2013-07-28, 20:34
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det har polisen säkerligen redan gjort. De är nog synade i alla sömmar!

Det har iaf skrivits i tråden att de hade alibi. (Pga bröllopsfest).

Alexand*r Be*g är ju vän med Dani*l Lindro*h. (Han sades ju vara våldsam och hysa kvinnoförakt, om det stämmer vet man ju inte).
https://www.facebook.com/daniel.lindroth?fref=pb&hc_location=friends_tab
Citera
2013-07-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det har polisen säkerligen redan gjort. De är nog synade i alla sömmar!
Det var kj också. Han var ju avförd och inte misstänkt för nåhot med vb försvinnande inledningsvis.
Citera
2013-07-28, 21:07
Medlem
ja men var HELA fam. på bröllopsfesten? jag har också hört att en bil skulle ha brunnit upp samma kväll/natt som VB försvann. AB skulle ha ägt el. förvaltat den bilen. vet ej hur mycket sanning det är!!
Citera
2013-07-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det har iaf skrivits i tråden att de hade alibi. (Pga bröllopsfest).

Alexand*r Be*g är ju vän med Dani*l Lindro*h. (Han sades ju vara våldsam och hysa kvinnoförakt, om det stämmer vet man ju inte).
https://www.facebook.com/daniel.lindroth?fref=pb&hc_location=friends_tab

En PM:are hävdade detta och menade att de hade ett vattentätt alibi med krogen, via ett PM till en annan användare i tråden. Samma PM:are hävdade till mig, att MB jobbade hela kvällen till sent("vattentätt alibi"). PM:are räknade inte med att vi hade kontakt. Pm:et till mig kom efter jag försökte uppmärksamma ett tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av kohai
Ett tillägg: Någon tog upp att tränaren skrivit i facebookgruppen att han jobbar natt. Det var jag som skrev det inlägget, det är jag som jobbar natt ibland och det är jag som skapat facebookgruppen samt administrerar den.

Lördagen den 4/5 var jag på Restaurang CG's i Luleå och åt middag med min fru, mina bröder och deras respektive så börja inte spekulera om mig tack.

Stefan Skott

Så mycket kan man ta med en nypa salt och annat med en saltfabrik.
Citera
2013-07-28, 21:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeball
Det var kj också. Han var ju avförd och inte misstänkt för nåhot med vb försvinnande inledningsvis.

Han var aldrig någonsin avförd. Polisen svarade bara helt sanningsenligt att han inte var misstänkt i formell mening för något brott.

Men jag tycker att ni kan gå in på polisstationen imorgon och erbjuda era konsulttjänster som särskilda utredare av "karatespåret" och nedbrunna bilar i Luleå en vecka senare som tillhörde nån facebookkompis eller hur fan det nu var. Fantasin är det ju inget fel på åtminstone.
Citera
2013-07-28, 21:21
Medlem
ME077s avatar
Något jag undrar över är om polisen helt avfört KJ´s pappa och bröder som "medhjälpare/bortforslare". Det sägs att polisen bevakade KJ´s föräldrahem sista dagarna innan gripandet 23/5. Vet vi mellan vilka datum bevakningen skedde? Vet vi om polisen också hade koll på pappans bilturer?
Eftersom åklagarna hintat om viss misstanke om medhjälpare bör de väl ha synat pappan och bröderna ganska rejält. ?

Vet inte om vi ska tro på/utgå ifrån att det stämmer att ödehuset var tomt dygnet innan benen hittades därinne. ?
Citera
2013-07-28, 21:24
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
ja men var HELA fam. på bröllopsfesten? jag har också hört att en bil skulle ha brunnit upp samma kväll/natt som VB försvann. AB skulle ha ägt el. förvaltat den bilen. vet ej hur mycket sanning det är!!

Var har du hört det? Finns det ngn källa på att det var en bil som AB förfogade över?
Citera
2013-07-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han var aldrig någonsin avförd. Polisen svarade bara helt sanningsenligt att han inte var misstänkt i formell mening för något brott.

Men jag tycker att ni kan gå in på polisstationen imorgon och erbjuda era konsulttjänster som särskilda utredare av "karatespåret" och nedbrunna bilar i Luleå en vecka senare som tillhörde nån facebookkompis eller hur fan det nu var. Fantasin är det ju inget fel på åtminstone.
aj aj aj....trampat på öm tå!? Nä nu ska du inte vara så, vi måste väl få byta både åsikter och teorier med varandra utan att du går i taket? det är just det hela detta forum går ut på....eller?...
Citera
2013-07-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Var har du hört det? Finns det ngn källa på att det var en bil som AB förfogade över?
säker källa från Boden (kan inte säja vem) vet att AB ägde en Mercedes som- "olägligt"nog- blev "stulen" och uppbränd på morgonskvisten efter VB's försvinnande!?. om någon ids leta så ska det stå i nån tidnig om en bil som anm. stulen dagen efter. Och bilen ÄR AB's.
Citera
2013-07-28, 22:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
aj aj aj....trampat på öm tå!? Nä nu ska du inte vara så, vi måste väl få byta både åsikter och teorier med varandra utan att du går i taket? det är just det hela detta forum går ut på....eller?...

Precis. Jag framför bara min åsikt/teori att det bara är intellektuella pajasar som börjar tugga om "karatespåret" igen. Men du får så hjärtans gärna tycka och tro precis vad du vill.
Citera
2013-07-28, 22:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
säker källa från Boden (kan inte säja vem) vet att AB ägde en Mercedes som- "olägligt"nog- blev "stulen" och uppbränd på morgonskvisten efter VB's försvinnande!?. om någon ids leta så ska det stå i nån tidnig om en bil som anm. stulen dagen efter. Och bilen ÄR AB's.

Nädu, det där räcker inte, vi har haft "säkra källor" från Boden förr som haft fel i både det ena och det andra.

En utbränd bil har dock diskuterats i tråden under en kortare tid. Min minnesbild är - vilket jag kanske lindade in lite taskigt i dåliga skämt - att någon "grävde fram" att en person som var bosatt i Luleå och fb-vän med denne "AB" (jag antar att det är "tränarens" son du menar) hade fått sin bil stulen i nära anslutning till VB:s försvinnande (min minnesbild är dock INTE att det var den 5:e utan senare) och att denna bild hittats utbränd någonstans. Detta räckte för att trigga fantasin på ett antal personer i tråden, men någon närmare koppling mellan karatefamiljen och någon uppbränd bil finns inte mig veterligen. Men motbevisa mig gärna med något bättre än nya rykten på byn.
Citera
2013-07-28, 22:57
Medlem
ME077s avatar
Man får ju utgå ifrån att polisen noga har kollat de bilar som brann i området 4-23/5. Har för mig att det var 2 eller 3 stycken som "stals" och brann under den perioden.
Visserligen lånar/byter ju folk bilar med varandra så den som stod som ägare kanske både saknade koppling till VB och hade alibi... Om nu detta med utbrända bilar har någon relevans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in