2013-07-28, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Helt fel. Det tar 2-3 sekunder mellan skotten och OP blev skjuten med första skottet i ryggraden säger du. Då är min fråga varför vittnen påstår att Palme fortfarande står upp när andra skottet smäller av? Menar du att han inte borde åkt i backen direkt när han blev skjuten i ryggraden med ett mycket kraftigt vapen ?

Nu får jag säkert däng av MBoudine men jag tror att mördaren, när han höll om Palmes axel med sin vänstra hand, sakta tog fram revolvern bakom sin egen rygg med höger hand (som inte var hans "användarhand" i vanliga fall) och antingen hade mördaren tänkt skjuta Lisbet först men missade eller så sköt han helt sonika ett vådaskott. Allla dessa "missar" beroende på att han inte sköt med sin "vanliga" hand. Några sekunder efteråt satte emellertid mördaren med fast och iskall hand revolvern 10 cm från Palmes rygg och tryckte av igen. Då föll Palme omedelbart till marken och Lisbet följde med automatik med i fallet, eftersom hon gick armkrok med sin man. Det låter väl inte konstigt eller har jag missat något?

Ett vittne såg att mördaren höll vapnet i höger hand men stoppade ner det i vänster ficka. Det gör man bara inte om man är högerhänt. Min katt har upptäckt att det är jätteroligt att fiska upp vatten ur en stor vattenkanna och hon fiskar ALLTID med vänster tass. En gång skulle hon krångla till det för sig, eller bara pröva en annan vinkel på vattenfiskandet. Det hade varit tusen gånger lättare för henne att använda höger tass, istället för att vrida sig själv runt i 180 grader och kämpa som en tok för att komma åt vattenkannans öppning med vänstertassen men hon provade inte ens högertassen. Det säger iallafall lite om allas våra vanor och ovanor....
Senast redigerad av tundra2000 2013-07-28 kl. 22:23.
Citera
2013-07-28, 22:03
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Nytta? Så talar en äkta utilitarist. Men å andra sidan...vad sjutton gör vi för nytta då, vi som sitter och hänger här och tjatar om våra idéer, teorier och mordmotiv utan pengaskäl alls? Ingen nytta alls.
Den nyttan vi gör är att visa på frågeställningar och igrågasättningar från de folkliga lagren. Mycket för de framtida forskarna att få ta del av när olika sekretesser släpps fria kan en bättre sammanställning göras. 1800 talets poliser måste jagv ju här säga hade bättre utdelning! Frågan är ifall de arbetade mer professionellt?
Citera
2013-07-28, 22:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så med det resonemanget så skulle bröderna Palme, mamman, Ingvar Carlsson, Krusell
med flera med flera, vara lågbegåvade allesammans?

Nej, visst, ja - du tror ju att de bara ljuger när de för fram CP som the killer on Sveavägen
och att sanningen är en helt annan och större och den måste döljas till varje pris.
Därför blir det bara pip om Pettersson varje gång frågan ställs till någon av dem vem det var.

Ja, så ligger det till. Sanningen om MOP var så stor att den hade orsakat (S) irreparabel skada och troligen splittrat det socialdemokratiska partiet om det 1986 blivit känt att spåren efter MOP leder in i partiet. Därför undviker toppsossar ämnet som pesten ännu tjugosju år senare.
Citera
2013-07-28, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, så ligger det till. Sanningen om MOP var så stor att den hade orsakat (S) irreparabel skada och troligen splittrat det socialdemokratiska partiet om det 1986 blivit känt att spåren efter MOP leder in i partiet. Därför undviker toppsossar ämnet som pesten ännu tjugosju år senare.

Delar du då Anders Jallais förakt (eller vad man nu ska kalla det) för Ingvar Carlsson och för en SSI-chef vid namn Ch*ist*er L*kli** som han ger uttryck för i sin bok Landsförrädaren? Håller du samma personer som medskyldiga eller vad man nu ska kalla det?
Citera
2013-07-28, 22:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jomen, nu "fyrades det ju inte av ett skott" oavsiktligt så som det låter. Mördaren gick iskallt fram Palme, lade sin handskbeklädda vänster hand på Palmes vänstra axel "på ett vänskapligt sätt" och så tryckte han i princip revolvern mot Palmes ryggrad och sköt. Det kallar jag "avrättning" och inte att "ett skott fyras av mer eller mindre oavsiktligt pga av ordervägran".

