2013-07-29, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Egendomligt att grovt kriminella tror att de "vinner" om de blir frikända i en rättegång (om de är skyldiga). Anledningen till ett rättssystem är att folk inte ska ta lagen i egna händer. Risken att en gärningsman blir friad och överlever i detta fallet är nog inte stor.
Han vet nog hur körd han är, och det gör det lite jobbigare för honom för nu kan han inte riktigt styra över sitt öde längre.
Citera
2013-07-29, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Men att sitta och kalla folk för just häxkonst låter i mina ögon som att han är fly förbannad och desperat. Nu kommer han hävda att han är ett offer för Svenskfientligheten.

Hehe, jo man vet aldrig! Själv tror jag bara han menar på att på den tiden kunde man ju inte bevisa att en häxa var en häxa men lik förbannat blev de brända på bål och dömda. Han menar på att han är dömd innan rättegång vilket jag visserligen kan hålla med honom om. Men där finns ju en del anledningar till det och hans historik tillsammans med att han var i lägenheten under mordnatten, att hans polares bil lägligt blev stulen och brann upp och hans totala avsaknad av empati i intervjuer och på facebook angående Id@s öde samt att han lever livet precis som vanligt trots att en vän han varit hemma hos samma natt är mördad.

Jag hoppas verkligen att de har bevis som håller för annars kommer en sådan här tråd säkerligen startas upp om några år igen med samma huvudrollsperson och ett nytt stackars offer. Samtidigt så hoppas jag också att om han är oskyldig att han inte döms felaktigt. Sen tyvärr kan han ju komma undan även om han är skyldig och det är väl det jag är mest rädd för. Jag har bara följt två fall i forum som detta tidigare och i det ena (Mats Alm) så blev han inte dömd för mord vilket i mina ögon var skrattretande. Det andra är Bodenmordet som ju vi fortfarande inte vet vad som kommer att hända. Så jag håller tummarna för att de har tillräckligt med bevis.
Citera
2013-07-29, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nu är det huxflux jag som fått lite fågelkvitter:

AJ sitter på sin youtube-sida o laddar hem musik för glatta livet. Njuter av sommaren och ägnar inte en tanke på Id@. Och inte fan är han utomlands. Dumma jävlar som hjälper till att gömma honom. Och TB: du är genomskådad och efter en källkontroll ska jag ta den info jag fått om dig och ringa herr polis.
Så det så.

Lite märkligt att AJ's facebook och hans "uttalande" kom upp strax efter det här inlägget?

Han ligger nog och trycker nånstans inom landet i alla fall!
Citera
2013-07-29, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Lite märkligt att AJ's facebook och hans "uttalande" kom upp strax efter det här inlägget?

Tror nog att han är i Sverige. Brukar det inte vara så att å,ä och ö uteblir utomlands? Kanske inte gäller om man surfar på mobil?
Citera
2013-07-29, 03:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeHo
Åklagare samt häktesdommare (nej det finns inga nämdemän med på häktesförhandlingar som vissa tror) tycker att det för tillfället inte behövs en kropp, därmed får man anse att det dem redan har är mkt övertygande. Kroppen visar inte mkt vid dethär laget om det legat i solen/värme och inte blivit styckat eller huggen på ett sådant sätt att man träffat skelett. Det finns flera fall då man hittat kroppen men inte kunnat fastställa dödsorsak. Text för strypning kollar man efter krossade luftrör och andra vitala delar som när på alltid skadas (då man av naturen får hålla ganska hålla ganska hårt dem första sekunderna man har ett sprattlande liv i sina händer)

Gifter kommer aldrig gå att bevisa efter 4 v i skogen. Inte gick det i Lind* Ch*n fallet som du refferera till. Inte heller en trolig hypotes i dethär fallet.

Han må vara häktad för mord, men det finns en väldig fin anledning till att man i tex USA väntar, fördröjjer och gärna sitter i motsvarigheten jail i US. Deras jail är inte som i sverige, faktum är att det nästan enbart sverige som använder isoleringcell medans man är häktad, därefter finns det inte jailhouse snitchers i sverige... Men tillbaka till ämnet, varför AJ håller sig undan sålänge han kan (han kommer åka fast, och prövas i domstol tids nog) är nog ett mkt klassigts fall av att ju längre tiden går så svalnar känslorna, folk kommer inte engagera sig på samma sätt dem gör nu och om du kan visa mig ett mer än säg bara 5-6 år gammal mord som först blivit löst nu där man delat ut livstid?

