2013-07-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det är jag också intresserad av, jag tillhör nämligen de som tror att herr AJ inte kommer att dyka upp i morgon. Ser verkligen fram emot att se huruvida jag har fel eller rätt och vad som händer sen.

Jag tror inte heller att han dyker upp!

Möjligen hör han av sig till AB igen och meddelar att han har fått förhinder eller har någon annan märklig ursäkt!
Citera
2013-07-28, 22:03
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Lite bilder. Suddiga. Hade bara mobilen med mig och den verkar ha fått nåt skit på linsen.
Brandplatsen:
https://anonfiles.com/file/a5f93fd78b1bf0a5a78fafd8b901b3b8
https://anonfiles.com/file/40d864f38a0e2962b96c69e2b03011c1
https://anonfiles.com/file/0745b075551a962fea1b0d4fec5c3326
Skräp på brandplatsen:
https://anonfiles.com/file/a0bd5bada66b7e7ca417e1727c6d408c
Någon har använt soft airgun:
https://anonfiles.com/file/58000be09355e88d84327d3afb59963f
Däckmönster på DB:s s40 om ni letar spår i lera eller liknande:
https://anonfiles.com/file/6c19371502590796015da44e6b51b369

Sorry för suddigheten.
Är det en kniv man ser på den första bilden som visar brandplatsen? I högra delen rätt långt ner. Kan väl vara något som liknar en kniv iofs, tveksamt om den skulle ligga kvar annars.
Citera
2013-07-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeHo
Insidan på Mariestad (Johanneberg) är mkt ny. Utsidan från 50-60 tal skulle jag tippa. Och ja, en av dem kommer säkert sättas där och den andra på Vänerborg (Brinkeberg) som är en systeranstalt till många andra anstalter med samma klass, dvs dem ser iprincip helt lika ut på insidan.

Är det inte dax att sluta med den här debatten. Det är möjligt att du varit intagen, som du påstår.
Vad har det med den här tråden att göra?
Vet du något om de anklagade som du vill framföra?
Kan för övrigt meddela Mariestad är nedlagt.
Senast redigerad av Felix52 2013-07-28 kl. 22:08.
Citera
2013-07-28, 22:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant

Möjligen hör han av sig till AB igen och meddelar att han har fått förhinder eller har någon annan märklig ursäkt!

Du tror ju att han mördat AJ, varför då få moralpanik om han blir några dagar försenad. Jag uppfattar det som att han är stolt över sig själv och mån om hur han uppfattas. Han kommer knappast medvetet att göra något som får folk att kalla honom feg. Jag ser inte det i hans sätt att agera och uttrycka sig... Men om han stöter på en tjej i Kiel, varför skulle han inte stanna en dag med henne?
Citera
2013-07-28, 22:08
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Är det meningen att du pratar om gävle nu? Dem har häkte på anstalten (öppet) och ett häkte vid polisstations tak (för dem med rek.).

4 avdelningar är häkte, på 2 våningar (anstalten har bara 2 våningar men ser mkt högre ut). Sedan förändras väll klientelet lite allt eftersom. Du får gärna säga om jag har fel, alla celler i gävle har toalett, fastmonterad säng som ligger längs med samma sida som toaletten, bord som sitter fast med blick ut genom fönster, hängare av olika sak (garderob) på motsatt sida sängen. Dush 1 i varje ben samt ett "allrum" för dem 6 som bor på benet.

Kan dock inte säga om det såg ut så för 30-35 år sedan, men inte gör väll kriminalvården så många renoveringar numera.

Denna tråden handlar inte om häkten, utan den handlar om en försvunnen kvinna. Vill du prata om häkten så gör det någon annanstans. Du har ju uppenbarligen inte ens koll på det.
Citera
2013-07-28, 22:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant

Ja det låter mer troligt som du säger - någon idiotursäkt via AB.

Kom just på en annan fråga till de kunniga.

Ponera följande:

AJ håller sig undan lääääääääänge. DB & FH är skyldiga till det som de häktats för. Kan man då hålla rättegång endast för DB & FH om man har bevis mot dem trots att man inte fått tag på AJ?
Citera
2013-07-28, 22:10
Medlem
Citat:
Är det meningen att du pratar om gävle nu? Dem har häkte på anstalten (öppet) och ett häkte vid polisstations tak (för dem med rek.).

4 avdelningar är häkte, på 2 våningar (anstalten har bara 2 våningar men ser mkt högre ut). Sedan förändras väll klientelet lite allt eftersom. Du får gärna säga om jag har fel, alla celler i gävle har toalett, fastmonterad säng som ligger längs med samma sida som toaletten, bord som sitter fast med blick ut genom fönster, hängare av olika sak (garderob) på motsatt sida sängen. Dush 1 i varje ben samt ett "allrum" för dem 6 som bor på benet.

Kan dock inte säga om det såg ut så för 30-35 år sedan, men inte gör väll kriminalvården så många renoveringar numera.
förlåt glömde skriva Mariestad som du kalla det nya häktet? där hade de potta..
Citera
2013-07-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja det låter mer troligt som du säger - någon idiotursäkt via AB.

Kom just på en annan fråga till de kunniga.

Ponera följande:

AJ håller sig undan lääääääääänge. DB & FH är skyldiga till det som de häktats för. Kan man då hålla rättegång endast för DB & FH om man har bevis mot dem trots att man inte fått tag på AJ?

Om inte AJ återfinns blir sannolikt DB och FH omhäktade igen.
Citera
2013-07-28, 22:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jovisst. Hon kan ha gjort den bedömningen med halvtaskig mastning och ögonvittne som sett 2 personer i en Volvo. Säkert ligger fler iakttagelser till grund för bedömningen, även om de gjorts vid andra platser än själva brottsplatsen.

Detta har bara kommit från tidningen eller?
Kan det vara journalistens ord som vi försöker tolka?
Citera
2013-07-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Är det en kniv man ser på den första bilden som visar brandplatsen? I högra delen rätt långt ner. Kan väl vara något som liknar en kniv iofs, tveksamt om den skulle ligga kvar annars.
Kan vara eller en syl ,kanske låg i bilen om detta inte är en plats där folk dumpar och bränner skrot
Citera
2013-07-28, 22:16
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Kan vara eller en syl ,kanske låg i bilen om detta inte är en plats där folk dumpar och bränner skrot

Nej, jag har varit där ett par gånger... Förste man av alla i tråden. Fanns inga knivar. Däremot hade viss metall smält under branden så det fanns blänkande stålföremål men vad som ser ut som en kniv i 2D är inte alltid en kniv i 3D.
Citera
2013-07-28, 22:18
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Detta har bara kommit från tidningen eller?
Kan det vara journalistens ord som vi försöker tolka?

Jag tycker vi skall tolka Haraldssons glädje om en iakttagelse som stärker misstanken mot de häktade (då bara DB och FH) tillsammans med åklagarens ord om att man nu vet att de (dvs DB och FH) varit vid mordplatsen.

Keep it simple! Läs allt som en enda sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in