Så har det närmast garanterat inte gått till. Palme sköts med två skott och den förta kulan träffade honom i bröstet. Milan Valverius obducerade OP och såg detta, dvs två kulhål i Palmes kropp. Kanske hotade MV att röja denna statshemlighet vilket jag misstänker är orsaken till att Valverius "oturligt råkade" överdosera ett läkemedelspreparat.
Citera
2013-07-28, 22:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Lågbegåvade är dom knappast, men det betyder ju inte att dom inte skulle kunna vara delaktiga i en mörkläggning. Jag tror mycket väl både IC och LP vet vad som egentligen hände och vem som sköt, och nej jag tror bägge är på det klara med att CP är oskyldig.

Inte alls säkert att LP och IC vet vem som sköt Palme. Däremot vet de alldeles säkert att det INTE var Christer Pettersson som gjorde det. Om Dag Andersson inte tar ett varv med LP och IC under en lampa i ett förhörsrum på Bergsgatan begår han tjänstefel.
Citera
2013-07-28, 22:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Kanske fick order att skjuta Sigge för att få tillbaka akterna ? GM trodde det var Sigge och när han vägrade följa med in på Tunnelgatan så sköt GM.

Vem skulle skjuta Olof Palme över några Harvardakter ..? Har du inget sinne för realiteter ? Det här blir bara värre och värre, du håller ju nästan iesho-klass med dennes teori att Olof Palme sköts då Halleys komet passerade jorden, vilket händer vart 76:e år. Helt otroliga teorier som vädras härinne. JeeZeus ..
Citera
2013-07-28, 22:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, det försöker jag nog ändå.
Nu är ju detta fall bara ett i raden av åtskilliga som jag funnit anledning att intressera mig för.
Vilket min posthistorik nog kan upplysa om. Exempel: morden på Elin Krantz, Linda Chen,
JonBenét Ramsey. Skulle jag ha någon särskild agenda då också när jag skriver om de
uppmärksammade mordfallen?

Med sakfrågan avses mordet på Olof Palme.
Och det var inte dig jag åsyftade med raderna om en viss herre. Det var figuren tundra nämnde.

edit: Du tycker inte att vi hamnat lite utanför trådens ämne? Borde kunna vara slutdiskuterat
nu om just mig och kanske dig också och vad vi kan tänkas ha för syften med vår
respektive medverkan.

Ditt syfte att medverka härinne är uppenbart åtminstone för mig.
Citera
2013-07-28, 23:03
Bannlyst
Kan någon ge mig svar på varför Jerry Martinger inte detaljerat förklarat Rolf Dahlgrens historia som chaufför åt hans holmer i stockholm mordkvällen?
Citera
2013-07-28, 23:13
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Kan någon ge mig svar på varför Jerry Martinger inte detaljerat förklarat Rolf Dahlgrens historia som chaufför åt hans holmer i stockholm mordkvällen?
Helt klart finns det en mängd oklarehetrbi detta.
Borde utredas bättre.

Dessutom varför ett vittne såg mördaren stoppa in vapnet i vänster rockinnerficka?!
Senast redigerad av zorze 2013-07-28 kl. 23:16.
Citera
2013-07-28, 23:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nu får jag säkert däng av MBoudine men jag tror att mördaren, när han höll om Palmes axel med sin vänstra hand, sakta tog fram revolvern bakom sin egen rygg med höger hand (som inte var hans "användarhand" i vanliga fall) och antingen hade mördaren tänkt skjuta Lisbet först men missade eller så sköt han helt sonika ett vådaskott. Allla dessa "missar" beroende på att han inte sköt med sin "vanliga" hand. Några sekunder efteråt satte emellertid mördaren med fast och iskall hand revolvern 10 cm från Palmes rygg och tryckte av igen. Då föll Palme omedelbart till marken och Lisbet följde med automatik med i fallet, eftersom hon gick armkrok med sin man. Det låter väl inte konstigt eller har jag missat något?

Men snälla nån, varför skulle han skjuta Lisbet ??

LP gick INTE i armkrok med OP i skottögonblicket, hon gick några steg framför Olof vilket KAN innebära att hon kände till vad som skulle hända.
Citera
2013-07-28, 23:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Delar du då Anders Jallais förakt (eller vad man nu ska kalla det) för Ingvar Carlsson och för en SSI-chef vid namn Ch*ist*er L*kli** som han ger uttryck för i sin bok Landsförrädaren? Håller du samma personer som medskyldiga eller vad man nu ska kalla det?

Nu läser jag inte romaner och har följaktligen ingen aning om vad Jallai har för åsikt om IC och SSI-chefen Ch*ist*er L*kli**. Medskyldiga till vad blir då den uppenbara frågan .. Till mordet på Olof Palme ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in