Nu tror jag inte att AJ blir dömd för mord men det är en annan historia, bevisningen kanske räcker i tinget men sällan i hovet. DB och FH får inte sitta häktade än vad straffet för vad dem är häktade för är, det är svensk lag och den kan man räkna ut själv eller enkelt fråga sin advokat som SKA vara ansluten till ASF för att praktisera som offentlig försvarare, förutom det har åklagare samma plikt samt att denne måste vara objektiv.

fast det här svaret var ju mest svammel? Vad pratar du om för gifter gällande Lin*a chen till att börja med?

Jo, polis och åklagare ser kroppen som viktigt i målet.
Citera
2013-07-29, 04:28
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant

Ja eller hur? Mycket märkligt Han mår inte bra nu, alls.. Gott!
Citera
2013-07-29, 06:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammzi
Andréas Amore Johansson
32 Fantastiska vänner har jag "förlorat" genom att bli utpekad som en gärningsman i media. 32 idioter som valt att köpa medias bild. Kan ni ingenting utav juridik? Jag kommer förakta er som budbärare utav häxkonster, precis som man gjorde i Dalarna runt 16-talet. Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen......
Resten utav er, ni som kanske förstår er på juridik, imorgon måndag 29/7 kommer jag att inställa mig på en svensk ambassad i en europeisk huvudstad för att få mitt namn rentvått.
IN HOC SIGNO VINCES!!!
Dela · för 43 minuter sedan ·
Kunde han inte ha passat på att slänga in ett inlägg i tråden, och varför inte ett tipsmail till polisen.

Vilken idiot! Han ser sig som helt oskyldig, IF är inte offret, AJ är offret.

Inlagt för fyra timmar sedan, TB kommenterar samma timme.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-29 kl. 06:10.
Citera
2013-07-29, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Egendomligt att grovt kriminella tror att de "vinner" om de blir frikända i en rättegång (om de är skyldiga). Anledningen till ett rättssystem är att folk inte ska ta lagen i egna händer. Risken att en gärningsman blir friad och överlever i detta fallet är nog inte stor.
Det står för "i detta tecken ska vi segra"
Citera
2013-07-29, 06:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Kan man se exakt tid då inlägget på facebook gjordes?
Citera
2013-07-29, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kunde han inte ha passat på att slänga in ett inlägg i tråden, och varför inte ett tipsmail till polisen.

Vilken idiot! Han ser sig som helt oskyldig, IF är inte offret, AJ är offret.

Inlagt för fyra timmar sedan, TB kommenterar samma timme.
Det känns nästan som det är Bj*rn bj*rkvist som har hjälp honom att skriva sin status, han var ju propaganda "minister" i nsf
Citera
2013-07-29, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammzi
Andréas Amore Johansson
32 Fantastiska vänner har jag "förlorat" genom att bli utpekad som en gärningsman i media. 32 idioter som valt att köpa medias bild. Kan ni ingenting utav juridik? Jag kommer förakta er som budbärare utav häxkonster, precis som man gjorde i Dalarna runt 16-talet. Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen......
Resten utav er, ni som kanske förstår er på juridik, imorgon måndag 29/7 kommer jag att inställa mig på en svensk ambassad i en europeisk huvudstad för att få mitt namn rentvått.
IN HOC SIGNO VINCES!!!
Dela · för 43 minuter sedan ·
Undrar om det fungerar när man är häktad i sin frånvaro på sannolika skäl misstänkt för mord, vet att det kan fungera att lämna sitt förhör tom på ett konsulat. Har dock ingen kunskap om ett så här allvarligt brott.
Sedan skall han ju ta sig ut därifrån om han inte tänkt mantalsskriva sig där och attans för att bli häktad i något sydeuropeiskt land i väntan på utvisning...........någon som vet hur det fungerar.
Senast redigerad av fiskarna 2013-07-29 kl. 06:46.
Citera
2013-07-29, 06:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Undrar om det fungerar när man är häktad i sin frånvaro på sannolika skäl misstänkt för mord, vet att det kan fungera att lämna sitt förhör tom på ett konsulat. Har dock ingen kunskap om ett så här allvarligt brott.
Sedan skall han ju ta sig ut därifrån om han inte tänkt mantalsskriva sig där och attans för att bli häktad i något sydeuropeiskt land i väntan på utvisning...........någon som vet hur det fungerar.
Han blir hemskickad - oavsett brott när han är häktad. Nej, man kan inte mantalsskriva sig på en svensk ambassad för att söka asyl från Sverige. Svenska ambassader är "svensk mark".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in