2013-07-29, 08:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ok. Jag slutar att påstå att det är Gud för nu.

Men jag vill namnge 'enheterna som är 1 och som det finns en oändlig mängd av som alla är olika i sin uppbyggnad och som finns utan att vara skapade' till ett samlingsnamn. Så jag kallar dem för As-Samad.

As-Samad är min Gud men inte er Gud. Jag har bevisat att As-Samad finns vilket ni inte kan motsäga.

Jag vill också påstå att alla andra Gudar än As-Samad är falska Gudar och jag utmanar alla andra att träda fram och jämföra sina Gudar eller icke-Gudar med As-Samad.

Så nu har du döpt din sifferlek, kallar den gud och tycker DET skulle vara bevis för något. Det är ännu bara siffror oavsett vad du döper den till.
Jag kallar min datormus för gud nu, den är mer bevisbar i verkligheten än dina siffror och är alltså mer verklig. Det är en mycket bättre gud än din siffergud.
Citera
2013-07-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Vad har du mer då? Uppenbarligen är du helt ensam med att tycka ditt bevis för att gud finns håller så ge oss fler!

Själv tror jag på snusguden. Och 420 andra gudar. Jag bevisar att de finns genom att siffran "2" alltid finns där och är evig! Siffran "2" kommer aldrig försvinna och så inte heller snus- eller 420guden. Blam, bevisat!

Visa din eviga tvåa och hur den är uppbyggd? Du behöver två eviga ettor först var kommer de ifrån?
Citera
2013-07-29, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så nu har du döpt din sifferlek, kallar den gud och tycker DET skulle vara bevis för något. Det är ännu bara siffror oavsett vad du döper den till.
Jag kallar min datormus för gud nu, den är mer bevisbar i verkligheten än dina siffror och är alltså mer verklig. Det är en mycket bättre gud än din siffergud.

Din datormus är tillverkad av människor det kan bevisas, den är ingen Gud. Har du den till Gud är den en avgud
Citera
2013-07-29, 08:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Din datormus är tillverkad av människor det kan bevisas, den är ingen Gud. Har du den till Gud är den en avgud

Nejdå, det är andra möss som är skapade i gudens avbild bara...
Kanske du istället skulle adressera poängen vilket var att du bara döpt dina siffror och ändå inte bevisat någon gudomlighet?
Citera
2013-07-29, 09:01
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Visa din eviga tvåa och hur den är uppbyggd? Du behöver två eviga ettor först var kommer de ifrån?

Svara på min andra fråga om du ens vill bli taget lite seriöst.

Vad har du för andra bevis?
Citera
2013-07-29, 09:01
Medlem
Citat:

Jag sa just att jag slutat att kalla det Gud för nu. Jag kallar As-Samad för "min" Gud vilket inte behöver motargumenteras.
Citera
2013-07-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Svara på min andra fråga om du ens vill bli taget lite seriöst.

Vad har du för andra bevis?
Bevis för vad?
Citera
2013-07-29, 09:06
Medlem
Citat:
Nejdå, det är andra möss som är skapade i gudens avbild bara...

Bevisa det?

Citat:
Kanske du istället skulle adressera poängen vilket var att du bara döpt dina siffror och ändå inte bevisat någon gudomlighet?

Jag behöver inte bevisa det för jag har slutat hävda det. Men jag utmanar din icke-Gud mot "min" Gud?
Citera
2013-07-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Sorry. Jag har redan bevisat min Gud. {1, 2, 3...} = Gud.

Ok, men även om din Gud är alla dessa tal så är min Gud ursprunget till det första talet och därmed orsaken till resten av dem. Min Gud är före din, alltså är min Gud din Guds Gud
Citera
2013-07-29, 09:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ok. Jag slutar att påstå att det är Gud för nu.

Men jag vill namnge 'enheterna som är 1 och som det finns en oändlig mängd av som alla är olika i sin uppbyggnad och som finns utan att vara skapade' till ett samlingsnamn. Så jag kallar dem för As-Samad.

As-Samad är min Gud men inte er Gud. Jag har bevisat att As-Samad finns vilket ni inte kan motsäga.

Jag håller med helt. Du har bevisat att as-samad finns, förutsatt att as-samad enbart är en sifferlek och inget annat. Vad är din poäng?

Citat:
Jag vill också påstå att alla andra Gudar än As-Samad är falska Gudar

Och beläggen för påståendet?

Citat:
och jag utmanar alla andra att träda fram och jämföra sina Gudar eller icke-Gudar med As-Samad.

Jag har redan föreslagit att min stortå är gud och jag hänvisar till din sifferlek för att bevisa detta. Your move.
Citera
2013-07-29, 09:16
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Bevis för vad?
Bevisa att Gud existerar [Sammanfogad tråd /Mod]

Gissa.

Edit, Jaha nu är det någon sifferleksgud som det är tal om. Detta blev lite väl fjompigt. Är siffrorna det enda beviset för din siffergud?
Senast redigerad av icarus_gbg 2013-07-29 kl. 09:22.
Citera
2013-07-29, 09:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag behöver inte bevisa det för jag har slutat hävda det.

Ok, så du erkänner alltså att ditt bevis endast bevisar en icke-gudomlig gud? Progress of a kind....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in