2013-07-28, 23:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
det handlar inte om avlatsbrev!!!

Jesus säger ; "har ni sett mig, så har ni sett fadern'

lägg in full syndabekännelse, till Gud Jesus Kristus.
hur tror du det går för er, om ni inte agerar, när Han återvänder?....

Jag tycker fortfarande att du borde bevisa att gud finns....INNAN du börjar hota oss med honom.
Citera
2013-07-28, 23:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Om du läser mitt bevis noga ser du sammanhanget. Det finns någonting (1) i oändligt många former, och detta finns i fundamentet utan att ha någon början eller tillkomst

Jaha, och?

Citat:
och det är Gud.

Du säger det? Inte sugen på att utveckla den delen?

Citat:
Orsakernas orsak!

Borde han inte, rent teoretiskt, kunna vara skapad av en annan allsmäktig gud, som har gett gud alla tänkbara krafter som finns, förutom förmågan att upptäcka sin skapare? Vem vet, din gud kanske blir betraktad litegrann som en fisk i ett akvarium av den andra guden...
Citera
2013-07-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det beror mest på din egen okunskap om logik, samt att vi .... dina kritiker .... inte vill vara tysta, så du kan 'bevisa' dina spekulationer genom att dom i så fall blir oemotsagde.

Spelar det någon roll alls för dig om jag har rätt eller inte?
Citera
2013-07-28, 23:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Spelar det någon roll alls för dig om jag har rätt eller inte?

Kanske bemöta kritiken istället, trollet?
Citera
2013-07-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Borde han inte, rent teoretiskt, kunna vara skapad av en annan allsmäktig gud, som har gett gud alla tänkbara krafter som finns, förutom förmågan att upptäcka sin skapare? Vem vet, din gud kanske blir betraktad litegrann som en fisk i ett akvarium av den andra guden...

Nej Gud är inte skapad han har alltid funnits. Den som skapat allt kan inte ha en egen början, om han hade en början, var kom han ifrån då? Men mitt matematiska bevis på oändligt antal olika permanent existerande oändliga enheter i logiken är svaret på detta.
Citera
2013-07-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Fetstilen är bara ett påstående. Det är inte del i din uträkning, det är något du lägger till.

Ok men jag har skäl för det. De matematiskt fullkomliga enheterna som är 1, ÄR, d.v.s. de finns bortom allt skapat utan att själv vara skapade. Noll i oändlighet finns därmed inte. Det finns en oändligt stor entitet bestående av en oändlig variation av oändligt 1 och det är Gud.
Citera
2013-07-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så det är precis som din uträkning men ger fel sifferresultat så du väljer bort det. Snyggt.
Hur är det med den godtyckliga sjuan du använder i din uträkning? Valde du den på måfå eller är den också Gud på något vis?

Hur skulle jag kunna säga samma sak om gyllene snittet? Har du kollat upp ordentligt vad det är jag presenterar?

Jag valde den enheten som jag har som avatar för att den är lagom enkel att förklara och tillräckligt tydligt läsbar fast den bara är en liten avatar.

Godnatt!
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-29 kl. 00:31.
Citera
2013-07-29, 00:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ok men jag har skäl för det. De matematiskt fullkomliga enheterna som är 1, ÄR, d.v.s. de finns bortom allt skapat utan att själv vara skapade. Noll i oändlighet finns därmed inte. Det finns en oändligt stor entitet bestående av en oändlig variation av oändligt 1 och det är Gud.

Påståendet gör det inte till sanning. Vad du sysslar med är inte "bevis".
Citera
2013-07-29, 01:18
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Hur vet du det?
Det du skriver är lika sant som detta: Jag är gud...
Det är ett påstående.
Citera
2013-07-29, 01:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Orkar inte plöja 950 sidor för att ta reda på om det redan nämnts, men universums existens är övernaturlig.

Från termodynamiken vet vi att ordningen i ett system bara minska totalt sett, inte öka. Vore den materia och energi som utgör universum oändligt gammal så skulle vi ha uppnått jämviktsbalans för oändligt länge sen. Att den inte är det bevisar vi varje dag, när vi tar bilen, bussen, tunnelbanan eller cykeln till skolan eller jobbet, eller på något sätt omvandlar former av energi.

Från termodynamiken vet vi också att energi och materia inte kan skapas.

Det första påståendet innebär att universum inte är oändligt gammalt, det andra att det är omöjligt att skapa universum.

Den mest naturliga förklaringen till universums övernaturliga existens är att det är skapat av någon som är mäktig att göra det övernaturliga.
Citera
2013-07-29, 03:24
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Det här är en motsägelse. Materia kan skapas utav energi och energi finns det från "början". Om du skulle ha frågat varifrån den energi kom (Biggus Bangus), det vore en annan sak. Så kom inte och snacka om termodynamik utan att ens ha förståelse vad det är...
Citera
2013-07-29, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Orkar inte plöja 950 sidor för att ta reda på om det redan nämnts, men universums existens är övernaturlig.

Från termodynamiken vet vi att ordningen i ett system bara minska totalt sett, inte öka. Vore den materia och energi som utgör universum oändligt gammal så skulle vi ha uppnått jämviktsbalans för oändligt länge sen. Att den inte är det bevisar vi varje dag, när vi tar bilen, bussen, tunnelbanan eller cykeln till skolan eller jobbet, eller på något sätt omvandlar former av energi.

Det första påståendet innebär att universum inte är oändligt gammalt, det andra att det är omöjligt att skapa universum.

Den mest naturliga förklaringen till universums övernaturliga existens är att det är skapat av någon som är mäktig att göra det övernaturliga.

Du påstår att universum är "övernaturligt". Finns det något som styrker dit påstående?? Som jag ser det så är universum naturligt, univ. existerar, finns och är aktuellt hela tiden för oss i universum, att påstå att univ. är övernaturligt är att säga att "det inte borde finnas", att det därmed skulle finnas en annan värld där universum skapats. Vi vet inte vad univerum är och då kan vi inte påstå något annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in