2013-07-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Tigrarna

Vilka är Tigrarna? jag trodde det var ett Göteborgs/fängelsegäng.
Citera
2013-07-28, 23:07
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Hässelby Strand har alltid varit relativt lugnt, vilket är skälet till att jag ännu bor här. Skiten har alltid hållit sig till Hässelby Gård. Vad är det med Maltesholmsvägen och skottlossningar? Var det inte vid viadukten över tunnelbanan som någon beskjöts för några veckor sen.. några hundra meter från platsen där det skjöts idag?

Bor någon där eller, någon från detta s k gängkrig?

Det bor ju folk från olika grupperingar längs hela maltesholmsvägen/persikogatan/aprikosgatan osv. Att det har hänt i hässelby gård och åkermyntan och inte här har nog varit en tillfällighet, det är större chans att man är i hässelby gård dessutom, dom ända som har anledning att gå till centrum i strand är ju för att handla på hemköp eller käka pizza (Gå inte dit förövrigt, har man kort så är ofta kort läsaren trasig). I hässelby gård kan man ju mötas mer som en naturlig mötesplats. Finns ju dessutom många bra vägar mot åkermyntan från gård.

Bor man inte i strand så har man ingen anledning att gå dit eftersom gård är större och har bättre utbud plus att man åker förbi där på vägen hem osv..
Citera
2013-07-28, 23:08
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxxhaxx
Aa jo flera som vittnar om det. Men jag är säker på att det var fler skott som avlossades, två salvor automateld och en hel del eldgivning från vapen med mindre kaliber pistol? Jag är i närheten av järvafältet ändå en bit ifrån Hässelby strand. Skulle kanske kunna vara två olika skottlossningar kopplade till varandra? Kanske mellan polisen och gärningsmännen. Oavsett är jag och de jag är med just nu 100% på att eldgivningen pågick i över en minut med 50-tal avlossade skott varav 10-tal var automateld. Vi befinner oss som sagt intill järva fältet. Skottlosningen lät att komma ifrån e18 i höjd med spånga/tensta
Jag har också hört skottlossningen ungefär vid Spånga. Heliokopter snurrar här nu.
Citera
2013-07-28, 23:11
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Det bor ju folk från olika grupperingar längs hela maltesholmsvägen/persikogatan/aprikosgatan osv. Att det har hänt i hässelby gård och åkermyntan och inte här har nog varit en tillfällighet, det är större chans att man är i hässelby gård dessutom, dom ända som har anledning att gå till centrum i strand är ju för att handla på hemköp eller käka pizza (Gå inte dit förövrigt, har man kort så är ofta kort läsaren trasig). I hässelby gård kan man ju mötas mer som en naturlig mötesplats. Finns ju dessutom många bra vägar mot åkermyntan från gård.

Jag ser inte Hässelby Gård som någon naturlig och trevlig mötesplats direkt, fy fan. I Hässelby, eller förorter överlag, bor man väl för närheten till natur och grönområden. Badplatser, grimstaspåret och sånt är väl det som lockar. Hässelby Gård är Systembolaget för mig.

Jag vet att det bor "folk" även här, men Strand har alltid varit förskonat och lugnt. För precis som du säger så samlas inte folk här, inte "skiten" heller.

Maltesholmsvägen är lång, den går ju ända bort till Vällingbyrondellen i princip. Delen mot Strand har alltid varit rätt lugn. Det saggigaste området här är väl loftgångshusen vid viadukten över tunnelbanespåret. Melongatan är en sömnig gata, liksom Fyrspannsgatan. Nergånget och en hel del soclägenheter, visst.. men knappast någon gängbas.
Senast redigerad av roppan 2013-07-28 kl. 23:13.
Citera
2013-07-28, 23:11
Medlem
Separatistens avatar
Sanningen kryper på.

I Hässelby Villastad röstar 52% på moderaterna.

Tror på ett något lägre resultat 2014 eftersom många tröttnat på oväsen från Polisens helikoptrar.

Lokaltidningen rapporterade vid den senaste skjutningen om att "flanörer" blev beskjutna, men alla borde vid det här laget veta att de skjutna inte heter Svensson, Karlsson eller Andersson i efternamn.
Citera
2013-07-28, 23:13
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Sanningen kryper på.

I Hässelby Villastad röstar 52% på moderaterna.

Tror på ett något lägre resultat 2014 eftersom många tröttnat på oväsen från Polisens helikoptrar.

Lokaltidningen rapporterade vid den senaste skjutningen om att "flanörer" blev beskjutna, men alla borde vid det här laget veta att de skjutna inte heter Svensson, Karlsson eller Andersson i efternamn.

Bullshit. Idag var det så.
Citera
2013-07-28, 23:13
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Man hör polisbilarna utanför, vet inte om dom jagar någon eller inte.
Citera
2013-07-28, 23:15
Medlem
roppans avatar
Citat:

Om det nu var så, så kan vi nog vara ganska överens om att dessa "flanörer" inte pratar svenska utan brytning iaf. Hur svenska de än må vara.
Citera
Medlem
Separatistens avatar
Citat:

Så det beskjutna är helt oskyldiga? Och heter Svensson, Karlsson eller Andersson i efternamn?

Än värre.
Citera
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Jag ser inte Hässelby Gård som någon naturlig och trevlig mötesplats direkt, fy fan. I Hässelby, eller förorter överlag, bor man väl för närheten till natur och grönområden. Badplatser, grimstaspåret och sånt är väl det som lockar. Hässelby Gård är Systembolaget för mig.

Jag vet att det bor "folk" även här, men Strand har alltid varit förskonat och lugnt. För precis som du säger så samlas inte folk här, inte "skiten" heller.

Maltesholmsvägen är lång, den går ju ända bort till Vällingbyrondellen i princip. Delen mot Strand har alltid varit rätt lugn. Det saggigaste området här är väl loftgångshusen vid viadukten över tunnelbanespåret. Melongatan är en sömnig gata, liksom Fyrspannsgatan. Nergånget och en hel del soclägenheter, visst.. men knappast någon gängbas.

Jag håller till viss mån med, men vad jag vet så är en hel del av dom inblandade i senaste tidens skit dom ungarna som växt upp här runt strand/gård, alltså, det bor lika mycket skitfolk i hyreshusen på strandvägen som det gör uppe vid viadukten liksom.
Citera
2013-07-28, 23:16
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Om det nu var så, så kan vi nog vara ganska överens om att dessa "flanörer" inte pratar svenska utan brytning iaf. Hur svenska de än må vara.

Det kan vi inte vara överens om. Den kropp jag såg ikväll var vit och såg ''svensk'' ut.

Just nu åker en civil VW buss upp och ner för Maltesholmsvägen, har sett från fönstret att den tagit några varv, stor jäkla box på taket. Som en supersize takbox. Någon som har koll på vad det är ? Åker även bilar runt på Persikogatan osv överallt i området nu.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2013-07-28 kl. 23:22.
Citera
2013-07-28, 23:23
Medlem
http://www1.garaget.org/archive/47/46584/257790/257790-2896314.jpg

Måste väl vara samma bil?
Senast redigerad av sv3nsson_ 2013-07-28 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in