2013-07-28, 23:23
Bannlyst
Maltesholmsvägen 129 har dom spärrat av, går att se på aftonbladet.se
Citera
2013-07-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
2 skjutna, tidningarna skriver att dom är skadade men mig veterligen är den ena död. Han såg inte ut att visa några livstecken när polisen petade på honom i alla fall.

Jag gick förbi, dock på 'framsidan' av husen innan polisen hade kommit till platsen, och då var det iallafall uppemot ett 10tal människor som rörde sig i platsens omedelbara närhet.

Jag hörde några riktigt snabba skott, lät inte som att man kan skjuta så snabbt med en vanlig pistol, har dock ingen erfarenhet utöver tv program så jag är väll inte bäst att döma men det var snabba skott.

Nu har port 131 och engelska gymnasiet blivit helt avspärrat, och det är ett 10tal polis bilar parkerade utmed Maltesholmsvägen.

Vittnen säger att en bil körde från platsen i hög fart efter skottlossningen.

Tog en jäkla tid innan polisen kom däremot, jag gick ut kanske 15 minuter efter jag hörde skotten, och gick upp som sagt på framsidan och mötte då polisbilen efter att ha varit ute 5-10 minuter.

Innan polisen kom hade säkert 25-30 personer som runt platsen i höghusen gått ut och ställt sig 50-100 meter från platsen och börjat prata med varandra. Folk verkar ha klätt på sig kläderna och kutat ut 10-15 min efteråt, precis som jag då.

Ingen av männen e döda kan jag konstatera dig .
Citera
Medlem
roppans avatar
Citat:
Det kan vi inte vara överens om. Den kropp jag såg ikväll var vit och såg ''svensk'' ut.

Just nu åker en civil VW buss upp och ner för Maltesholmsvägen, har sett från fönstret att den tagit några varv, stor jäkla box på taket. Som en supersize takbox. Någon som har koll på vad det är ? Åker även bilar runt på Persikogatan osv överallt i området nu.

Jag menade att det handlade om "hobbyturkar".

Jag blir kanske lurad av ljudet, men det låter som om helikoptern cirkulerar runt nere mot mälaren. Typ maltesholmsbadet/grimstaskogen.
Citera
Medlem
Citat:
Det kan vi inte vara överens om. Den kropp jag såg ikväll var vit och såg ''svensk'' ut.

Just nu åker en civil VW buss upp och ner för Maltesholmsvägen, har sett från fönstret att den tagit några varv, stor jäkla box på taket. Som en supersize takbox. Någon som har koll på vad det är ? Åker även bilar runt på Persikogatan osv överallt i området nu.

Låter på beskrivningen som brottsplatsteknikernas bil, varför dom skulle åka runt så låter ju besynnerligt.
Citera
2013-07-28, 23:26
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv3nsson_
Finns 4st legacy på garaget.org i stockholm. Och denna är en av dom

http://www1.garaget.org/archive/47/46584/257790/257790-2896314.jpg

Måste väl vara samma bil?

Det där är den som står nere i Hässelby Strand ja, på Maltesholmsvägen. Var faktiskt in på den parkeringen och tittade på just den bilen igår. Har den någonting med idag att göra?
Citera
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bankvarmare
Ingen av männen e döda kan jag konstatera dig .

Ok ok, jag såg som sagt bara på långt håll men det var så jag uppfattade det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Om ni inte kan ett skit om detta så ska ni inte lägga er i , om ni vill ha era frågor besvarade kan ni fråga mig men gå inte för djupt.

Vad beror detta fejd på?Gillar ni att döda människor?Är ni människor eller djur?Gillar ni att bli dödade?
Gillar ni att någon dödar er familj?
Citera
2013-07-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ok ok, jag såg som sagt bara på långt håll men det var så jag uppfattade det.

Jag förstår , ena mannen är skjuten i handen , den ena är skjuten i magen.
Citera
2013-07-28, 23:27
Medlem
Citat:
Om ni inte kan ett skit om detta så ska ni inte lägga er i , om ni vill ha era frågor besvarade kan ni fråga mig men gå inte för djupt.

Vänligen ge oss vanliga personer en liten dragning om av som pågår eftersom du sitter på information, dock inte för djup sådan
Citera
2013-07-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Det där är den som står nere i Hässelby Strand ja, på Maltesholmsvägen. Var faktiskt in på den parkeringen och tittade på just den bilen igår. Har den någonting med idag att göra?

Titta aftonbladets förstasida iofs behöver den inte vara inblandad
Citera
2013-07-28, 23:29
Medlem
Dom tidigare skjutningarna i Hässelby kunde ju kopplas till en konflikt mellan två rivaliserade gäng - är det någon som vet vilka det är? Kan även denna skjutning ha kopplingar till den konflikten?
Citera
2013-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmXXX
Vänligen ge oss vanliga personer en liten dragning om av som pågår eftersom du sitter på information, dock inte för djup sådan

Det pågår en fejd mellan Hässelby - Tensta - Rinkeby - Brödraskapet Wolfpack, Det som ni just bevittnade var ett drag från rinkeby barn med kalasjnikovs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in