2013-07-28, 20:03
Medlem
Okej Grandioso ber om ursäkt, klart att det finns en chans att CP är skyldig, det går inte komma ifrån. Jag undrar mest varför du är så övertygad om hans skuld när det faktiskt är ganska osannolikt med tanke på att han aldrig ens använt skjutvapen tex.
Citera
2013-07-28, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ja nått lurt är det helt klart , även att Sigges ex jobbade just där.

Förvisso men ibland råkar slumpen och oförutsedda händelser spela en stor roll, fastän man inte gärna vill tro så. Hur det förhåller sig med Harvardakten och MOP tänker jag inte ens gissa om.

Grandioso - Du har helt rätt. Våra identiteter skall inte dryftas härinne överhuvudtaget. Vi ska inte sänka oss till Boboslackes låga nivå på Portnoys hemsida, där han säger att han vet vilka alla vi är och att många av oss debattörer härinne har "hemliga uppdragsgivare" alternativt är nyttiga idioter. Suck.
Senast redigerad av tundra2000 2013-07-28 kl. 20:11.
Citera
2013-07-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Förvisso men ibland råkar slumpen och oförutsedda händelser spela en stor roll, fastän man inte gärna vill tro så. Hur det förhåller sig med Harvardakten och MOP tänker jag inte ens gissa om.

Så är det, det kan givetvis också inte ha ett skit med mordet att göra.
Citera
2013-07-28, 20:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nej, alla dessa observerade WT-män kan bara inte vara inblandade i MOP. Omöjligt. Då skulle någon ha pratat vid mun vid det här laget. Men i och för sig, vid närmare eftertanke, så kan säkert poliser//militärer vara något mer tystlåtnare än allmänheten. De skall ju kunna vara det om inte annat. Men att dessa WT-män skulle vara skyldig till MOP, det tvivlar jag stort på. Däremot kan de ha klantat sig kanske? Tiänk om Olof Palme och Lisbet kan ha lämnat lägenheten utan livvaktsskydd för att agera "hare" i en ev. underrättelseoperation av något slag? Lisbet behövde kanske inte ens ha blivit informerad av varken sin man eller SÄPO innan bion, om att det var någon slags "spaningsgrej" på gång? Hon kanske skulle ha vägrat gå på bion i såfall? Det hade säkert jag vägrat. Och fick hon vetskap om något sådant efteråt, kan iallafall jag ha en enormt stor förståelse över att hon inte ville medverka i "utredningsarbetet" överhuvudtaget. Mindre förståelse skulle jag ha emellertid känna OM hon medvetet ( med eller utan påverkan) skulle ha pekat ut CP på falska grunder. Sånt är i princip oförlåtligt kan jag tycka.

"Anförtro dig till en, inte till två. Världen vet vad tre vet." (Havamal)

Vet inte hur många W/T-män det rörde sig om men flera av dem trodde naturligtvis att uppgiften primärt var knarkspan. Vilket det inte var, så egentligen fungerade flera av dessa W/T-figurer som statister, ovetandes om vad fredagkvällen egentligen handlade om.

Nej, ingen svensk var direkt inblandad i MOP - svensk polis/säk/militär hade andra uppgifter denna kväll.
Citera
2013-07-28, 20:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Okej Grandioso ber om ursäkt, klart att det finns en chans att CP är skyldig, det går inte komma ifrån. Jag undrar mest varför du är så övertygad om hans skuld när det faktiskt är ganska osannolikt med tanke på att han aldrig ens använt skjutvapen tex.
Ok, ingen fara. Den godtas.
Nja, jag orkar inte dra alltsammans igen gällande CP och som pekar mot just honom,
men just biten om CP och vapenanvändning kan kommenteras med att där vet vi egentligen
mycket lite. Men med tanke på att han närmast dagligen rörde sig i kriminella miljöer så
är det väl inte helt otroligt att han där kom i kontakt emellanåt med revolvrar och
andra puffror. Det är inte bara knivar och knark man håller sig med i såna miljöer som bekant.
Det fanns nog inte lika mycket skjutvapen i omlopp på den tiden som idag kanske men
de fanns där i viss utsträckning utan tvekan.
Och herr amfetaminhandlare Cedergren - högt uppe i den undre världen på sin tid - hade
en hel del av dylikt i sin ägo.
Citera
2013-07-28, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vet inte hur många W/T-män det rörde sig om men flera av dem trodde naturligtvis att uppgiften primärt var knarkspan. Vilket det inte var, så egentligen fungerade flera av dessa W/T-figurer som statister, ovetandes om vad fredagkvällen egentligen handlade om.

Nej, ingen svensk var direkt inblandad i MOP - svensk polis/säk/militär hade andra uppgifter denna kväll.

Men om en eller flera av de observerade WT-männen trodde att uppgiften primärt var knarkspan, så kunde de ju inte fullgöra uppdraget att "spana" på ev. spioner eller Palme-förföljare av annan sort och dessutom skydda Palme? Nja, jag tror inte riktigt på det scenariot eftersom en eller annan polis/militär/säk isåfall skulle ha snackat bredvid mun efteråt. Men måste väl ändå ha i åtanke att inte varenda polis i Stockholm 1986 var en nazianstucken Palmehatare, som skulle ha tyckt att mordet var mer eller mindre "legitimt".
Senast redigerad av tundra2000 2013-07-28 kl. 20:34.
Citera
2013-07-28, 20:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det är helt klart ett tänkbart motiv men inte det enda. Läs på om hur Harvardakterna påverkade OP och att dom dessutom stals samma kväll som han tillslut blev avrättad på, hur sjukt är inte det?

