2013-07-29, 00:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Vem har sagt att det skall vara lätt för AJ ?

Hört någe mer om AJ har packat färdigt inför överlämnandet imorgon...om man får tro sångfågeln din ?

Jag frågar inte fågeln. Fåglar skall man vara rädd om...
Citera
2013-07-29, 00:07
Medlem
Exakt!! AJ du är en enda stor skamfläck! skamfläck för dina barn, familj, Trollhättan, Sverige och världen! finns det nån heder i dig (antagligen inte!) så talar du om var hon finns! så att hennes barn, familj och vänner har en plats att gå till, för att få sörja och få ro mm! Ge dig nu, visa att du har nånting i skallen!! Fy Fan!
Citera
2013-07-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är det jag skriver Men jag hoppade över finesserna med bärighet och tidsförskjutningen.

GPS positioneringen ligger ju lagrad i telefonen.

Men i grund och botten är ju bägge trianguleringsmetoderna samma sak, fast de sker på marken via master och satelliter i rymden.

Skit i GPS. Du kan inte se vilken mast signalen går till. Bärigheten på signalen fins hos din teleoperatör.
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Nu är det huxflux jag som fått lite fågelkvitter:

AJ sitter på sin youtube-sida o laddar hem musik för glatta livet. Njuter av sommaren och ägnar inte en tanke på Id@. Och inte fan är han utomlands. Dumma jävlar som hjälper till att gömma honom. Och TB: du är genomskådad och efter en källkontroll ska jag ta den info jag fått om dig och ringa herr polis.
Så det så.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
AJ köpte ju en ny mobil när han kom ur häktet. Du tror inte att alla misstänkta har råkat bli av med sina mobiler? Det är ju inget brott att vara slarvig.
Jo, jag kan inte tänka mig något annat. Det hör väl inte till vanligheterna och vakna upp efter att hjälp till vid ett mord?
Då, om någon gång, skulle det väl gå att spåna fram att mobilerna inte är något vidare att ha liggande om man tänkt att klara sig undan. De måste väl ha pratats vid rätt mycket efteråt. Troligtvis varit tillsammans någonstans under "roadtrippen".
Eller var de så sköna som i filmens värld, och bröt all kontakt efteråt :P
Citera
2013-07-29, 00:20
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Är det en kniv man ser på den första bilden som visar brandplatsen? I högra delen rätt långt ner. Kan väl vara något som liknar en kniv iofs, tveksamt om den skulle ligga kvar annars.
Det är gasdämparen till bagageluckan. Om ni menar det som ser ut som en "syl".
Citera
2013-07-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Du är otroligt detaljrik när du beskriver din teori. Framförallt det fetade.

De flesta teorier som lagts fram här är rätt lika varandra förutom vissa detaljer. Just den här har jag inte läst förut. Känns som att du lever dig i i rollen som GM.

Att han även skulle valt att strypa henne istället för att ringa ambulans är också intressant.

Att det blir detaljerat är inte så konstigt. Jag har ju läst tråden i 30 dagar, man funderar ju...

Det som inte har nämnts tidigare är plastpåsen. Om skadan är begränsad till huvudet så vore det väl det enklaste, den tillför ju ingen vikt heller.

Styckning tror jag inte på. Alldeles för krångligt. Stressen måste ha varit enorm. GM vill väl inte vara i lgh längre än nödvändigt. Pappa kan ju knacka på dörren när som helst...

Att GM tog hissen ner till källaren. Minimal risk att möta någon. Dörren ut är på gaveln/baksidan på huset. Jag tror den är vid garageportarna på baksidan.
Mindre risk att bli sedd där också, inga grannar mittemot.
Citera
2013-07-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Även om skyltarna är borta så tar de fram ägaren via chassinumret.

Det är jag naturligtvis medveten om. Personen som anmälde bilbranden hade dock förmodligen inte tillfälle att kolla något chassinummer. Det var säkert för varmt för att krypa ner under motorhuven...

Jag utgår alltså ifrån att polisen redan vid bilbrandens anmälan kunde avgöra att bilen var intressant för en teknisk analys.
Citera
2013-07-29, 00:24
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Att det blir detaljerat är inte så konstigt. Jag har ju läst tråden i 30 dagar, man funderar ju...

Det som inte har nämnts tidigare är plastpåsen. Om skadan är begränsad till huvudet så vore det väl det enklaste, den tillför ju ingen vikt heller.

Styckning tror jag inte på. Alldeles för krångligt. Stressen måste ha varit enorm. GM vill väl inte vara i lgh längre än nödvändigt. Pappa kan ju knacka på dörren när som helst...

Att GM tog hissen ner till källaren. Minimal risk att möta någon. Dörren ut är på gaveln/baksidan på huset. Jag tror den är vid garageportarna på baksidan.
Mindre risk att bli sedd där också, inga grannar mittemot.

Men blodspåren innanför dörren i entrén då?
Citera
2013-07-29, 00:29
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Det är gasdämparen till bagageluckan. Om ni menar det som ser ut som en "syl".
Självklart är det en dämpare, nu när man vet om det! Bra sett där!
Citera
2013-07-29, 00:35
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

AJ sitter på sin youtube-sida o laddar hem musik för glatta livet. Njuter av sommaren och ägnar inte en tanke på Id@. Och inte fan är han utomlands. Dumma jävlar som hjälper till att gömma honom. Och TB: du är genomskådad och efter en källkontroll ska jag ta den info jag fått om dig och ringa herr polis.
Så det så.

Är han hos henne?
Citera
2013-07-29, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Så det så.

Nu är jag inte kvittrad, men en tanke jag lekt med är att AJ tar vägen om TB på ett eller annat sätt, för ett sista skju på i värsta fall många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in