2013-07-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Näej jag hörde ganska tydligt, lät som en salva på ungefär 10 skott.

Aa jo flera som vittnar om det. Men jag är säker på att det var fler skott som avlossades, två salvor automateld och en hel del eldgivning från vapen med mindre kaliber pistol? Jag är i närheten av järvafältet ändå en bit ifrån Hässelby strand. Skulle kanske kunna vara två olika skottlossningar kopplade till varandra? Kanske mellan polisen och gärningsmännen. Oavsett är jag och de jag är med just nu 100% på att eldgivningen pågick i över en minut med 50-tal avlossade skott varav 10-tal var automateld. Vi befinner oss som sagt intill järva fältet. Skottlosningen lät att komma ifrån e18 i höjd med spånga/tensta
Senast redigerad av Baxxhaxx 2013-07-28 kl. 22:53.
Citera
2013-07-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
En bil har setts fly från platsen med full fart .
En polisbil då eller? Med tanke på de resurser de får och den häxjakt som förekommer på poliserna.

Nya spännande Sverige visas upp igen.
Citera
2013-07-28, 22:54
Bannlyst
Fortsättningen på ett krig mellan två kriminella gäng som hållt på i snart 1 år. Det är en tidsfråga innan någon dör.
Citera
2013-07-28, 22:55
Medlem
Separatistens avatar
De som utför dessa brott måste ju skratta åt Polisen.

30 minuter efter dådet letar Polisen efter bilen som smet...

Det måste ju vara en utmaning att åka fast.

Samtidigt sitter uppskattningsvis 150.000 laglydiga medborgare och bevittnar helikoptersnurret.
Ungefär lika irriterande som Glassbilen.

Var det 2014 som var ett valår och Alliansen som skulle sätta hårt mot Brottsligheten de senaste åren?

Jag förväntar mig en uppvakning.
Citera
2013-07-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Fortsättningen på ett krig mellan två kriminella gäng som hållt på i snart 1 år. Det är en tidsfråga innan någon dör.

Vilka grupperingar är det? Är det relaterat till skjutningen i Vällingby C, det var väl BSK?
Citera
2013-07-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Vilka grupperingar är det? Är det relaterat till skjutningen i Vällingby C, det var väl BSK?
Tigrarna
Citera
2013-07-28, 22:57
Medlem
roppans avatar
Helikoptern är fortfarande ute och snurrar. Bor något stenkast bort, men har inte orkat gå ut och titta. Man börjar bli van.
Citera
2013-07-28, 22:59
Medlem
shaktas avatar
Är det bara jag eller är det medias rapportering som ökat när det gäller skjutning, våldsbrott och dylikt?.

Förut kunde man läsa om någon
skottlossning, mord misshandel osv varje halvår. Nu är det i stort sett varje dag. Ofta i invandrartäta områden, för att inte tala om Göteborg.

Har detta ökat brutalt och är vi på väg mot hur det ser ut i USA. Eller är det bara media som valt att rapportera mer?
Citera
2013-07-28, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Tigrarna

Pantrarna?
Citera
2013-07-28, 23:00
Medlem
Sleepyoh22s avatar
2 skjutna, tidningarna skriver att dom är skadade men mig veterligen är den ena död. Han såg inte ut att visa några livstecken när polisen petade på honom i alla fall.

Jag gick förbi, dock på 'framsidan' av husen innan polisen hade kommit till platsen, och då var det iallafall uppemot ett 10tal människor som rörde sig i platsens omedelbara närhet.

Jag hörde några riktigt snabba skott, lät inte som att man kan skjuta så snabbt med en vanlig pistol, har dock ingen erfarenhet utöver tv program så jag är väll inte bäst att döma men det var snabba skott.

Nu har port 129 och engelska gymnasiet blivit helt avspärrat, och det är ett 10tal polis bilar parkerade utmed Maltesholmsvägen.

Vittnen säger att en bil körde från platsen i hög fart efter skottlossningen.

Tog en jäkla tid innan polisen kom däremot, jag gick ut kanske 15 minuter efter jag hörde skotten, och gick upp som sagt på framsidan och mötte då polisbilen efter att ha varit ute 5-10 minuter.

Innan polisen kom hade säkert 25-30 personer som runt platsen i höghusen gått ut och ställt sig 50-100 meter från platsen och börjat prata med varandra. Folk verkar ha klätt på sig kläderna och kutat ut 10-15 min efteråt, precis som jag då.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2013-07-28 kl. 23:37.
Citera
2013-07-28, 23:02
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxxhaxx
Aa jo flera som vittnar om det. Men jag är säker på att det var fler skott som avlossades, två salvor automateld och en hel del eldgivning från vapen med mindre kaliber pistol? Jag är i närheten av järvafältet ändå en bit ifrån Hässelby strand. Skulle kanske kunna vara två olika skottlossningar kopplade till varandra? Kanske mellan polisen och gärningsmännen. Oavsett är jag och de jag är med just nu 100% på att eldgivningen pågick i över en minut med 50-tal avlossade skott varav 10-tal var automateld. Vi befinner oss som sagt intill järva fältet. Skottlosningen lät att komma ifrån e18 i höjd med spånga/tensta

Jag befann mig på friherregatan vid tidpunkten för skottlossningen, hörde även bilen väldigt tydligt efter skotten. Det var då bara en skottsalva som hördes längre än 150 meter. Vinden kanske låg fel, fan vet jag. Men vi reagerade allihopa direkt och spetsade öronen rejält, för man känner igen ljudet från ett automatvapen.
Citera
2013-07-28, 23:04
Medlem
roppans avatar
Hässelby Strand har alltid varit relativt lugnt, vilket är skälet till att jag ännu bor här. Skiten har alltid hållit sig till Hässelby Gård. Vad är det med Maltesholmsvägen och skottlossningar? Var det inte vid viadukten över tunnelbanan som någon beskjöts för några veckor sen.. några hundra meter från platsen där det skjöts idag?

Bor någon där eller, någon från detta s k gängkrig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in