du inte gjort dåden !!

Visa nu att du är en ÄKTA vän till Id@, DB och FH... Annars kommer du bara ned tomma ord från en tom man
Citera
2013-07-29, 09:58
Medlem
Har läst att AJ betecknats som intellektuell. I vilka kretsar har man kommit fram till det? På någon dagis?

Hans senaste facebookuppdatering förefaller närmast som löjeväckande där han blandar ihop begreppen totalt!

Citerar: "/.../Kan ni ingenting utav juridik? Jag kommer förakta er som budbärare utav häxkonster, precis som man gjorde i Dalarna runt 16-talet. Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen....../.../"

Han föraktar alltså "budbärare utav häxkonster" och med det måste han rimligtvis mena att han föraktar de som gav vittnesrapporter om häxkonster, dvs folk som vittnade om att de sett någon utföra häxkonster och därmed fått den personen utpekad som häxa och bränd på bål. Nu är det lite olyckligt uttryckt eftersom "budbärare utav häxkonster" lätt skulle kunna tolkas som någon som utför häxkonster, vilket skulle kunna innebära att AJ ser sina "förlorade" vänner som häxor... Ja ni ser, man blir förvirrad!

Hur som helst, vad han rimligtvis bör mena är att han med sina förlorade vänner syftar på att de är vittnen till påstådda häxkonster (dvs redan har dömt AJ som skyldig till mordet utan några bevis) och han vill symbolisera sig själv som en påstådd häxa som oskyldigt ska brännas på bål.

Då blir nästa mening än mer förvirrande; "Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen......". Tolkar man det bokstavligt vänder han nu plötsligt emot sig själv då han i meningen innan såg sig själv som en utpekad häxa men nu uppmanar han häxor att aldrig tala till honom igen.

Lätt schizofrent men om man ska försöka sig på att tolka meningen så tror jag innebörden är att idiotförklara sig själv, därav texten "ni idioter utav häxkonst..."!
Citera
2013-07-29, 10:04
Medlem
Typiskt antisemiter att dra paralleller till häxor, har ju sett ett tidigt uttalande från nsf där dem jämför häxbrännigen med förintelsen, dom menar att folk trodde i tusentals år på att häxor fanns pga att historien berättades i generationer av dom lärde, samma sak har ju media idag fött oss med historier om den stora förintelsen under andravärldskriget, dom menade i sitt uttalande att förintelsen enbart är en stor lögn som s.o.g har kommit upp med,
Citera
2013-07-29, 10:05
Medlem
bagarn29s avatar
Om AJ är i södra Sverige så ligger Klippan och Karlskrona bra till rent åsiktsmässigt och det har SÄPO koll på.

Själv tror jag ännu så länge på Polen och huvudstaden är Warszawa.

Om GM bara drog ifrån lgh och sagt att I*a levde när GM gick så hade väl saken varit ur världen för GM. Vad skulle kunna binda honom till mordet?

Hade det funnits spår av GM i blodet eller spår av BOs blod så hade han väl varit gripen ganska snabbt?

Om nu GM är den nästan alla tror så är det nog det att han står över alla och han drivs av att kunna begå ett mord utan att polisen kommer åt GM.
Citera
2013-07-29, 10:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Jag tror faktiskt att polisen vet om att han är i Spanien. Hur är utlämingsavtalet med Spanien? Edit Hur är det med utlämmningsavtal med Andorra som inte är med i Eu men har Euro?

Hur är det med Gibraltar?
Citera
2013-07-29, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur är det med Gibraltar?

Är med i EU, vilket borgar för en enkel hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in