Citat:
Ursprungligen postat av
danneblyfot
säker källa från Boden (kan inte säja vem) vet att AB ägde en Mercedes som- "olägligt"nog- blev "stulen" och uppbränd på morgonskvisten efter VB's försvinnande!?. om någon ids leta så ska det stå i nån tidnig om en bil som anm. stulen dagen efter. Och bilen ÄR AB's.

Nädu, det där räcker inte, vi har haft "säkra källor" från Boden förr som haft fel i både det ena och det andra.
En utbränd bil har dock diskuterats i tråden under en kortare tid. Min minnesbild är - vilket jag kanske lindade in lite taskigt i dåliga skämt - att någon "grävde fram" att en person som var bosatt i Luleå och fb-vän med denne "AB" (jag antar att det är "tränarens" son du menar) hade fått sin bil stulen i nära anslutning till VB:s försvinnande (min minnesbild är dock INTE att det var den 5:e utan senare) och att denna bild hittats utbränd någonstans. Detta räckte för att trigga fantasin på ett antal personer i tråden, men någon närmare koppling mellan karatefamiljen och någon uppbränd bil finns inte mig veterligen. Men motbevisa mig gärna med något bättre än nya rykten på byn.