Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Helt fel. Det tar 2-3 sekunder mellan skotten och OP blev skjuten med första skottet i ryggraden säger du. Då är min fråga varför vittnen påstår att Palme fortfarande står upp när andra skottet smäller av? Menar du att han inte borde åkt i backen direkt när han blev skjuten i ryggraden med ett mycket kraftigt vapen ?
Nu får jag säkert däng av MBoudine men jag tror att mördaren, när han höll om Palmes axel med sin vänstra hand, sakta tog fram revolvern bakom sin egen rygg med höger hand (som inte var hans "användarhand" i vanliga fall) och antingen hade mördaren tänkt skjuta Lisbet först men missade eller så sköt han helt sonika ett vådaskott. Allla dessa "missar" beroende på att han inte sköt med sin "vanliga" hand. Några sekunder efteråt satte emellertid mördaren med fast och iskall hand revolvern 10 cm från Palmes rygg och tryckte av igen. Då föll Palme omedelbart till marken och Lisbet följde med automatik med i fallet, eftersom hon gick armkrok med sin man. Det låter väl inte konstigt eller har jag missat något?
Ett vittne såg att mördaren höll vapnet i höger hand men stoppade ner det i vänster ficka. Det gör man bara inte om man är högerhänt. Min katt har upptäckt att det är jätteroligt att fiska upp vatten ur en stor vattenkanna och hon fiskar ALLTID med vänster tass. En gång skulle hon krångla till det för sig, eller bara pröva en annan vinkel på vattenfiskandet. Det hade varit tusen gånger lättare för henne att använda höger tass, istället för att vrida sig själv runt i 180 grader och kämpa som en tok för att komma åt vattenkannans öppning med vänstertassen men hon provade inte ens högertassen. Det säger iallafall lite om allas våra vanor och ovanor....