Men Harvardakterna var inte mordmotivet, och mordmotivet är tillsammans med mordanstiftarna det enda av intresse i det här. Vem som sköt Palme är likaledes ointressant. Han var/är inte svensk, i övrigt spelar det ingen roll varifrån han kom.
Citera
2013-07-28, 20:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Grandioso - Du har helt rätt. Våra identiteter skall inte dryftas härinne överhuvudtaget. Vi ska inte sänka oss till Boboslackes låga nivå på Portnoys hemsida, där han säger att han vet vilka alla vi är och att många av oss debattörer härinne har "hemliga uppdragsgivare" alternativt är nyttiga idioter. Suck.
Nej, precis!
Det kan vi hålla oss för goda för att ägna oss åt.

Jag vet inte riktigt men jag tycker en viss herre är mer upptagen av att älta användare här
än att fokusera på själva sakfrågan. Lite samma tendenser var det här.
"Hemliga uppdragsgivare"... Jo, tack, det vore nåt det...
Skulle gärna vilja veta om det finns någon eller några som är beredda att betala nån för
att sitta här och producera små inlägg regelbundet, vad det skulle kunna nytta till egentligen?
Citera
2013-07-28, 20:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag kan inte låta bli att kommentera det här.
Jag tycker det är närmast oförskämt, simpelt och otillständigt att antyda att jag
skulle ha en annan uppfattning om mordets lösning än den jag så länge förfäktat.
Att jag alltså inte ett dugg tror på vad jag själv skriver.
Det är lågt som sagt. Det borde du ha kunnat avhållit dig ifrån.

Det blir ju precis som om jag skulle påstå att du i själva verket inte tror ett dyft på vad
du skriver om ditt ekonomiska spår utan bara driver med tråden.
Nej, det var rejält lågklassigt. Visar en brist på respekt som är alldeles skriande.

Edit: Och vad är det för ovana att diskutera andra användare och deras teorier?
Ska tråden sysselsätta sig med sånt egentligen? Jag bara undrar.

Kan inte låta bli ? Det tror jag säkert att du kan, men du vill väl inte ? Du ger intryck av att vara en normalbegåvad person och en sådan har för länge sedan avskrivit alla förhoppningar om att man i Christer Pettersson fann Olof Palmes mördare, så förstör inte min bild av dig som en normalbegåvad person, Grandioso.

Edit: Min erfarenhet är att användarna och deras teorier konstant är föremål för diskussion, en del användares mer än andras naturligtvis. Sluta grina och spela Prinsessan på ärten, Grandioso ..
Citera
2013-07-28, 20:53
Medlem
Citat:
Men Harvardakterna var inte mordmotivet, och mordmotivet är tillsammans med mordanstiftarna det enda av intresse i det här. Vem som sköt Palme är likaledes ointressant. Han var/är inte svensk, i övrigt spelar det ingen roll varifrån han kom.

Hur kan du vara så säker på det? Tänk om man var ute efter Sigge den mörka vinterkvällen och helt enkelt tog fel och sköt Palme istället? Då förstår man helt plötsligt all mörkläggning och mördarens agerande, samtalar med paret innan skotten och försöker få med sig OP in på Tunnelgatan, man kan antyda att blodpölen börjar långt i från promenadlinjen och LP påstod ju att dom var på väg hem?
Citera
2013-07-28, 21:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kan inte låta bli ? Det tror jag säkert att du kan, men du vill väl inte ? Du ger intryck av att vara en normalbegåvad person och en sådan har för länge sedan avskrivit alla förhoppningar om att man i Christer Pettersson fann Olof Palmes mördare, så förstör inte min bild av dig som en normalbegåvad person, Grandioso.

Edit: Min erfarenhet är att användarna och deras teorier konstant är föremål för diskussion, en del användares mer än andras naturligtvis. Sluta grina och spela Prinsessan på ärten, Grandioso ..
Så med det resonemanget så skulle bröderna Palme, mamman, Ingvar Carlsson, Krusell
med flera med flera, vara lågbegåvade allesammans?

Nej, visst, ja - du tror ju att de bara ljuger när de för fram CP som the killer on Sveavägen
och att sanningen är en helt annan och större och den måste döljas till varje pris.
Därför blir det bara pip om Pettersson varje gång frågan ställs till någon av dem vem det var.
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-28 kl. 21:06.
Citera
2013-07-28, 21:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, precis!
Det kan vi hålla oss för goda för att ägna oss åt.

Jag vet inte riktigt men jag tycker en viss herre är mer upptagen av att älta användare här
än att fokusera på själva sakfrågan. Lite samma tendenser var det här.
"Hemliga uppdragsgivare"... Jo, tack, det vore nåt det...
Skulle gärna vilja veta om det finns någon eller några som är beredda att betala nån för
att sitta här och producera små inlägg regelbundet, vad det skulle kunna nytta till egentligen?

Försök inte inbilla någon tänkande här inne att du saknar agenda, Grandioso. Du är här av en anledning. Precis som boboslacke och iesho. Märkligt om det förekommer användare som fortfarande inte har genomskådat detta.

Edit: Och "sakfrågan", om denna stavas C-P i din föreställningsvärld, kan du bespara den här tråden. För det ändamålet har du en alldeles egen tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in