Citat:
Ursprungligen postat av
Sleepyoh22
Det bor ju folk från olika grupperingar längs hela maltesholmsvägen/persikogatan/aprikosgatan osv. Att det har hänt i hässelby gård och åkermyntan och inte här har nog varit en tillfällighet, det är större chans att man är i hässelby gård dessutom, dom ända som har anledning att gå till centrum i strand är ju för att handla på hemköp eller käka pizza (Gå inte dit förövrigt, har man kort så är ofta kort läsaren trasig). I hässelby gård kan man ju mötas mer som en naturlig mötesplats. Finns ju dessutom många bra vägar mot åkermyntan från gård.
Jag ser inte Hässelby Gård som någon naturlig och trevlig mötesplats direkt, fy fan. I Hässelby, eller förorter överlag, bor man väl för närheten till natur och grönområden. Badplatser, grimstaspåret och sånt är väl det som lockar. Hässelby Gård är Systembolaget för mig.
Jag vet att det bor "folk" även här, men Strand har alltid varit förskonat och lugnt. För precis som du säger så samlas inte folk här, inte "skiten" heller.
Maltesholmsvägen är lång, den går ju ända bort till Vällingbyrondellen i princip. Delen mot Strand har alltid varit rätt lugn. Det saggigaste området här är väl loftgångshusen vid viadukten över tunnelbanespåret. Melongatan är en sömnig gata, liksom Fyrspannsgatan. Nergånget och en hel del soclägenheter, visst.. men knappast någon gängbas.